29.09.2023r. - przebieg 406768km
Niecałe 2 miesiące od ostatniej aktualizacji a na liczniku nabite kolejne 3k km
Czy to były spokojne 2 miesiące czy nie? Niestety nie a ostateczny atak był w ostatnich 2 tygodniach - zemsta handlarza który sprowadził samochód z DE cześć nie wiem która (+ własna nieuwaga i branie SKP za pewnik)...
Jeszcze w sierpniu tak jak do "Feniksa" brata do kluczy załączyłem brelok pasujący do wozu
- 357973857_124460663989749_3397905140590766992_n.jpg (87.49 KiB) Przejrzano 398 razy
Na KKN-ach zebrała się niezła forumowo-grupowa ekipa dwuset i dziewięćsetka Senatora
- 368403986_275814358565887_8479621952214557522_n.jpg (401.95 KiB) Przejrzano 398 razy
W planach po sprzedaży 440 był zimowy wojownik RWD. No i po wielu negocjacjach i oględzinach jak na ideał przez @jinx (za co dziękuję, miałem argumentów co nie miara) w znośnej cenie zakupiłem tzw. "Betona" o którym się rozpiszę jak będzie przypominał samochód.
Nie mniej jednak z końcem sierpnia zamiast wsiąść w pociąg z narzędziami podręcznymi postanowiłem że pojadę po samochód RED-em. O 23 w piątek wieczorem wyruszyłem z Krakowa do Tych by zebrać @Bebok666. Stamtąd ruszyliśmy do Poznania na spotkanie z właścicielem o godzinie 7 rano. Szybka tranzakcja, pakowanie drzwi zapasowych w "lepszym" stanie i jazda na śniadanie pod McDonald's gdzie dołączył @jinx
- 370086285_608038694743971_4388566316103455261_n.jpg (583.99 KiB) Przejrzano 398 razy
Czas nas gonił a złożyło się tak iż w stronę Krakowa miał kierować się mój brat "Feniksem". Tak oto wszystkie 3 wozy spotkały się już pod Łodzią skąd ruszyliśmy w kierunku małopolski... No i oczywiście zgrzyt jak wrócić na 3 samochody dodatkowo w sytuacji gdzie @Bebok666 musiał być u siebie o dosyć wczesnej godzinie...
Doszło do rozjazdu w 2 kierunkach. Dwa czerowne na Kraków, gruz na Tychy... Po odstawieniu RED-a, trasa na Tychy (po drodze 2 samochody przed nami Pani w nowoczesnym V60 przysnęła i wyjechała z drogi na przepust uszkadzając koło
) Była w szoku i zadzwoniła po kogoś z rodziny... Gdyby nie przepust skończyła by w rowie...
Beton odebrany, trasa na Kraków. W sumie "RED" machnął ponad 1k km w nieco ponad dobę, "Beton" trasę Poznań - Tychy - Kraków a "Feniks" Łódź - Kraków - Tychy - Kraków... Nie pytajcie ile zostawiłem na sprowadzeniu "gruza za grosze"
- 371954944_271396169008627_7210245762515929526_n.jpg (160.63 KiB) Przejrzano 398 razy
Nadszedł wrzesień, pora na coroczny zlot
Zaraz przed wyjazdem zamontowałem podstopnice pod lewą nogę (śrubki były, samej blachy nie było przynajmniej od blacharki - jak nie dłużej). Oczywiście element pobrany od @bnw
Od wspomnianego forumowicza pobrałem także wiązkę do grzania foteli z przyciskami - w rocznikach 91-93 jest to istne p&p, dodatkowo jest to ukryta "opcja" niczym w nowoczesnych samochodach... Czemu?
