Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ano , sprawne wszystko i odchylki brak , niewazne czy korek i upal czy mroz jak dzisiaj
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Od czasu mrozów Lodówa (245 D24) zaczęła mieć problemy z odpalaniem.
Podjechałem sprawdzić akumulator... upsss... 35% pojemności...
Zakupiłem nóweczkę Boscha 77Ah 780A i... dupa! Kolejnego dnia znów sporo kręcenia zanim odpalił.
Gadam z kumplem, a ten się ze mnie smieje "no tak, jeździło się benzynkami, to się nie myślało o takich tematach".
Myślicie, że to właśnie tu leży problem
Czy 240 miewały jakieś osłony pod silnik
Jak sobie poradzić z tym problemem Póki co mamy ledwo -10*C
Może coś takiego:
http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-m ... 91949.html
Podjechałem sprawdzić akumulator... upsss... 35% pojemności...
Zakupiłem nóweczkę Boscha 77Ah 780A i... dupa! Kolejnego dnia znów sporo kręcenia zanim odpalił.
Gadam z kumplem, a ten się ze mnie smieje "no tak, jeździło się benzynkami, to się nie myślało o takich tematach".
Myślicie, że to właśnie tu leży problem
Czy 240 miewały jakieś osłony pod silnik
Jak sobie poradzić z tym problemem Póki co mamy ledwo -10*C
Może coś takiego:
http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-m ... 91949.html
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
I przy -30 powinien odpalić.
Sprawdź czy masz prawidłowe ładowanie i czy filtr paliwa nie jest zapchany parafiną.
Sprawdź czy masz prawidłowe ładowanie i czy filtr paliwa nie jest zapchany parafiną.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ładowanie wzorcowe.
Muszę ten filtr sprawdzić w takim razie.
ps. odpalać odpala, ale nie od razu
Muszę ten filtr sprawdzić w takim razie.
ps. odpalać odpala, ale nie od razu
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Moje D24 odpalałem z pedałem gazu wciśniętym na połowę zakresu i żaden mróz nie był mu straszny, ale nie wiem czy to był dobry pomysł
Ale za to przed każdą zimą ortodoksyjnie wymieniałem filtr paliwa na nowy żeby nie zafundować sobie jakiejś niemiłej niespodzianki.
Ale za to przed każdą zimą ortodoksyjnie wymieniałem filtr paliwa na nowy żeby nie zafundować sobie jakiejś niemiłej niespodzianki.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Hie hie hie, zaśmiała się szyderczo księżniczka...Boa1982 pisze:Od czasu mrozów Lodówa (245 D24) zaczęła mieć problemy z odpalaniem.
Podjechałem sprawdzić akumulator... upsss... 35% pojemności...
Zakupiłem nóweczkę Boscha 77Ah 780A i... dupa! Kolejnego dnia znów sporo kręcenia zanim odpalił.
Gadam z kumplem, a ten się ze mnie smieje "no tak, jeździło się benzynkami, to się nie myślało o takich tematach".
Myślicie, że to właśnie tu leży problem
Czy 240 miewały jakieś osłony pod silnik
Jak sobie poradzić z tym problemem Póki co mamy ledwo -10*C
Może coś takiego:
http://allegro.pl/podgrzewacz-silnika-m ... 91949.html
Mówiłem Ci, toś nie słuchał... ale do rzeczy.
Instrukcja dla posiadaczy starych diesli
Świece do sprawdzenia, czy wszystkie grzeją, to primo. Nawet jedna zdechła świeca mocno daje się odczuć w ujemnych temp. więc to do sprawdzenia.
Secundo - układ paliwowy do sprawdzenia, czy nie cofa się paliwo.
Tertio - dobre paliwo. Nawet zwykła ropa, ale z pewnego źródła.
Do ropy dodatek przeciwparafinowy, tylko musisz to tak zrobić:
Kupujesz Skydd, albo preparat Shella, ale warunek. Musisz je zmieszać w temp pokojowej oba, a nie zimny preparat do zimnej ropy. Wtedy nie skrzepnie...
Na mroźniejsze dni, możesz na 50 litrów ropy śmiało wlać 5 - 7 litrów benzyny, polepszy ona właściwości palne mieszanki. Oprócz beny, butelka denaturatu, na wszelki wypadek, zwiąże wodę.
A jak chcesz już na maxa się zabezpieczyć, to do powyższej mieszanki dodajesz Orlen 2T w Stosunku 1:50
Najlepiej jakbyś wyjeździł albo odessał z baku paliwo, podgrzał je w domu, zrobił miksturę którą opisałem wyżej i zalał to do baku. Potem przejechał ze 20 - 30km, żeby się to dobrze wymieszało i już
Instrukcja dla posiadaczy benzyniaków:
Dotankować benzyny do około 1/2 zbiornika, jeśli było mniej. Ewentualnie, w extremalne mrozy dolać do baku butelkę denaturatu. Cieszyć się odpalaniem.
1 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Hahaha, wiedziałem Mateusz, że powiesz "a nie mówiłem"
Chciałem zadzwonić, aby usłyszeć to w słuchawce, ale w weekend nie chciałem niepokoić
Teraz jeszcze jedno!
Taki problem z odpaleniem jest tylko raz dziennie. Rano.
Np o 7:30 rozwożę Córki szkoła/przedszkole. Potem mogę wrócić i nieważne czy znów wyjeżdżam o 12, czy o 16, zawsze odpali.
Ps.czy gasnąca kontrolka świec żarowych nie eliminuje ich z podejrzenia?
Chciałem zadzwonić, aby usłyszeć to w słuchawce, ale w weekend nie chciałem niepokoić
Teraz jeszcze jedno!
Taki problem z odpaleniem jest tylko raz dziennie. Rano.
Np o 7:30 rozwożę Córki szkoła/przedszkole. Potem mogę wrócić i nieważne czy znów wyjeżdżam o 12, czy o 16, zawsze odpali.
Ps.czy gasnąca kontrolka świec żarowych nie eliminuje ich z podejrzenia?
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Już wiem! To córki! Sprawdź czy nie majstrują przy aucie żeby nie jechać do przedszkola / szkoły:PBoa1982 pisze:Hahaha, wiedziałem Mateusz, że powiesz "a nie mówiłem"
Chciałem zadzwonić, aby usłyszeć to w słuchawce, ale w weekend nie chciałem niepokoić
Teraz jeszcze jedno!
Taki problem z odpaleniem jest tylko raz dziennie. Rano.
Np o 7:30 rozwożę Córki szkoła/przedszkole. Potem mogę wrócić i nieważne czy znów wyjeżdżam o 12, czy o 16, zawsze odpali.
Ps.czy gasnąca kontrolka świec żarowych nie eliminuje ich z podejrzenia?
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
[szyderstwo mode/enabled]Boa1982 pisze:Hahaha, wiedziałem Mateusz, że powiesz "a nie mówiłem"
Ps.czy gasnąca kontrolka świec żarowych nie eliminuje ich z podejrzenia?
Masz zadanie domowe Rafał. Rano idziesz do wozu, otwierasz maskę, bierzesz cążki boczne i przecinasz kabel idący od czarnego pudełka do głowicy, o ten, zaznaczony na zdjęciu:
potem siadasz za kierownicę i wykonujesz czynność odpalania. O rezultacie poinformujesz nas tutaj, najlepiej wykonaj tą czynność rano, przed zawiezieniem dzieci do szkoły.
Nie pytaj, skąd wiem, jak u Ciebie pod maską wygląda
[szyderstwo mode/disabled]
Ostatnio zmieniony 07 stycznia 2017, 19:30 przez saabauto, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Mam pomysł!! Wydymaj system, pojedź w samo południe! na stówę odpali!Boa1982 pisze: Taki problem z odpaleniem jest tylko raz dziennie. Rano.
Np o 7:30 rozwożę Córki szkoła/przedszkole. Potem mogę wrócić i nieważne czy znów wyjeżdżam o 12, czy o 16, zawsze odpali.?
1 x