Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2264
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 08 sierpnia 2018, 12:12

endriugto pisze:
endriugto pisze:
endriugto pisze:Kupiłem obrotomierz od przed lifta. Chcę zamontować do polifta. 240 benzyna. Podobno działa.
Jestem elektrycznym kuternogą. Pomożecie?
Jak to podłączyć żeby czegoś nie spalić?

Zdjęcia bo normalnie nie chciały się dodać.

https://photos.app.goo.gl/ce82dUb3mtURje2h9


Ponawiam prośbę. Może ma ktoś przedlifta z obrotomierzem i podpowie jak ma podłączone przewody biało-czerwony i czerwony.

Ok ruszyło. Biało-czerwony na środek a plus i minus góra i dół.
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1302
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 08 sierpnia 2018, 21:15

Bonżur.

czy przewody WN Sentecha to coś lepszego od klasy Janmora :?:
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 441
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: saabauto » 09 sierpnia 2018, 09:06

Sinuspi pisze:Bonżur.

czy przewody WN Sentecha to coś lepszego od klasy Janmora :?:


Taka sama wspaniała jakość.
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
744 B230FB+ AW71 '89
V70R B5254T4 M66 '06

Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 227
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Dudes » 09 sierpnia 2018, 20:36

saabauto pisze:
fonderal pisze:
Dudes pisze:Orientuje się ktoś co oznaczają kolory przekaźnikow od świateł? Wiem że jest czerwony, zielony, czarny i biały. U mnie nie działa to pokazywanie gdy żarówka się spali. Przed kupnem drugiego wolę się upewnić czy dobry kupię. U mnie jest biały

Jeszcze żółte były:)
Inne kolory to odmienne kontrolery. Zasada działania wszystkich jest identyczna, jednak w różnych autach (bardziej modelach i wersjach niż egzemplarzach) nadzorowane były różne obwody oświetlenia i dlatego jest kilka rodzajów kontrolerów. Mz. najlepiej dobrać w vadisie po VINie, choć tu też wynik nie musi być jednoznaczny. Ale spróbować można...


Włożenie innego koloru bulb failure sensor bo tak się to nazywa, może spowodować puszczenie z dymem rzeczonego sensora i wypalenie podstawy na niego w ciągu kilkunastu sekund. Trzeba pamiętac, że przez niego płynie prąd potrzebny do zasilania świateł, a to nie jest 100mA tylko 11,6A i smaży się to błyskawicznie. Dużą ostrożność zalecam, osobiście spaliłem 2 sensory, naiwnie wierząc, że będą zamienne. Jeden podstawiłem w miejsce uszkodzonego (nie działały światła mijania) i nie spojrzałem, że białe sensory różnią się ostatnią cyferką numeru, drugi włożyłem na ślepo, bo u Klienta zdjęta była obudowa z sensora, bo popłynęła. Na próbę wcisnąłem jaki miałem pod ręką i włączyłem stacyjkę. Sensor pali się jak pochodnia żywym ogniem w ciągu sekundy, max półtorej.

U mnie po wyjęciu bulb failure sensora, przestały działać światła. Jak oddałem do wujka elektryka ten przekaźnik to stwierdził, że jak mi się uda znaleźć dwa scalaki, które tam są to może to ruszyć. Ewentualnie czy ten sensor może u mnie nie działać, bo są z tylu dokładane żarówki w lampie? Mianowicie mam dołożone małe żarówki pozycyjne i przez to cała lampa z tyłu świeci, bo w oryginale u mnie tego nie było. Z tego co słyszałem to było w USA wersji to, że wszystkie światła pozycyjne świeciły.
0 x
740 Turbo B200ET

Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 186
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: gruszka2 » 10 sierpnia 2018, 10:15

Buenos dias.
Jakiś czas temu dzwoniłem do Sentecha i dostałem info , że przewód jakiego używają to ten sam jak firmy Bougicord .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FT

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 861
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: wujek » 10 sierpnia 2018, 10:55

No tak - bo jest miedziany.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 674
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 10 sierpnia 2018, 19:49

Dudes pisze:
saabauto pisze:
fonderal pisze:Jeszcze żółte były:)
Inne kolory to odmienne kontrolery. Zasada działania wszystkich jest identyczna, jednak w różnych autach (bardziej modelach i wersjach niż egzemplarzach) nadzorowane były różne obwody oświetlenia i dlatego jest kilka rodzajów kontrolerów. Mz. najlepiej dobrać w vadisie po VINie, choć tu też wynik nie musi być jednoznaczny. Ale spróbować można...


