Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3049
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Moje Depo w 745 z tyłu musiało mieć kawałek starej uszczelki żeby w ogóle przylegać. Po skręceniu wszystkiego w ogóle tego nie widać, ale byłem na początku mocno rozczarowany
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
zamontowałem tempomat do mojej 945 1996 (gotowa wiązka). Nie działa. Wymiguje 1-2-2 ( brak sygnału prędkości).fonderal pisze:Od roku modelowego 95 sterownik tempomatu ma numer 9130081.
Instalacja w aucie jest gotowa, wystarczy powpinać wtyczki. Jest kostka pod maską do pompki, jest do sterownika, są do czujników przy pedałach, jest do manetki. Mechanicznie trzeba dołożyć nitowane wsporniki do czujników przy pedałach, wspornik sterownika/centralki żeby nie wisiała na kablach i ew. pompki podciśnienia, jeśli ta pochodzi od innego auta.
Dedykowany do 940 jest sam wspornik pompki, ona sama jest dość popularna nie tylko w volvo, kiedyś kupiłem taką od chyba S40 za całe 10zł:)
Warto jeszcze zwrócić uwagę na siłownik, lubi się ocierać o krawędź TPSa i robi się dziura. Wspornik siłownika trzeba wygiąć tak, żeby było ~5mm luzu, wtedy będzie dobrze.
Czy jest jakiś przewód z licznika, który należy podpiąć? O czymś zapomniałem?
Licznik działa oczywiście bez zarzutu.
hilfe
sambo
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Powalczyłem dzisiaj z 740, a dokładniej zamieniłem ECU z 561 które okazało się prawdopodobnie walnięte i nie pozwalało na uruchomienie samochodu na 936 które pozyskałem z 940 z 95 roku, silnik po tym pracuje poprawnie, nie ma żadnych negatywnych objawów także mogę stwierdzić że taka zamiana jest możliwa. Wszystko pasuje jak trzeba, z dokumentacji którą mam zyskałem tym sposobem możliwość sterowania elektrycznym wiatrakiem i usunięcie 5. wtrysku.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
W liczniku jest sobie złącze D (w kółku na zdjęciu), czyli wyjście sygnału prędkości. Powinny być podłączone dwa przewody, zielono - pomarańczowy łączy licznik z tempomatem, drugi, oidp fioletowo - biały biegnie sobie do do ecu.sambo pisze:zamontowałem tempomat do mojej 945 1996 (gotowa wiązka). Nie działa. Wymiguje 1-2-2 ( brak sygnału prędkości).fonderal pisze:Od roku modelowego 95 sterownik tempomatu ma numer 9130081.
Instalacja w aucie jest gotowa, wystarczy powpinać wtyczki. Jest kostka pod maską do pompki, jest do sterownika, są do czujników przy pedałach, jest do manetki. Mechanicznie trzeba dołożyć nitowane wsporniki do czujników przy pedałach, wspornik sterownika/centralki żeby nie wisiała na kablach i ew. pompki podciśnienia, jeśli ta pochodzi od innego auta.
Dedykowany do 940 jest sam wspornik pompki, ona sama jest dość popularna nie tylko w volvo, kiedyś kupiłem taką od chyba S40 za całe 10zł:)
Warto jeszcze zwrócić uwagę na siłownik, lubi się ocierać o krawędź TPSa i robi się dziura. Wspornik siłownika trzeba wygiąć tak, żeby było ~5mm luzu, wtedy będzie dobrze.
Czy jest jakiś przewód z licznika, który należy podpiąć? O czymś zapomniałem?
Licznik działa oczywiście bez zarzutu.
hilfe
sambo
Zrobiłem kiedyś ściągawkę do diagnostyki tempomatu, zaraz wyślę ją na maila bo to pdf.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Witam .
Czy to właściwa poduszka skrzyni M47 (tylna) do mojego silnika B200F 2.0 93r.
http://www.draken.com.pl/volvo/poduszki ... -febi.html
Czy to właściwa poduszka skrzyni M47 (tylna) do mojego silnika B200F 2.0 93r.
http://www.draken.com.pl/volvo/poduszki ... -febi.html
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Jesli hula to fajnie ida tym tropem założyłbym ecu i ezk z B230FB to by trochę ożył. Elektryczny wentylator koniecznie, wisko to porażka ale konstrukcja lat 70 to czemu sie dziwić.maurycys pisze:Powalczyłem dzisiaj z 740, a dokładniej zamieniłem ECU z 561 które okazało się prawdopodobnie walnięte i nie pozwalało na uruchomienie samochodu na 936 które pozyskałem z 940 z 95 roku, silnik po tym pracuje poprawnie, nie ma żadnych negatywnych objawów także mogę stwierdzić że taka zamiana jest możliwa. Wszystko pasuje jak trzeba, z dokumentacji którą mam zyskałem tym sposobem możliwość sterowania elektrycznym wiatrakiem i usunięcie 5. wtrysku.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Były i takie, ale raczej w 700.gruszka2 pisze:Witam .
Czy to właściwa poduszka skrzyni M47 (tylna) do mojego silnika B200F 2.0 93r.
http://www.draken.com.pl/volvo/poduszki ... -febi.html
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
dzięki za ściągawkę. Niestety nie udało mi się jeszcze zlokalizować przyczyny. Pomierzyłem wszystkie piny zgodnie ze ściągawkąfonderal pisze:W liczniku jest sobie złącze D (w kółku na zdjęciu), czyli wyjście sygnału prędkości. Powinny być podłączone dwa przewody, zielono - pomarańczowy łączy licznik z tempomatem, drugi, oidp fioletowo - biały biegnie sobie do do ecu.sambo pisze:zamontowałem tempomat do mojej 945 1996 (gotowa wiązka). Nie działa. Wymiguje 1-2-2 ( brak sygnału prędkości).fonderal pisze:Od roku modelowego 95 sterownik tempomatu ma numer 9130081.
Instalacja w aucie jest gotowa, wystarczy powpinać wtyczki. Jest kostka pod maską do pompki, jest do sterownika, są do czujników przy pedałach, jest do manetki. Mechanicznie trzeba dołożyć nitowane wsporniki do czujników przy pedałach, wspornik sterownika/centralki żeby nie wisiała na kablach i ew. pompki podciśnienia, jeśli ta pochodzi od innego auta.
Dedykowany do 940 jest sam wspornik pompki, ona sama jest dość popularna nie tylko w volvo, kiedyś kupiłem taką od chyba S40 za całe 10zł:)
Warto jeszcze zwrócić uwagę na siłownik, lubi się ocierać o krawędź TPSa i robi się dziura. Wspornik siłownika trzeba wygiąć tak, żeby było ~5mm luzu, wtedy będzie dobrze.
Czy jest jakiś przewód z licznika, który należy podpiąć? O czymś zapomniałem?
Licznik działa oczywiście bez zarzutu.
hilfe
sambo
Zrobiłem kiedyś ściągawkę do diagnostyki tempomatu, zaraz wyślę ją na maila bo to pdf.
diagnostyczną, ale wszystko wygląda OK. Z licznika wychodzą dwa przewody: biało-fioletowy i żółty. A na pin 13 w sterowniku
tempomatu zielono-pomarańczowy ( tak jak na schemacie). Zmierzyłem i jest "przejście" pomiędzy licznikiem i tempomatem pin 13.
Nie wiem dlaczego dalej miga 1-2-2 i nie działa
0 x