D24TIC - polepszenie osiągów

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 14 października 2015, 08:44

O tym grzybie masz obszerny temat na D24T.com co z nim zrobić.
A ja mam pytanie o czujnik. Od czego jest czujnik temperatury przy termostacie? Byłem ciągle przekonany że jest on od wskaźnika na desce, gdyż telepał mi się wskaźnik i niekiedy opadał na zero, i pomagało poruszanie kablami przy czujniku. Wczoraj definitywnie wskaźnik opadł i ruszanie kablami nic nie dało. Postanowiłem podłączyć zewnętrzny wskaźnik temperatury. Wykręciłem czujnik z obudowy termostatu, wkręciłem drugi od tamtego wskaźnika, wszystko ładnie podpiąłem, odpalam auto, grzeje - oba wskaźniki ida w górę, oryginalny na desce i ten przeze mnie dołożony :lol: Od czego jest więc ten czujnik na obudowie termostatu że dalej mam wskazania na desce, i dalej auto "wie" kiedy jest ciepłe i ma nie grzać świec??
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Tomeczek90 » 14 października 2015, 12:17

David pisze: Od czego jest więc ten czujnik na obudowie termostatu że dalej mam wskazania na desce, i dalej auto "wie" kiedy jest ciepłe i ma nie grzać świec??


Z tego co wiem, to czujnik grzania świec jest gdzies od strony ściany grodziowej, pod kółkiem napędzającym pompę wtryskową. Czujnik temperatury silnika jest na głowicy obok górnego króćca, do którego wchodzi wąż z chłodnicy, na termostacie nie ma żadnego czujnika (?).
O tak to wygląda:
Obrazek
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p

swital
Posty: 385
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swital » 14 października 2015, 12:34

Z przodu głowicy przy 1 cyl. lekko schowany za łapą pompy wspomagania jest czujnik temp. na zegary.
Z tyłu głowicy, od ściany grodziowej jest czujnik temp. dla przekaźnika świec żarowych.
Czujnik na dole bloku, obok termostatu to czujnik ciśnienia oleju.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 14 października 2015, 19:41

Żeby nie było że wymyślam. W tym miejscu był taki 2-pinowy czujnik, ten co jest teraz jest od zegara który podłączyłem.
Załączniki
cz2.jpg
cz2.jpg (163.49 KiB) Przejrzano 1345 razy
cz1.jpg
cz1.jpg (176.45 KiB) Przejrzano 1345 razy
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Tomeczek90 » 15 października 2015, 12:28

Dziwne, aż muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda. :P A czujnik w okolicy pierwszego cylindra (jak na zdjęciu wyżej) jest? Tak pozatym, to termostat jest niżej, tam gdzie wychodzi dolny wąż chłodnicy.
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 15 października 2015, 13:35

Tomeczek90 pisze:Dziwne, aż muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda. :P A czujnik w okolicy pierwszego cylindra (jak na zdjęciu wyżej) jest? Tak pozatym, to termostat jest niżej, tam gdzie wychodzi dolny wąż chłodnicy.

No właśnie widziałem na schemacie, nieźle bym się zdziwił przy wymianie, a niedługo się za niego też zabieram :lol: Tak, jest jeszcze jeden czujnik w okolicach 1 cylindra tak między alternatorem a chyba wspomaganiem??albo klimą.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Tomeczek90 » 15 października 2015, 14:30

David pisze: Tak, jest jeszcze jeden czujnik w okolicach 1 cylindra tak między alternatorem a chyba wspomaganiem??albo klimą.

Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy. Nie mam pojęcia co to jest za czujnik u Ciebie może ktoś sam dorobił?


Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 15 października 2015, 18:17

Wykręciłem stamtąd włącznik wentylatora - http://www.draken.com.pl/volvo/czujniki ... 0st-c.html, przy wisko?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

swital
Posty: 385
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swital » 15 października 2015, 19:35

Tomeczek90 pisze:Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

W 200 jest inaczej:
- alternator po prawej stronie (pasażera)
- wspomaganie po lewej na górze
- klima po lewej na dole
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

Tomeczek90
Posty: 45
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Tomeczek90 » 15 października 2015, 23:55

swital pisze:
Tomeczek90 pisze:Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

W 200 jest inaczej:
- alternator po prawej stronie (pasażera)
- wspomaganie po lewej na górze
- klima po lewej na dole

No no, ale kolega ma 760, wiec chyba będzie wszystko po jednej stronie. :D
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość