Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3052
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze: Dominiku, poklikaj kilka razy przełącznikiem - może styk w blasze zaśniedział, gdyby nie to w rzędzie po prawej za przekaźnikiem pąąp paliwa wyjmij obadaj czy są czyste styki a jeżeli tak to przelutuj scieżki w przekaźniku a jak nie palą to zerkaj na połaczenia i żarówki. Lubi się tam gnój zrobić.
Dziękuję, potrąciłem dziada przy składaniu konsoli środkowej. Nie wiedziałem, że front jest na przekaźniku :) Dopchnąłem na swoje miejsce i działa.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
maab
Posty: 19
Rejestracja: 09 listopada 2018, 12:02

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: maab »

Wg katalogu Volvo w 760 Turbo 89' pomiędzy turbiną Garrett T3 (zresztą Mitsubishi też) a kolektorem wydechowym nie ma uszczelki. A w sklepach takie stalowe uszczelki istnieją. Np tu:
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-tur ... 2656954676

Jakie macie zdanie? Tym razem złożyć to na uszczelkę, czy sama pasta wystarczy?

Dzięki
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1244
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

maab pisze:Wg katalogu Volvo w 760 Turbo 89' pomiędzy turbiną Garrett T3 (zresztą Mitsubishi też) a kolektorem wydechowym nie ma uszczelki. A w sklepach takie stalowe uszczelki istnieją. Np tu:
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-tur ... 2656954676

Jakie macie zdanie? Tym razem złożyć to na uszczelkę, czy sama pasta wystarczy?

Dzięki
Ja bym dał uszczelkę czyszcząc flanszę i trochę pasty :)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3084
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Czy ktoś ma podłączony i działający manometr temperatury oleju w skrzyni biegów automatycznej i manualnej ? i mógłby podpowiedzieć jak się do tego zabrał ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

Sinuspi pisze:Czy ktoś ma podłączony i działający manometr temperatury oleju w skrzyni biegów automatycznej i manualnej ? i mógłby podpowiedzieć jak się do tego zabrał ?
Mam podpięty czujnik temp oleju w misce silnika, zamiast korka spustowego. Tutaj zastosowałbym podobną metodę, zważywszy że czujnik nie jest jakiś bardzo duży. Ewentualnie dorobić przejściówkę, jakby się gwinty nie zgadzały. Korek spustowy jest zawsze najlepszą opcją, bo jest najniższym punktem i zawsze będzie tam chociaż jakiś olej.
Edit: ten w silniku to 3/4"-16, a w M47 np. to M18x2, także przejściówka to mus, jeśli chcesz użyć oryginalnego czujnika i zegara.
0 x
Obrazek245 1992 B230F M47
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Mam do wymiany przedni zacisk, korozja zrobiła swoje i tu pojawia sie pytanie co powinienem kupić. Pacjent 740 kombi jest z 1988 roku ma tarcze hamulcowe odzielnie od piast rozmiar 280mm srednicy i 22mm grubości. Układ jest ten dwuobwodowy z dwoma wezykami do zacisku.
Powinienem kupić zacisk ESEN SKV 46SKV312 czyli taki:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulc ... 4059246570
czy może zacisk ESSEN SKV 46SKV372 czyli taki:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulc ... 2788031340
Problem jest taki, ze nawet sprzedajacy nie potrafi powiedzieć z jaką srednica tarczy wspołpracują te zaciski, podobno producent nie podaje, oba sa do tarczy 22mm. Z tego co pamietam tarczo-piasty z starszych 740 miały 265mm srednicy i 26mm grubości i zaciski nie były wymienne z tymi od tarcz 280mm.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3084
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

jinx pisze:
Sinuspi pisze:Czy ktoś ma podłączony i działający manometr temperatury oleju w skrzyni biegów automatycznej i manualnej ? i mógłby podpowiedzieć jak się do tego zabrał ?
Mam podpięty czujnik temp oleju w misce silnika, zamiast korka spustowego. Tutaj zastosowałbym podobną metodę, zważywszy że czujnik nie jest jakiś bardzo duży. Ewentualnie dorobić przejściówkę, jakby się gwinty nie zgadzały. Korek spustowy jest zawsze najlepszą opcją, bo jest najniższym punktem i zawsze będzie tam chociaż jakiś olej.
Edit: ten w silniku to 3/4"-16, a w M47 np. to M18x2, także przejściówka to mus, jeśli chcesz użyć oryginalnego czujnika i zegara.
Szukałem czujnika VDO z gwintem i odpowiednią długością i się obiło - możemy Panu wykonać wg Pana założeń. No lux ALE ALE cena jednostkowa :? :? :? :? :? 1400+vat :| Bynajmniej zapytam przy okazji o taki do ECU ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3084
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

