Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

marten pisze:zaciski Girling, klocki Remsa + zestaw naprawczy prowadnic - robione w 2021 w napravavolvo
No to piszę, zerknij nie na prowadnice a na zestaw mocujący klocki. Co prawda w serii 200 ale zamienniki jak to zamienniki mają lekki luz. Podczas jazdy po szutrze z małą prędkością słychać jak dzwonią. Weź samochód na szutr, zobacz czy jak wolno jedziesz to dzwoni, na asfalcie też mi się zdarza zwłaszcza pełznąc w korku. Jeśli je obejrzałeś (hamulce) i wszystko siedzi na swoim miejscu stawiał bym na jakość zamienników właśnie.
U mnie lekkie wciśnięcie hamulców - czyli naprężenie idące na zestaw bo klocki trą o tarczę od razu niweluje dźwięk - wszystko też mam nowe ;)
0 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Maciek4530 pisze:
marten pisze:zaciski Girling, klocki Remsa + zestaw naprawczy prowadnic - robione w 2021 w napravavolvo
No to piszę, zerknij nie na prowadnice a na zestaw mocujący klocki. Co prawda w serii 200 ale zamienniki jak to zamienniki mają lekki luz. Podczas jazdy po szutrze z małą prędkością słychać jak dzwonią. Weź samochód na szutr, zobacz czy jak wolno jedziesz to dzwoni, na asfalcie też mi się zdarza zwłaszcza pełznąc w korku. Jeśli je obejrzałeś (hamulce) i wszystko siedzi na swoim miejscu stawiał bym na jakość zamienników właśnie.
U mnie lekkie wciśnięcie hamulców - czyli naprężenie idące na zestaw bo klocki trą o tarczę od razu niweluje dźwięk - wszystko też mam nowe ;)
Co prawda w 740 i960 ale też przerabiałem ten problem. Niestety w trakcie eksploatacji zacisk też się zużywa i nie chodzi mi o prowadnice tylko o powierzchnię korpusu w miejscu gdzie opierają się klocki. Czas, przebieg, korozja powodują że po długim czasie i wielu kilometrach każde klocki z dobrym zestawem montażowym i tak są za luźne. Niestety jedyna metoda to wymiana zacisku na nowy. Z mojego doświadczenia problem pojawia się w autach z nalotem dobrze powyżej 400kkm. Ja przez to zmieniłem zaciski tyl w 960 i przednie w 740. Teraz zero dziwnych dźwięków.
1 x
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Co za dzień, padło mi sprzęgło w 960 a dokładniej pękła rurka w przewodzie ciśnieniowym wysprzeglika. Ktoś z was kupował ostatnio ten przewod i wie gdzie szukać? To taka konstrukcja - kawałek rurki, elastyczny waz- znowu kawałek rurki. Na szybkiego nigdzie nie znalazłem "z pólki" A bez sprzęgła słabo się jeździ...
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:Co za dzień, padło mi sprzęgło w 960 a dokładniej pękła rurka w przewodzie ciśnieniowym wysprzeglika. Ktoś z was kupował ostatnio ten przewod i wie gdzie szukać? To taka konstrukcja - kawałek rurki, elastyczny waz- znowu kawałek rurki. Na szybkiego nigdzie nie znalazłem "z pólki" A bez sprzęgła słabo się jeździ...
Upierdliwa awaria ale mogą Ci zakuć w firmie robiącej połączenia ciśnieniowe, ale wiem, że nie każdy mieszka w Nowym Yorku, zapytaj Błażeja może akurat posiada-ma, albo Mikołaja Michalskiego.
Skandix to 100 jurków
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:Co za dzień, padło mi sprzęgło w 960 a dokładniej pękła rurka w przewodzie ciśnieniowym wysprzeglika. Ktoś z was kupował ostatnio ten przewod i wie gdzie szukać? To taka konstrukcja - kawałek rurki, elastyczny waz- znowu kawałek rurki. Na szybkiego nigdzie nie znalazłem "z pólki" A bez sprzęgła słabo się jeździ...
