VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Tu możesz napisać swoje uwagi do forum albo zapytać o jego funkcjonowanie
xjtdi
Posty: 544
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Postautor: xjtdi » 04 lutego 2019, 12:25

clarksontop pisze:
Majki pisze:Mój budżet jest za mały na jego volviacza. Znajdę coś wartego uwagi do 5k? Wolę sobie zostawić trochę kasy na ewentualne naprawy.


cos sie znajdzie, ale trzeba tez troche dolozyc pracy i pieniedzy ;)
sedany beda tansze w przypadku serii 900


Dokładnie tak, najtaniej kupisz zdrowe 940 w sedanie, kombi zarówno 740 jak i 940 będą droższe. Jak masz budżet 5k pln to radził bym się skupić na silnikach 2.3 wolnossących 8v. Wszelkie inne typu turbo lub 16v będą generować większe koszty. Sledź ogłoszenia, myślę że spokojnie za jakieś 3kpln jakaś 940 w sedanie się trafi. W podobnej cenie można wyrwać 940 w kombi nawet z silnikiem turbo lub 16v w Niemczech lub Holandii ale wtedy dochodzi transport, akcyza, tłumaczenia itd. przez co koszty rosną.
Najciekawsze ze względu na klasyczny wygląd są 740 w sedanie przedliftowe, niestety jest ich już mało, ceny są wyższe no i sporo jest w nich gaźników i k-jtreników czyli wtrysk mechaniczny.
Użytkowo nie ma co porównywać , kombi 740 i 940 są dużo lepsze bo w sedanie zarówno 7xx jak i 9xx kanapa się nie składa, nawet rower to można przewieźć ale na bagażniku natomiast w kombi można na kempingu wygodniej się przekimać niż w namiocie nawet w 2 osoby.
1 x

Majki
Posty: 7
Rejestracja: 01 lutego 2019, 01:29

Re: VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Postautor: Majki » 04 lutego 2019, 15:03

Z tego co czytałem egzemplarze z początku serii 700 są gorzej zabezpieczone antykorozyjnie, ale jakby się trafiło gdzieś blisko, to na pewno pojechałbym obejrzeć. Zarówno sedan jak i kombiak bardzo mi się podobają, więc to i to wchodzi w grę, kombi bardziej użytkowe, ale rzadko kiedy potrzebuje tyle miejsca - chociaż wiadomo, lepiej je mieć :). Seria 700 jest śliczna w swojej topornosci, tylko że wyposażenie chyba gorsze no i (podobno) blachy.
Powiedzcie mi jak z dostępnością części? Jakieś firmy produkują jeszcze do tych modeli zamienniki? Nie ma problemu, jeśli trzeba zrobić np remont zawieszenia, albo wymienić sprzęgło bądź turbo?
2.3 wolnossak to pewnie dużo zniesie, ale te 100coś koni wystarcza dla takiej wagi?
Turbo musi dawać więcej frajdy, dzięki temu całe auto jest bardziej atrakcyjne :) to jak laska z fajnymi cyckami :p
0 x

xjtdi
Posty: 544
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Postautor: xjtdi » 04 lutego 2019, 18:18

Fakt technologię cynkowania zmieniono w 1988 roku i auta sprzed tego rocznika korodowały bardziej. Silnik 2.3 8v w fersji B230F ma jakieś 115km a późniejszy B230FB ma 130km, niby niedużo ale bardziej o moment sie rozchodzi niż o moc. Do spokojnej ale sprawnej jazdy to wystarcza. Jak chcesz poszaleć, drifty, palenie lacza i takie tam to turbo było by lepsze ale w takim wypadku ja doradzam zakup BMW...
Niestety o tym, że turbo lub 16v jest fajniejsze wszyscy volviarze wiedzą od dawna przez co takie auto trudniej kupić, no i więcej trzeba będzie zapłacić. W wspomnianym wcześniej budżecie do 5 tys raczej nie ma szans na godziwe turbo lub 16v, przynajmniej nie w PL
0 x

baron
Posty: 1
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Postautor: baron » 02 sierpnia 2019, 14:26

hej Ziomeczeki

chciałem się przywitać. jestem tutaj nowy. kumpel powiedział, że jest takie fajne forum, na którym można pogadać o zabytkowych volvo.
mieszkam na mazowszu, w niewielkiej miejscowości.
przymierzam się do kupna jakiegoś fajnego volvo, ale się nie znam na tych wozach zupełnie.
pomożecie?