xjtdi pisze:Mam do wymiany przedni zacisk, korozja zrobiła swoje i tu pojawia sie pytanie co powinienem kupić. Pacjent 740 kombi jest z 1988 roku ma tarcze hamulcowe odzielnie od piast rozmiar 280mm srednicy i 22mm grubości. Układ jest ten dwuobwodowy z dwoma wezykami do zacisku.
Powinienem kupić zacisk ESEN SKV 46SKV312 czyli taki:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulc ... 4059246570
czy może zacisk ESSEN SKV 46SKV372 czyli taki:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulc ... 2788031340
Problem jest taki, ze nawet sprzedajacy nie potrafi powiedzieć z jaką srednica tarczy wspołpracują te zaciski, podobno producent nie podaje, oba sa do tarczy 22mm. Z tego co pamietam tarczo-piasty z starszych 740 miały 265mm srednicy i 26mm grubości i zaciski nie były wymienne z tymi od tarcz 280mm.
Me oczy widziały dwutłokowe jedno i dwu przewodowe. De facto wyboru nie masz na obecnym zestawie.
Zapewne masz dwu obwodowe czyli bez ABSóó. Wybór masz: kupić refurbisze, pokazać własne gościowi który nie tylko piaskuje wkłada zestawy i maluje bądź kupić czajnafriend.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
xjtdi
Posty: 1066
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Sinuspi pisze:
xjtdi pisze:Mam do wymiany przedni zacisk, korozja zrobiła swoje i tu pojawia sie pytanie co powinienem kupić. Pacjent 740 kombi jest z 1988 roku ma tarcze hamulcowe odzielnie od piast rozmiar 280mm srednicy i 22mm grubości. Układ jest ten dwuobwodowy z dwoma wezykami do zacisku.
Powinienem kupić zacisk ESEN SKV 46SKV312 czyli taki:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulc ... 4059246570
czy może zacisk ESSEN SKV 46SKV372 czyli taki:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulc ... 2788031340
Problem jest taki, ze nawet sprzedajacy nie potrafi powiedzieć z jaką srednica tarczy wspołpracują te zaciski, podobno producent nie podaje, oba sa do tarczy 22mm. Z tego co pamietam tarczo-piasty z starszych 740 miały 265mm srednicy i 26mm grubości i zaciski nie były wymienne z tymi od tarcz 280mm.
Me oczy widziały dwutłokowe jedno i dwu przewodowe. De facto wyboru nie masz na obecnym zestawie.
Zapewne masz dwu obwodowe czyli bez ABSóó. Wybór masz: kupić refurbisze, pokazać własne gościowi który nie tylko piaskuje wkłada zestawy i maluje bądź kupić czajnafriend.
Dla pamięci potomnych odpowiem sobie sam. Wszystkie zaciski o podanych wyżej numerach pasują do tarczy 280mm srednicy/22mm grubości przy czym zaciski z koncówką numeru 311 i 312 to sa zaciski do układu jednoobwodowego (z ABS) bo mają tylko jeden gwint do przyłączenia jednego węzyka i w środku przewiercony kanał pomiedzy tłoczkami. Natomiast zaciski z koncówka numeru 371 i 372 to zaciski do układu 2 obwodowego czyli z dwoma węzykami do jednego zacisku i bez ABSu.
3 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3052
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Kupiłem sobie przepływomierz na zapas, i jest sprawny tak w 75%.

Podczas jazdy wszystko jest git, działa, mierzy przepływ ;) i nie sprawia żadnych problemów.
Po odpaleniu na wolnych obrotach motor przygasa, albo w ogóle gaśnie. Czasem na ciepło, czasem na zimno.
Podmieniłem na poprzednią przepływkę i wszystko wróciło do normy.

Co robić? Jakoś go wyczyścić? Wywalić na śmietnik?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