Fabrycznie "RED" wyposażony był w skóry z matami grzewczymi, kostki wisiały od dołu - do nawiewu na nogi tył podprowadzone były fabryczne kostki z wiązki a na wysokości nóg kierowcy jest wtyczka. Wpinasz kawałek w wiązki z przyciskami i działa
Może to za dużo powiedziane, zapala się ale efekty zobaczę (poczuję) gdy nadejdą niskie temperatury. Na zdjęciu jeszcze nie przewleczone/założone na tunel
- IMG_20230905_193352.jpg (326.36 KiB) Przejrzano 398 razy
Na wzór umiejscowienia naklejki w "Betonie" nowiutką umieściłem też pod maską #RED245
- IMG_20230905_181857.jpg (171.5 KiB) Przejrzano 398 razy
I teraz kolejny etap odświeżania frontu. Po lampach, znaczku przyszła pora na kierunkowskazy
Zakupiłem więc:
- Klosz kierunkowskazu prawy "clear" Volvo 1307454
- Klosz kierunkowskazu lewy "clear" Volvo 1307453
- 2x Zestaw śrubek mocujących klosze Volvo 1307518
- 2x Uszczelka klosza kierunkowskazu Volvo 1307461
- 2x Klips kierunek - lampa Volvo 1312102
- 2x Pióro wycieraczki lampy Volvo 1247326
- 2x Żarówka P21W BA15s POMARAŃCZOWA
- 2x Żarówka Bosma 5W R5W BIAŁA
Przy okazji wycieraczek lamp postanowiłem zmienić też wycieraczki szyby przedniej i tylną:
- 3x Wycieraczka 40cm OXIMO (poprzednie wycieraczki Bosch Eco wytrwały 2,5 roku... a powinny być na samochodzie krócej
)
Uznałem że nie będę odnawiał odbłyśników mimo że gdzieniegdzie widać czarne plany
Na pierwszy rzut poszły wycieraczki lamp, stare ramiona były szare i wyblakłe (zmieniałem w nich tylko raz same gumy) - od razu poprawiło to wygląd frontu.
Potem już prosty temat: nowe klipsy, nowe uszczelki, nowe żarówki, nowe klosze i nowe śrubki. Wygląda to świeżo, brak pęknięć, nowe elementy po prostu
Z drobiazgów w końcu poprawiłem ramię lewej wycieraczki które po każdym użyciu pozostawało nieco wyżej niż prawe. Teraz oba parkują tam gdzie trzeba!
- IMG_20230905_181835.jpg (272.82 KiB) Przejrzano 398 razy
No i nadeszła pora na zlot - jak co roku udany, jak co roku poruszonych zostało sporo tematów! Dzięki za zlot i mam nadzieję że za rok pojawimy się równie - jak nie bardziej - licznie pobijając nowy rekord
- DSC_7989.JPG (226.09 KiB) Przejrzano 398 razy
Kolejna trasa z głowy ale dla mnie nadszedł czas kolejnej przeprowadzki. Nie wiem której już tym samochodem - może 5? 7? Ciężko zliczyć - w końcu to zaraz 5 lat
No i właśnie. 5 rocznica zakupu się zbliża wiec dopadł mnie cień przeszłości samochodu i jego fatum
W przedostatnim tygodniu września miałem zaplanowany wyjazd firmowy do Starachowic - wiecie jak to jest: nowa praca, akurat trafił się wyjazd a ja musiałem dotrzeć dzień później - we własnym zakresie.
Będąc przezorny pojechałem na SKP w środę 20.09.2023r. podczas gdy PT było do soboty - ot taka chęć pewności że wszystko ok i nie musze mieć w głowie przeglądu zaraz po powrocie w weekend.
Podjeżdżam do SKP które miałem najbliżej, przegląd przechodzi wzorowo, diagnosta zachwycony pyta czy może zrobić zdjęcie. Mówię że oczywiście... I wtedy tknęło go że musi sprawdzić papiery do butli. Sprawdza, idzie do zbiornika i zonk
Numer, firma a nawet pojemność (o 1L) nie zgadza się z papierem...
Gość zbity z tropu, ja w szoku... Ale jak? Z tym samym papierem samochód przeszedł PT w rękach Marcina, potem w moich w: ASO BMW w Krakowie, SKP w Bielsku Białej po blacharce, SKP w Sosnowcu gdy tam mieszkałem i rok temu na SKP w Zakopanem...
Otóż przez wszystkie te lata żaden nie porównał nawet numeru fabrycznego z butli do świstka.
Patrzę w wypis z DE gdzie widnieje butla z wozu (Stako) a protokół z Borchem-a...
Szukamy daty na butli... 08.01... W skrócie butla lat 23! Czyli nawet będąc 10-latką mogła mieć legalizację do 2021...
Dostałem 14 dni na załatwienie tematu, zmierzyć butlę mogłem dopiero w weekend. Serwis który obsługuje moje LPG terminy na miesiąca w przód. Ale udało się - jako stały klient zostałem wciśnięty w trybie awaryjnym - samochód stał od środy do dziś 17 na warsztacie. Problemem okazał się elektrozawór o nietypowym montażu oraz fakt że był nieszczelny i puszczał gaz w układ...
Zostawiłem oczywiście kupę nieprzewidzianych pieniędzy, dodatkowe 20zł na SKP ale jest - przegląd na kolejny rok...
Zostało tylko wymyślenie co z osłoną zapasu... Niestety z nowoczesną butlą nie pasuje i blokuje klapę w podłodze będąc wkręconą...
- DSC_8077.JPG (179.72 KiB) Przejrzano 398 razy
Ten wóz to złe fatum