Włożenie innego koloru bulb failure sensor bo tak się to nazywa, może spowodować puszczenie z dymem rzeczonego sensora i wypalenie podstawy na niego w ciągu kilkunastu sekund. Trzeba pamiętac, że przez niego płynie prąd potrzebny do zasilania świateł, a to nie jest 100mA tylko 11,6A i smaży się to błyskawicznie. Dużą ostrożność zalecam, osobiście spaliłem 2 sensory, naiwnie wierząc, że będą zamienne. Jeden podstawiłem w miejsce uszkodzonego (nie działały światła mijania) i nie spojrzałem, że białe sensory różnią się ostatnią cyferką numeru, drugi włożyłem na ślepo, bo u Klienta zdjęta była obudowa z sensora, bo popłynęła. Na próbę wcisnąłem jaki miałem pod ręką i włączyłem stacyjkę. Sensor pali się jak pochodnia żywym ogniem w ciągu sekundy, max półtorej.

U mnie po wyjęciu bulb failure sensora, przestały działać światła. Jak oddałem do wujka elektryka ten przekaźnik to stwierdził, że jak mi się uda znaleźć dwa scalaki, które tam są to może to ruszyć. Ewentualnie czy ten sensor może u mnie nie działać, bo są z tylu dokładane żarówki w lampie? Mianowicie mam dołożone małe żarówki pozycyjne i przez to cała lampa z tyłu świeci, bo w oryginale u mnie tego nie było. Z tego co słyszałem to było w USA wersji to, że wszystkie światła pozycyjne świeciły.

Przestały działać, bo obwód świateł zamyka się przez kontroler.
Wszystkie wersje kontrolerów działają na takiej samej zasadzie. W uproszczeniu: jeśli wszystko jest w porządku, prąd płynący w obwodzie prawej i lewej żarówki generuje symetryczne pola elektromagnetyczne, które się równoważą. Przepalenie jednej żarówki powoduje przerwanie obwodu i zanik jego pola elektromagnetycznego, drugie zaś uruchamia kontaktron, który jest włącznikiem kontrolki na desce.

Jak już wiesz różne kontrolery nie są zamienne między sobą i jak coś nie gra, wypadałoby wymienić na taki sam. W ogóle najlepiej znaleźć kogoś z takim samym i podmienić na próbę, bo może to nie on wariuje.

Podrzuć VIN, może się da sprawdzić, co tam powinno siedzieć.

Jak komuś kontroler padł a nie zależy na kontrolce żarówek, może sobie w prosty sposób porobić obejścia wewnątrz kontrolera, tutaj jest pdf zw szczegółami przeróbki czerwonego. W innych jest podobnie, trzeba tylko ustalić, co z czym zmostkować.
0 x

Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 227
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Dudes » 12 sierpnia 2018, 02:22

Przymierzam się do kupna tylnej prawej lampy w drakenie, warto? Jak z jakością tej lampy? Nie zmatowieje się szybko?
0 x
740 Turbo B200ET

Online
ambasador
Posty: 119
Rejestracja: 22 grudnia 2017, 23:22

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: ambasador » 13 sierpnia 2018, 13:33

fonderal pisze:Podrzuć VIN, może się da sprawdzić, co tam powinno siedzieć.


Mógłbym prosić o sprawdzenie jaki bulb sensor powinien u mnie siedzieć?dzwoniłem do drakena,ale nie potrafili po vinie dojść...
YV1FA8749L2486518
0 x

Awatar użytkownika
rdi
Posty: 8
Rejestracja: 18 maja 2018, 18:53

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: rdi » 13 sierpnia 2018, 17:24

Krótkie pytanie: są jakieś solidnie szybkie 200tki w Polsce?
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości