740 beżowy "Stefan"
Re: 740 beżowy "Stefan"
Zobaczę jak będzie wyglądał zlany olej. Jeśli będzie smoła to przepłuczę.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Ja bym bardziej powiedział, że będzie to woda z kałużyGreg601 pisze:Zobaczę jak będzie wyglądał zlany olej. Jeśli będzie smoła to przepłuczę.
Z rok temu zleciłem to u siebie. Most ALD.
Spuszczono stary olej. Zdjęto dekiel. Oględziny wzrokowe. Wymyty mechanizm do czysta.
Zamknięcie. Zalanie nowym olejem.
Polecam.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
jako takiego nie ma, jego rolę pełni najniższa śruba dekla.Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę.
Ale najpierw odkręć wlewowy żeby po pierwsze zobaczyć, czy się w ogóle odkręca, po drugie olej szybciej spłynie.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
W Kolegi aucie, (jeżeli nikt nie urwał) będzie śruba - korek spustowy w czaszy mostu.fonderal pisze:jako takiego nie ma, jego rolę pełni najniższa śruba dekla.Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę.
Ale najpierw odkręć wlewowy żeby po pierwsze zobaczyć, czy się w ogóle odkręca, po drugie olej szybciej spłynie.
Żeby było ciekawiej i fajniej, Kolega może mieć szperunek (tak tak, prawdziwą szperę).
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: 740 beżowy "Stefan"
Całego oleuma na podnośniku nie wypłuczesz. Wskazana jest wymiana oleuma tak samo jak płynu w pudle z zębatkami. Tak jak Koledzy piszą, zlej obecny, następnie zalej odpowiednią ilością i cechą oleju i po 1.000km to samo i dalej tak samo, póki olej będzie klarowny.Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę. Płukać przed zalaniem nowego oleju czy nie?
Do skrzyni technolog z Volvo poleca ATF typ F, ewentualnie Dexron II w ilości ponad 1litr powinno zlecieć.
Koledze się przyda do podusi https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... DXlR7T8hHs
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: 740 beżowy "Stefan"
Dzięki za porady i za literaturę. W końcu wiem po vinie jaki mam silnik i jaką skrzynię.Sinuspi pisze:Całego oleuma na podnośniku nie wypłuczesz. Wskazana jest wymiana oleuma tak samo jak płynu w pudle z zębatkami. Tak jak Koledzy piszą, zlej obecny, następnie zalej odpowiednią ilością i cechą oleju i po 1.000km to samo i dalej tak samo, póki olej będzie klarowny.Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę. Płukać przed zalaniem nowego oleju czy nie?
Do skrzyni technolog z Volvo poleca ATF typ F, ewentualnie Dexron II w ilości ponad 1litr powinno zlecieć.
Koledze się przyda do podusi https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... DXlR7T8hHs
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Prosz.Greg601 pisze:Dzięki za porady i za literaturę. W końcu wiem po vinie jaki mam silnik i jaką skrzynię.Sinuspi pisze:Całego oleuma na podnośniku nie wypłuczesz. Wskazana jest wymiana oleuma tak samo jak płynu w pudle z zębatkami. Tak jak Koledzy piszą, zlej obecny, następnie zalej odpowiednią ilością i cechą oleju i po 1.000km to samo i dalej tak samo, póki olej będzie klarowny.Greg601 pisze:Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę. Płukać przed zalaniem nowego oleju czy nie?
Do skrzyni technolog z Volvo poleca ATF typ F, ewentualnie Dexron II w ilości ponad 1litr powinno zlecieć.
Koledze się przyda do podusi https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... DXlR7T8hHs
Też fajny wierszyk o vinie
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: 740 beżowy "Stefan"
W końcu wjechałem na kanał i dokonałem inspekcji spodu samochodu.
Podwozie (blachy): bardzo dobry (-) , 3 małe ogniska korozji. Progi i podłużnice jak dzwon.
Silnik: No dawno tak suchego nie widziałem.
Tylny most okazał się mieć korek spustowy, olej jest,(z opiłkami) co widać na zdjęciu. Może zidentyfikuje ktoś co to za most, bo nie widze oznaczeń a z plakietki tylko tyle widać.
Teraz winowajca tajemniczych stuków puków.Zerwana poduszka pod skrzynią. Dodatkowo podpora wału do wymiany a łącznik gumowy wału to strzępy.No i wyciek ze skrzyni.
Ktoś kiedyś najechał nim na coś, bo slady są na wahaczu przednim a wydech odbił się na podwoziu. Stąd też zerwana poduszka skrzyni i naderwany łącznik elastyczny wału.
ps. chciałem tekst wstawić między zdjeciami ale nie umiem.
Podwozie (blachy): bardzo dobry (-) , 3 małe ogniska korozji. Progi i podłużnice jak dzwon.
Silnik: No dawno tak suchego nie widziałem.
Tylny most okazał się mieć korek spustowy, olej jest,(z opiłkami) co widać na zdjęciu. Może zidentyfikuje ktoś co to za most, bo nie widze oznaczeń a z plakietki tylko tyle widać.
Teraz winowajca tajemniczych stuków puków.Zerwana poduszka pod skrzynią. Dodatkowo podpora wału do wymiany a łącznik gumowy wału to strzępy.No i wyciek ze skrzyni.
Ktoś kiedyś najechał nim na coś, bo slady są na wahaczu przednim a wydech odbił się na podwoziu. Stąd też zerwana poduszka skrzyni i naderwany łącznik elastyczny wału.
ps. chciałem tekst wstawić między zdjeciami ale nie umiem.
- Załączniki
-
- IMG_20201125_153151.jpg (688.38 KiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_151620.jpg (714.53 KiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_172823.jpg (1.08 MiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_171523.jpg (900.44 KiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_151231.jpg (1010.54 KiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_151226.jpg (934.1 KiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_172816.jpg (703.69 KiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_172810.jpg (834.7 KiB) Przejrzano 4156 razy
-
- IMG_20201125_172803.jpg (738 KiB) Przejrzano 4156 razy
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Wymien olej w dyfrze i wstrzyknij ceramizer i może się będzie nadawał do użytku
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Tak! Po tej aluminiowej tabliczce można sądzić, że to LSD. Auta ze Szwajcarii często wyposażano w LSD. U mnie i u sambo też taki siedzi. Biały kruk . Gratulacje.Sinuspi pisze:fonderal pisze:Greg601 pisze:
Żeby było ciekawiej i fajniej, Kolega może mieć szperunek (tak tak, prawdziwą szperę).
1 x