pozdro600.
0 x

Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 21
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Postautor: MateuszM » 20 sierpnia 2019, 20:35

Też pragne sie przywitać.., z Wroclawia. Od 2 dni mam 240stke w wersji wagon sypialny ;-)
Niestety sprzedajacy ‚kolekcjoner’ z Warszawy, utrzymywal że jest bez rdzy, a ja dopiero po fakcie wziąłem się za solidne ogledziny no i niestety.. zewnetrzne progi do wymiany, pod tylnymi lampami dziury, doly nadkoli pod plastikami troche podziurawione, jedno nadkole rowniez ma rant zzarty, miejsca gdzie są chlapacze z tylu również podgnite... troche szpachli.. Ot popoludnie z śrubokrętem w reku i same rewelacje. Wydalem calkiem sporo na to auto patrzac na ceny takowych, wiec..... dzień dobry... zaczynam od szukania blacharza i liczenia kasy, potem mechanik...
1 x
Volvo 240GL (2.4 diesel)

Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 338
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Postautor: Maciek4530 » 22 sierpnia 2019, 00:11

MateuszM pisze:Też pragne sie przywitać.., z Wroclawia. Od 2 dni mam 240stke w wersji wagon sypialny ;-)
Niestety sprzedajacy ‚kolekcjoner’ z Warszawy, utrzymywal że jest bez rdzy, a ja dopiero po fakcie wziąłem się za solidne ogledziny no i niestety.. zewnetrzne progi do wymiany, pod tylnymi lampami dziury, doly nadkoli pod plastikami troche podziurawione, jedno nadkole rowniez ma rant zzarty, miejsca gdzie są chlapacze z tylu również podgnite... troche szpachli.. Ot popoludnie z śrubokrętem w reku i same rewelacje. Wydalem calkiem sporo na to auto patrzac na ceny takowych, wiec..... dzień dobry... zaczynam od szukania blacharza i liczenia kasy, potem mechanik...

Znam ten ból, zapodaj jakąś prezentację w odpowiednim dziale i pokazuj co masz. Warto robić jeśli nie jest dramatycznie/wóz jest doposażony i w konfiguracji jaką chciałeś :)
0 x

Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 21
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: VolvoRWD.pl - tu się witamy :)

Postautor: MateuszM » 22 sierpnia 2019, 19:54

Maciek4530 pisze:Znam ten ból, zapodaj jakąś prezentację w odpowiednim dziale i pokazuj co masz. Warto robić jeśli nie jest dramatycznie/wóz jest doposażony i w konfiguracji jaką chciałeś :)


Nie no, z Warszawy S8 do Wroclawia, nocą, przelecial śpiewająco. A 2 godziny przed kupnem wrócił z nad morza. Co dało w ciągu kilku dni jakies 1700km. Co nie zmienia faktu, ze zajeżdzać auta nie lubię, nie lubię jak coś puka i stuka, jak gdzieś w aucie mam przyczajonych kompanów podróży, znaczy Szpachle i Rdze. Powoli, powoli, wszystko będzie robione i przywracane do fabrycznej funkcjonalności. Jutro podziubie w garażu trochę i zamontuje nowy zawias maski (stary był połamany, o czym też dowiedzialem sie po przejechaniu polowy kraju..). No i w weekend może mu strzele gdzieś na trasie jakies zdjęcia i założe ów wątek. Od poniedzialku zaczynam umawianie pacjenta na konsultacje i określenie zakresu leczenia....o!
2 x
Volvo 240GL (2.4 diesel)

Dymitr
Posty: 135
Rejestracja: 23 października 2014, 13:27
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

VolvoRWD.pl - tu się witamy [emoji3]

Postautor: Dymitr » 24 sierpnia 2019, 21:10

Dobry wieczor :)
0 x


Wróć do „Forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość