D24TIC - polepszenie osiągów

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 397
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: saabauto » 30 sierpnia 2015, 13:50

David pisze:Ma ktoś schemat podciśnień w TICu, albo wytłumaczy jak podłączyć? Teraz porównuję z innymi TICami w google grafika, i widzę że chyba inaczej mają to podłączone, z tego króćca nie powinno iść do pompy? U mnie idzie do tej "gruszki" pod przekaźnikiem świec. I w ogóle chodzi o to, że próbowałem wpiąć się tam ze wskaźnikiem ładowania - ciągle 0.0bar, wtf? Wskaźnik działa bo w B230FB po wpięciu do regulatora paliwa pokazuje na wolnych -0.7 i 0.0 przy bucie. I czy głowica płytkowa różni się od hydraulicznej z zewnątrz? Da się je rozrożnić bez ściągania pokrywy?


Wężyk z tego króćca podłączasz do mieszka wzbogacającego dawkę przy doładowaniu:

http://saabauto.pl/Galerie/945wieslawow ... _0103.html

http://saabauto.pl/Galerie/karaluch/sli ... _0107.html

powyżej widzisz jak to ma być.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
945 B230FT+ AW71 '98
744 B230FB+ AW71 '89

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 17 września 2015, 21:59

No widzisz, a u mnie to idzie najprawdopodobniej do "czujnika" doładowania, który zapala kontrolkę "TURBO" na desce po osiągnięciu 1.4bar. Następnie z tego czujnika leci do pompy. I na d24t.com wyczytałem że ta grucha nie podnosi dawki przy większym doładowaniu, tylko ją obniża przy niskim żeby auto nie kopciło :? A jak tam twój projekt z D24TIC? Co zrobić żeby silnik "ożył" poniżej 2tys obr? Kolektor dolotowy z n/a? Czy auta ze zdjęć nie mają kontrolki TURBO, czy są ustawione powyżej 1.4bara i i tak by się zapalała więc jest to pominięte?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Online
swital
Posty: 385
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swital » 17 września 2015, 22:54

Grzybek który jest poruszany góra-dół przez ciśnienie doładowania zwiększa dawkę. Poczytaj o fuel pin mod na d24t.com czy gdziekolwiek w necie. Ciężko poprawić dół w tym silniku, ale już od 2,5k obr/min mój jedzie całkiem dobrze.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

takijedenkuba
Posty: 1655
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: takijedenkuba » 17 września 2015, 23:15

swital pisze: ale już od 2,5k obr/min mój jedzie całkiem dobrze.


i puszcza niezłe chmury :mrgreen:
0 x

Online
swital
Posty: 385
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swital » 17 września 2015, 23:54

takijedenkuba pisze:
swital pisze: ale już od 2,5k obr/min mój jedzie całkiem dobrze.


i puszcza niezłe chmury :mrgreen:


nie dymi = nie jedzie, a jak Kuba wiesz dwuseta jedzie :D
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 18 września 2015, 16:32

Mój też jedzie dobrze od 2.5, do 4, ale kopci najwięcej poniżej 2 przy pełnym bucie :twisted:
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Online
swital
Posty: 385
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swital » 18 września 2015, 19:53

Tylko się cieszyć że kopci zdrowo na czarno, a nie jak nowe diesele kopcą na kolorowo i śmierdzą niemiłosiernie.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 19 września 2015, 00:39

O tak, przy nowszym dieslu chodzącym na wolnych obrotach jest dookoła smród niemiłosierny, przy tych mozna oddychać ;P Jeszcze pytanie do tematu, co z filtrem powietrza? Zostawić dobrą serię czy może jakiś stożek czy jest coś lepszego? :D
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Online
swital
Posty: 385
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swital » 19 września 2015, 01:38

Ja mam puszkę filtra serie z 240 diesela N/A, bo z 940 D24T airbox nie mieścił się. O ile filtr świeży, niezawalony syfem to będzie jeździć dobrze. Stożki i inne takie dobre są na pokaz, jak chcesz nieco polepszyć przepływ powietrza to polecam wkładkę filtra K&N, chociaż dla mnie to efekt placebo ;)
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

swist57
Posty: 23
Rejestracja: 29 marca 2015, 13:02

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swist57 » 22 września 2015, 23:21

Panowie a ma ktoś jakieś info odnośnie regulacji tego grzybka na pompie od dawki przy turbo. Zrobiłem totalną kapitalkę mojego 2.4tic i tylko od dołu się trochę lepiej zbiera ale teraz turbo prawie w ogóle nie czuję. Pompa była kompletnie rozebrana, dorabiana panewka na wałek i ustawiona niby na fabrykę. Przed remontem auto było słabe od dołu ale jak turbo się złączyło to wbijało w fotel, teraz zbiera się lepiej od dołu, ale nie czuję turbiny. Turbo nie było przy remoncie ruszane więc podejrzewam, że pompiarz ją jakoś kijowo ustawił bo dawka paliwa też była kiepsko ustawiona.
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość