SWAP

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Krzem
Posty: 48
Rejestracja: 03 października 2014, 12:35

Re: SWAP

Postautor: Krzem » 24 grudnia 2015, 16:52

engineering porn o.O
0 x

jarecki_rze
Posty: 20
Rejestracja: 25 maja 2017, 11:03

Re: SWAP

Postautor: jarecki_rze » 22 maja 2019, 13:30

wujek pisze:Za kilka miesięcy powiem Wam ile kosztowało przełożenie b230ft do 740. Dosyć skrupulatny jestem jeśli chodzi o wydatki, więc będzie zapisany każdy koszt ;)


Hej odkopałem Twój post i jestem ciekaw jak poszło. Sam obecnie jestem na etapie planowania prac nad swapem FT do mojej poliftowej 740. Zakupy już zrobione udało się nabyć w komplecie motor, obydwa kompy, wiązkę, intercooler i resztę. W teorii kupiłem wszystko co potrzebne a w praktyce mam nadzieję, że od Ciebie dowiem się czego brakuje :) Pozdrawiam!
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 922
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: SWAP

Postautor: wujek » 22 maja 2019, 16:59

jarecki_rze pisze:
wujek pisze:Za kilka miesięcy powiem Wam ile kosztowało przełożenie b230ft do 740. Dosyć skrupulatny jestem jeśli chodzi o wydatki, więc będzie zapisany każdy koszt ;)


Hej odkopałem Twój post i jestem ciekaw jak poszło. Sam obecnie jestem na etapie planowania prac nad swapem FT do mojej poliftowej 740. Zakupy już zrobione udało się nabyć w komplecie motor, obydwa kompy, wiązkę, intercooler i resztę. W teorii kupiłem wszystko co potrzebne a w praktyce mam nadzieję, że od Ciebie dowiem się czego brakuje :) Pozdrawiam!


Odpowiedź brzmi: wyszło za dużo. Bo: fmic, silikony, wtryski 440, pompa walbro, hybryda 20T, przelot 3/2,5 cala, stand alone, głowica 531 + obróbka + duże zawory, chłodnica oleju, wałek, kolektor z kjeta + przepustnica 3cale + m90 + kevlar + jednomas i masa innych. Z nerwów przestałem zapisywać co i ile.
2 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

jarecki_rze
Posty: 20
Rejestracja: 25 maja 2017, 11:03

Re: SWAP

Postautor: jarecki_rze » 30 maja 2019, 20:05

Zakupy już mam zrobione, udało się kupić wszystko na jeden strzał (taką mam nadzieję że niczego nie brakuje). Mnie bardziej interesuje wkład pracy. Nurtuje mnie przede wszystkim sprawa wiązki silnika, czy trzeba będzie przekładać (teraz jest b230f z 89'). Puszka filtra powietrza jest ta sama, wystarczy przełożyć.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
0 x

xjtdi
Posty: 534
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: SWAP

Postautor: xjtdi » 31 maja 2019, 07:54

jarecki_rze pisze:Zakupy już mam zrobione, udało się kupić wszystko na jeden strzał (taką mam nadzieję że niczego nie brakuje). Mnie bardziej interesuje wkład pracy. Nurtuje mnie przede wszystkim sprawa wiązki silnika, czy trzeba będzie przekładać (teraz jest b230f z 89'). Puszka filtra powietrza jest ta sama, wystarczy przełożyć.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Kwestia którą wersję LH-jetronika masz w tej B230f, akurat 89' rocznika nie miałem natomiast w 88' był LH2.2 = przekładka wiązki natomiast w roczniku 90' był już LH2.4 i jedyna przeróbka to wydłużenie wiązki do przepływomierza, z kombinacji z resiztor-packiem zrezygnowałem, użyłem wysokoomowych wtryskiwaczy więc wiązka od B230F pasowała p&p.
0 x

zachatąwujta
Posty: 73
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: SWAP

Postautor: zachatąwujta » 31 maja 2019, 14:29

N/A inny TPS i dodatkowy przewód do ECU. Różnica polega na tym,że w wolnossaku ECU "widzi" nie tylko otwartą przepustnicę ale także "widzi" WOT. W turbo tego nie ma. Co do wtrysków. Mam pacjenta po swapie gdzie są wrzucone wyosokoomowe wtryski. Po uruchomieniu i w trakcie rozgrzewania jest OK. Czasy wtrysków ładnie schodzą. Kiedy silnik uzyska temp. roboczą nagle zaczyna go zalewać i czasy wtrysku są prawie dwukrotnie dłuższe nić powinny być w turbo czyli poziom 2.0-2.2ms. Praktycznie wszystko zostało sprawdzone i mam podejrzenie ,że albo ECU nie radzi sobie z dawkowaniem na wolnych przy niskich czasach albo zachipowane ECU coś miesza.
0 x

zachatąwujta
Posty: 73
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: SWAP

Postautor: zachatąwujta » 31 maja 2019, 14:33

N/A inny TPS i dodatkowy przewód do ECU. Różnica polega na tym,że w wolnossaku ECU "widzi" nie tylko otwartą przepustnicę ale także "widzi" WOT. W turbo tego nie ma. Co do wtrysków. Mam pacjenta po swapie gdzie są wrzucone wyosokoomowe wtryski. Po uruchomieniu i w trakcie rozgrzewania jest OK. Czasy wtrysków ładnie schodzą. Kiedy silnik uzyska temp. roboczą nagle zaczyna go zalewać i czasy wtrysku są prawie dwukrotnie dłuższe nić powinny być w turbo czyli z poziomu 2.0-2.2ms leci na 3.6ms. Praktycznie wszystko zostało sprawdzone i mam podejrzenie ,że albo ECU nie radzi sobie z dawkowaniem na wolnych przy niskich czasach albo zachipowane ECU coś miesza.
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 861
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: SWAP

Postautor: fonderal » 31 maja 2019, 17:14

zachatąwujta pisze:N/A inny TPS i dodatkowy przewód do ECU. Różnica polega na tym,że w wolnossaku ECU "widzi" nie tylko otwartą przepustnicę ale także "widzi" WOT. W turbo tego nie ma.

Dodatkowy kabel tak, ale TPS jest ten sam, trzypinowy. Po prostu w turbo styk WOT nie jest podłączony.
0 x

zachatąwujta
Posty: 73
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: SWAP

Postautor: zachatąwujta » 31 maja 2019, 19:17

Tak, trochę się źle wyraziłem. Same TPSy są takie same.
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości