Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 701
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 14 stycznia 2019, 11:38

zachatąwujta pisze:I druga zasada. NIE kupuje się samochodów z wynalazkami pod maską.

No niby racja, ale warto zdefiniować wynalazki:)
Swojego kupiłem z instalacją III generacji, Koltec EGI. Była trochę zaszczurzona, ale po doprowadzeniu do ładu spisywała się znakomicie. Natomiast w opinii niemal wszystkich polskich gazowników to wynalazek, diabeł wcielony, nieobsługiwalny, drogi i w ogóle wywalić to cholerstwo jak najszybciej. Bo im się nie chciało nauczyć. W efekcie Kolteca robią dwa serwisy w Polsce i kasują jak za zboże...
Tymczasem instalacja w momencie montażu była jedną z topowych i rzeczywiście droga jak nieszczęście, montowana fabrycznie m.in. przez GM w całej masie modeli. Była bardzo popularna poza Polską. "Nieobsługiwalność" wynikała po części z rzeczywistej bezobsługowości, cały serwis sprowadza się do wymiany filtrów i regeneracji reduktora i rozdzielacza co 100-150 tysięcy, a np. nie można było skasować za grzebanie w sterowniku, bo ten był dedykowany do konkretnego silnika i integrował się z jego ecu, nawet nie było jak podpiąć się z kompem. Mój samochód zrobił na tej instalacji ponad 300 tysięcy bez najmniejszych problemów i zrobiłby kolejne, ale przez 20 lat instalacja zwyczajnie się zużyła i wyleciała, bo nie opłacało się jej dalej łatać.
1 x

xjtdi
Posty: 448
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 14 stycznia 2019, 11:58

zachatąwujta pisze: Zapamiętajcie sobie. Nie oszczędza się przy montażu tylko PO montażu. I druga zasada. NIE kupuje się samochodów z wynalazkami pod maską. Czy takie wyjaśnienie Ciebie satysfakcjonuje?

Z pierwszym się zgadzam w całej rozciągłości z drugim bym polemizował, tzn. jeśli wynalazki pod maską są fabryczne i były nieudane to rzeczywiście trudno to poprawić natomiast jeśli to dokładane elementy przez poprzednich właścicieli nie widzę przeciwwskazań pod warunkiem, że cena zakupu to rekompensuje.
Prawda jest taka, że każde 20-30letnie auto po zakupie wymaga dość sporego pakietu startowego i nawet jeśli będzie fajna instalka LPG na topowych elementach to co z tego jeśli będą zużyte podzespoły i konieczna będzie i tak wymiana/regeneracja.
1 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2328
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 14 stycznia 2019, 12:39

xjtdi pisze:
zachatąwujta pisze: Zapamiętajcie sobie. Nie oszczędza się przy montażu tylko PO montażu. I druga zasada. NIE kupuje się samochodów z wynalazkami pod maską. Czy takie wyjaśnienie Ciebie satysfakcjonuje?

Z pierwszym się zgadzam w całej rozciągłości z drugim bym polemizował, tzn. jeśli wynalazki pod maską są fabryczne i były nieudane to rzeczywiście trudno to poprawić natomiast jeśli to dokładane elementy przez poprzednich właścicieli nie widzę przeciwwskazań pod warunkiem, że cena zakupu to rekompensuje.
Prawda jest taka, że każde 20-30letnie auto po zakupie wymaga dość sporego pakietu startowego i nawet jeśli będzie fajna instalka LPG na topowych elementach to co z tego jeśli będą zużyte podzespoły i konieczna będzie i tak wymiana/regeneracja.

Absolutne to że w aucie była instalacja nie było dla mnie priorytetem przy zakupie.
Była więc zdecydowałem się ją ratować. Okazało się że zostałem delikatnie wyprowadzony na manowce przez gazownika który się tym zajmował.
Pytanie do fachowców czy to co pokazałem się stroi? Czy namawiać gazownika żeby jednak się spróbował tym zająć? Czy wystarczy jak wymienię sobie filtry fazy lotnej i ciekłej? Czy na podstawie oględzin parownika jestem w stanie dobrać do niego filtr fazy ciekłej? Filtr fazy lotnej myślę że jakoś rozkminię.
0 x

Awatar użytkownika
zlyzuw
Posty: 25
Rejestracja: 12 grudnia 2018, 16:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: zlyzuw » 16 stycznia 2019, 10:11

zlyzuw pisze:240tka - deska rozdzielcza od góry ma podłużne pęknięcia ze starości i trochę mnie do denerwuje. Pomijając wymianę deski na nową jest jakiś patent na naprawę? Jakieś szpachle do plastiku czy coś? xD



ktoś coś? bo pytanie spadło na poprzednią stronę więc podbijam :d
0 x
Aktualnie: Volvo S80 2000r. 2.5TDI+M56 i Volvo 240 1990r. B230F+M47

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2328
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 16 stycznia 2019, 10:45

zlyzuw pisze:
zlyzuw pisze:240tka - deska rozdzielcza od góry ma podłużne pęknięcia ze starości i trochę mnie do denerwuje. Pomijając wymianę deski na nową jest jakiś patent na naprawę? Jakieś szpachle do plastiku czy coś? xD



ktoś coś? bo pytanie spadło na poprzednią stronę więc podbijam :d

Temat był przerabiany wielokrotnie. Użyj wyszukiwania działa całkiem spoko. Klejenie to kiepski pomysł. Szukaj używki w dobrym stanie. Były też opcje szpachlowania i flokowania.
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 1998
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: dom?n » 16 stycznia 2019, 12:02

Na OLX kolega Kristo sprzedawał ostatnio deskę z mojego 245 które rozebrałem kilka lat temu. Była idealna, sprawdź czy jeszcze jest.
0 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

bnw
Posty: 151
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: bnw » 16 stycznia 2019, 12:24

Dwa pytanka:

1) Czy ktoś ma może wzornik, jak nakleić emblematy na 960? Czy najlepiej wziąć dolną i boczną granicę + odstęp z 740GLT? Naklejam znaczki 960 Turbo i 16 valve.

2) Do czego to jest? Telefon pokładowy? Jakiś wzmacniacz? Przedpotopowy alarm? Telefon satelitarny? Uplink do działa orbitalnego?
Obrazek
We wnęce jest wtyczka do tego + jeszcze kabel "telefoniczny".
0 x
Obrazek
'91 965 B204FT + M90 -> fury under the hood

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 701
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 16 stycznia 2019, 14:39

bnw pisze:Dwa pytanka:

1) Czy ktoś ma może wzornik, jak nakleić emblematy na 960? Czy najlepiej wziąć dolną i boczną granicę + odstęp z 740GLT? Naklejam znaczki 960 Turbo i 16 valve.


Tyle mówią źródła:

Obrazek

bnw pisze:2) Do czego to jest? Telefon pokładowy? Jakiś wzmacniacz? Przedpotopowy alarm? Telefon satelitarny? Uplink do działa orbitalnego?
We wnęce jest wtyczka do tego + jeszcze kabel "telefoniczny".


Obstawiam pozostałości po telefonie.
1 x

bnw
Posty: 151
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: bnw » 16 stycznia 2019, 15:24

Dzięki! Sądząc po ilustracjach, to wersja dla polifta - masz może dla przedlifta?
0 x
Obrazek
'91 965 B204FT + M90 -> fury under the hood

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 701
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 16 stycznia 2019, 17:19

Dla wszystkich 940, 960 i S/V90 jest jeden wspólny obrazek.
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości