Volvo 740 Turbo Stal
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Może po prostu wąż się zbziumił ze starości? U mnie w Tico pękł wąż na tyle bloku. Praktycznie zabijając silnik, ale to szczegół...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Chyba to widać na ostatnich dwóch zdjęciach dość dobrze. Dokoła jest tam popękany. Jedno pękniecie obok drugiego co pare milimetrów.bnw pisze:Może po prostu wąż się zbziumił ze starości?
0 x
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Janusz, wyjaśniam dlaczego tak napisałem.
Jak zobaczyłem węża, zgrubienia na nim i pęknięcie - pierwsza myśl UPG. Własne doświadczenie.
Najczęściej, szczególnie wąskie opaski przebijają się się przez parciejącą gumę bo m.in są mocno zaciśnięte (przecieka - dokręcane co jakiś czas i w tym miejscu guma robi się cienika i to jest najsłabszy punkt)
Siatka z tworzywa lub dratwy w węzach OEM pomimo wieku dobrze spaja gumę i wg mnie pęka/rozrywa się przy dużych ciśnieniach. Pompa cieczy tłoczy obieg a do obiegu dochodzi ciśnienie z cylindra.
Dlaczego zatem nie wypluł płynu korek / zbiorniczek. Nie wiem. Może masz rację że to fatalistyczny mój komentarz. Przepraszam.
Jak zobaczyłem węża, zgrubienia na nim i pęknięcie - pierwsza myśl UPG. Własne doświadczenie.
Najczęściej, szczególnie wąskie opaski przebijają się się przez parciejącą gumę bo m.in są mocno zaciśnięte (przecieka - dokręcane co jakiś czas i w tym miejscu guma robi się cienika i to jest najsłabszy punkt)
Siatka z tworzywa lub dratwy w węzach OEM pomimo wieku dobrze spaja gumę i wg mnie pęka/rozrywa się przy dużych ciśnieniach. Pompa cieczy tłoczy obieg a do obiegu dochodzi ciśnienie z cylindra.
Dlaczego zatem nie wypluł płynu korek / zbiorniczek. Nie wiem. Może masz rację że to fatalistyczny mój komentarz. Przepraszam.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Spoko. Nie miał objawów UPG i dopiero co odebrałem go od mechanika który przejrzał auto dokładnie i lista rzeczy do zrobienia jest długa a upg wykluczył więc porzućmy ten temat bo wykraczemy
1 x
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Jeśli chodzi o korek to w obu autach ostatnio wymieniłem. Mechanik tak przy okazji innych prac powiedział że po tylu latach by się przydało. Tak samo warto uszczelkę korka oleju wymienić. Moje stare pękały w palcach. Groszowe sprawy a gdzieś mogą zapobiec większym awariom odpukać...
0 x
Re: Volvo 740 Turbo Stal
ale o co chodzi z tym korkiem? Kiedy korek zbiorniczka wyrównawczego kwalifikuje się do wymiany i w jaki sposób może zapobiec większej awarii?endriugto pisze:Jeśli chodzi o korek to w obu autach ostatnio wymieniłem. Mechanik tak przy okazji innych prac powiedział że po tylu latach by się przydało. Tak samo warto uszczelkę korka oleju wymienić. Moje stare pękały w palcach. Groszowe sprawy a gdzieś mogą zapobiec większym awariom odpukać...
0 x
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Korek zbiorniczka wyrównawczego ma zawór bezpieczeństwa. Gdy ciśnienie wzrośnie nadmiernie właśnie przez korek powinno zostać automatycznie upuszczone. Są urządzenia do sprawdzania sprawności korka. Ja założyłem że po tylu latach kupię nowe korki do obu aut. Korki dedykowane są do konkretnych silników i mają inne ciśnienia graniczne.JoeM pisze:ale o co chodzi z tym korkiem? Kiedy korek zbiorniczka wyrównawczego kwalifikuje się do wymiany i w jaki sposób może zapobiec większej awarii?endriugto pisze:Jeśli chodzi o korek to w obu autach ostatnio wymieniłem. Mechanik tak przy okazji innych prac powiedział że po tylu latach by się przydało. Tak samo warto uszczelkę korka oleju wymienić. Moje stare pękały w palcach. Groszowe sprawy a gdzieś mogą zapobiec większym awariom odpukać...
0 x
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Widziadłem w tym miejscu przykrywkę od musztardy sarepskiej i inne korki np od VAGów także śmiechy-chechy a sprawny korek rzecz istotna.JoeM pisze:A ja myślałem że dobry korek to ten który się da dokręcić
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Volvo 740 Turbo Stal
Panowie właśnie o co kaman z tymi korkami ?
Ja na starym motorze miałem konkret ciśnienie , zrypana głowica i blok założony miałem nowy dedykowany korek kupione od kolegów to pewnie myślę korek
Ciśnienie rozpierdzielało wszystkie po kolei opaski pompa żygała ,a korek nie odpuszczał pary ?
Ja na starym motorze miałem konkret ciśnienie , zrypana głowica i blok założony miałem nowy dedykowany korek kupione od kolegów to pewnie myślę korek
Ciśnienie rozpierdzielało wszystkie po kolei opaski pompa żygała ,a korek nie odpuszczał pary ?
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.