Płyn do czyszczenia przepływek w szpreju i szprejuj. Może druciki są lekko zabrudzone. Myślę że i tak może być ciężko PS: zbieram takie pół-działające graty i czasem kleje jeden. Przepływek nie próbowałemdom?n pisze:Kupiłem sobie przepływomierz na zapas, i jest sprawny tak w 75%.
Podczas jazdy wszystko jest git, działa, mierzy przepływ i nie sprawia żadnych problemów.
Po odpaleniu na wolnych obrotach motor przygasa, albo w ogóle gaśnie. Czasem na ciepło, czasem na zimno.
Podmieniłem na poprzednią przepływkę i wszystko wróciło do normy.
Co robić? Jakoś go wyczyścić? Wywalić na śmietnik?
Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Siusiaka sobie wyszprejuj.Maciek4530 pisze: Płyn do czyszczenia przepływek w szpreju i szprejuj. Może druciki są lekko zabrudzone. Myślę że i tak może być ciężko PS: zbieram takie pół-działające graty i czasem kleje jeden. Przepływek nie próbowałem
ECU ma opcję samoczyszczenia drutu pomiarowego, nie wolno myć/czyścić. Zrobisz na własne ryzyko, ja bym nie dotykał.
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1246
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nic nigdy nie zaszkodziło, są dedykowane do tego cleanery ale jak uważaszsaabauto pisze:Siusiaka sobie wyszprejuj.Maciek4530 pisze: Płyn do czyszczenia przepływek w szpreju i szprejuj. Może druciki są lekko zabrudzone. Myślę że i tak może być ciężko PS: zbieram takie pół-działające graty i czasem kleje jeden. Przepływek nie próbowałem
ECU ma opcję samoczyszczenia drutu pomiarowego, nie wolno myć/czyścić. Zrobisz na własne ryzyko, ja bym nie dotykał.
Rozwiniesz z tym ECU? Z automatu to robi? Czy jakiś tryb?
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nie wszystkie ecu, ale część (np 595, 900, 951) mają opcję samoczyszczenia. Przy gaszeniu silnika wyżarza drut przez 1 - 2 sek.Maciek4530 pisze: Nic nigdy nie zaszkodziło, są dedykowane do tego cleanery ale jak uważasz
Rozwiniesz z tym ECU? Z automatu to robi? Czy jakiś tryb?
4 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Dokładnie tak jak piszesz, aczkolwiek nie zawsze ta funkcja działa. ECU miewają różne usterki, usterki typu uwalony tranzystor który nie załacza jakiejś funkcji (u mnie nie zalączało ECU pompy paliwa) są dla wprawionego elektronika łatwe w naprawie i diagnozie. Natomiast usterki polegające na braku czytania sygnału z sondy lambda lub sygnału z przepływomierza są juz znacznie trudniejsze w usunięciu i nie zawsze naprawa odnosi 100% sukces. Miałem takie ecu które nie czytało a sondy lambda a po naprawie zaczeło czytac ale cały czas mieszanka była za bogata, dopiero jakaś korekta rezystora czy czegoś unormowała sprawę.saabauto pisze:Nie wszystkie ecu, ale część (np 595, 900, 951) mają opcję samoczyszczenia. Przy gaszeniu silnika wyżarza drut przez 1 - 2 sek.Maciek4530 pisze: Nic nigdy nie zaszkodziło, są dedykowane do tego cleanery ale jak uważasz
Rozwiniesz z tym ECU? Z automatu to robi? Czy jakiś tryb?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Też bym się dokształcił bo troche się uśmiechnąłem po przeczytaniu ale moze przedwcześnie.Maciek4530 pisze:Nic nigdy nie zaszkodziło, są dedykowane do tego cleanery ale jak uważaszsaabauto pisze:Siusiaka sobie wyszprejuj.Maciek4530 pisze: Płyn do czyszczenia przepływek w szpreju i szprejuj. Może druciki są lekko zabrudzone. Myślę że i tak może być ciężko PS: zbieram takie pół-działające graty i czasem kleje jeden. Przepływek nie próbowałem
ECU ma opcję samoczyszczenia drutu pomiarowego, nie wolno myć/czyścić. Zrobisz na własne ryzyko, ja bym nie dotykał.