Upierdliwa awaria ale mogą Ci zakuć w firmie robiącej połączenia ciśnieniowe, ale wiem, że nie każdy mieszka w Nowym Yorku, zapytaj Błażeja może akurat posiada-ma, albo Mikołaja Michalskiego.
Skandix to 100 jurków
Awaria usunięta, temat da się przyzwoicie ogarnąć za mniej niż 100zł. Firma która robi przewody do hydrauliki ciśnieniowej w mojej dziurze jest ale takiego wężo-rurki mi nie spreparowali. Mieli za to rurki miedziane do instalacji hydraulicznej w samochodach cięzarowych z takimi samymi końcówkami jak ten przewód z volvo. Za kawałek wężyka i dwa kawałki rurki miedzianej zapłaciłem 79zł. Po skręceniu wygląda toto jak ori przewód, różnica jest taka, że jest skrecony z trzech elementów. To może być zaleta bo o ile pamiętam ten przewó w innym aucie też strzelił mi w tym samym miejscu czyli na odcinku dolnej rurki przy wysprzegliku.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:
Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:Co za dzień, padło mi sprzęgło w 960 a dokładniej pękła rurka w przewodzie ciśnieniowym wysprzeglika. Ktoś z was kupował ostatnio ten przewod i wie gdzie szukać? To taka konstrukcja - kawałek rurki, elastyczny waz- znowu kawałek rurki. Na szybkiego nigdzie nie znalazłem "z pólki" A bez sprzęgła słabo się jeździ...
Upierdliwa awaria ale mogą Ci zakuć w firmie robiącej połączenia ciśnieniowe, ale wiem, że nie każdy mieszka w Nowym Yorku, zapytaj Błażeja może akurat posiada-ma, albo Mikołaja Michalskiego.
Skandix to 100 jurków
Awaria usunięta, temat da się przyzwoicie ogarnąć za mniej niż 100zł. Firma która robi przewody do hydrauliki ciśnieniowej w mojej dziurze jest ale takiego wężo-rurki mi nie spreparowali. Mieli za to rurki miedziane do instalacji hydraulicznej w samochodach cięzarowych z takimi samymi końcówkami jak ten przewód z volvo. Za kawałek wężyka i dwa kawałki rurki miedzianej zapłaciłem 79zł. Po skręceniu wygląda toto jak ori przewód, różnica jest taka, że jest skrecony z trzech elementów. To może być zaleta bo o ile pamiętam ten przewó w innym aucie też strzelił mi w tym samym miejscu czyli na odcinku dolnej rurki przy wysprzegliku.
Noo i super, że dobrzy Ludzie pomogli.
Są sytuacje w których trzeba patenić a i bywa, ze jest to nawet ciut lepsze niż 30 ory jak i samo jak ory.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

W warsztacie, gdzie pracuję mało kiedy idzie się w ori przewody. Z dostępnością bywa różnie, ceny zazwyczaj z kosmosu a jakość też różna bywa. Hamulcowe to jeszcze, ale paliwowe czy hydrauliczne dorabia się na miarę.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Może mniej obsługowe pytanie ale nie mogę w żadnej literaturze znaleźć precyzyjnej odpowiedzi, zmierzyć miarką średnio chcę ze względu na brak dokładności. Volvo 240 EU poliftowe, jaką ma długość zwisu przedniego, tylnego oraz przełożenie przekładni kierowniczej.
0 x
Awatar użytkownika
kapsel
Posty: 224
Rejestracja: 11 listopada 2015, 20:19

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kapsel »

Pany i Panecki. Mam takie pytanie. Kiedy w 700 w przed lifcie występowało malowanie dołów zderzaka? To było zależne od wyposażenia czy może od kaprysu właściciela jako akcesorium domalowywane np. w ASO?
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Wszystkie 760 i 740 GLE miały to w standardzie. Tak mi się wydaje :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