Rozwiniesz z tym ECU? Z automatu to robi? Czy jakiś tryb?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Czyszczę pianką do mycia kompów/elektroniki. Póki co nic sie nie uwaliło.dom?n pisze:Kupiłem sobie przepływomierz na zapas, i jest sprawny tak w 75%.
Podczas jazdy wszystko jest git, działa, mierzy przepływ i nie sprawia żadnych problemów.
Po odpaleniu na wolnych obrotach motor przygasa, albo w ogóle gaśnie. Czasem na ciepło, czasem na zimno.
Podmieniłem na poprzednią przepływkę i wszystko wróciło do normy.
Co robić? Jakoś go wyczyścić? Wywalić na śmietnik?
Wysłużone przepływki tak mają, że potrafią nie czytać z drutu w pełnych zakresach. To też ma na sobie elektronikę a elektronika błędy fika.
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
jak to dobrze miec analoga ................w k-dżiku. 98% mechaniki.xjtdi pisze:Dokładnie tak jak piszesz, aczkolwiek nie zawsze ta funkcja działa. ECU miewają różne usterki, usterki typu uwalony tranzystor który nie załacza jakiejś funkcji (u mnie nie zalączało ECU pompy paliwa) są dla wprawionego elektronika łatwe w naprawie i diagnozie. Natomiast usterki polegające na braku czytania sygnału z sondy lambda lub sygnału z przepływomierza są juz znacznie trudniejsze w usunięciu i nie zawsze naprawa odnosi 100% sukces. Miałem takie ecu które nie czytało a sondy lambda a po naprawie zaczeło czytac ale cały czas mieszanka była za bogata, dopiero jakaś korekta rezystora czy czegoś unormowała sprawę.saabauto pisze:Nie wszystkie ecu, ale część (np 595, 900, 951) mają opcję samoczyszczenia. Przy gaszeniu silnika wyżarza drut przez 1 - 2 sek.Maciek4530 pisze: Nic nigdy nie zaszkodziło, są dedykowane do tego cleanery ale jak uważasz
Rozwiniesz z tym ECU? Z automatu to robi? Czy jakiś tryb?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
A nie przy diagnostyce przed rozruchemsaabauto pisze:Nie wszystkie ecu, ale część (np 595, 900, 951) mają opcję samoczyszczenia. Przy gaszeniu silnika wyżarza drut przez 1 - 2 sek.Maciek4530 pisze: Nic nigdy nie zaszkodziło, są dedykowane do tego cleanery ale jak uważasz
Rozwiniesz z tym ECU? Z automatu to robi? Czy jakiś tryb?
Wyłaczasa zapłon to zamykasz zasilanie do ECU. To jak ma się ta funkcja włączyć ?
Przy diagnostyce przed rozruchem to LH miało takie funkcje ale nigdy w czasie jazdy lub po niej.
Coś Ci się Mateusz poplątało. Zmęczenie.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Nie zmęczenie, praktyka.Sinuspi pisze: A nie przy diagnostyce przed rozruchem
Wyłaczasa zapłon to zamykasz zasilanie do ECU. To jak ma się ta funkcja włączyć ?
Przy diagnostyce przed rozruchem to LH miało takie funkcje ale nigdy w czasie jazdy lub po niej.
Coś Ci się Mateusz poplątało. Zmęczenie.
W momencie gaszenia silnika ecu podają sygnał, który pomaga w wyczyszczeniu - żarzeniu elementu pomiarowego. Potwierdzone w kilku przypadkach.
0 x