Parę małych apdejtów.
Jak się okazało, brakująca wtyczka to standard w Volvo od początku lat 90tych, używana praktycznie do wszystkiego. Jak się okazało - znalazłem w niekompletnej wiązce klimatyzacji w 940:
Trochę pracy i powstało to:
Ponieważ żadna z wtyczek nie była oryginalnie przeznaczona do pracy w instalacji audio, kolory kabli są zupełnie losowe - stąd też "prawilne" osłonki termokurczliwe, żeby chociaż minimum porządku zachować. Testów jeszcze nie było, bo muszę przepiąć wszystkie głośniki na oryginalne wiązki, a to wiąże się z demontażem całego wyposażenia drzwi.
Co jeszcze? Boczek udało się doprowadzić do takiego stanu:
Dokupiłem już ładne kieszenie, ale sam boczek wymaga interwencji... więc liczę, że znajdzie się coś na jego podmianę A kieszenie przyjechały w bagażniku tego oto dawcy silnika:
Sedan szesnastka, niestety bardzo mocno zmęczony z zewnątrz. Ratować nie ma czego, ale tajle się nadadzą
Potwór, czyli 745 USDM
Re: Potwór, czyli 745 USDM
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Potwór, czyli 745 USDM
To robimy apdejt boczkowy.
Boczek był brudny, miał wyrwaną kieszeń, a do tego był bardzo silnie wygięty w miejscu, gdzie łapie się za drzwi - ramka/rączka była połamana i nie trzymała go w kupie:
Dodatkowo, od strony lampki brakowało sporego kawałka materiału:
Żeby było tego mało, przy demontażu połamał się wywietrznik. Postanowiłem więc ogarnąć sobie lakier do malowania plastików. Niestety, nie znalazłem niczego od ręki i skończyło się mieszalnią:
Oprócz dwóch dużych szprejów, dostałem też końcówkę zrobionego koloru w kubeczku - postanowiłem wykorzystać go do ratowania tyłu boczka. Brakowało tylko materiału. Przypadkiem wpadł mi w ręce jakiś materiałowy poster...
Poster okazał się całkiem ładnie układać:
Po pomalowaniu wyszło tak - widać, że kolor jest minimalnie inny. Póki co nie chce mi się całości malować, więc będzie tak:
Pozostała kwestia skompletowania plastików. Rączka była cała połamana, zarówno góra, jak i dół. W sprawie góry napisałem już do wszystkich możliwych dostawców i czekam na odpowiedź. Miałem jednak dość dobrego dawcę na dół:
Z kolei wywietrznik zdjąłem z granatowego boczka z 940. Sam boczek jest w stanie mizernym, ale wywietrznik był okej:
Odrobina pracy i mamy coś takiego - dla porównania obok leżą szczątki oryginalnego elementu:
Zostało jeszcze potraktować wygiętą okolicę ramki opalarką, wyprać ozdobną wkładkę nad rączką, przykręcić kieszenie od @saabauto i można montować. Wyszło tak - niestety, rączka z 940, którą miałem pod ręką nie nadaje się do niczego:
Przypominam, że poprzednio wyglądało tak - według mnie poprawa jest spora!
Z kolei podklejana krawędź nie rzuca się aż tak strasznie w oczy. Jeśli nie uda się dostać ładniejszego boczka, to pewnie kiedyś pomaluję całe:
W kolejce czeka już druga strona...
Boczek był brudny, miał wyrwaną kieszeń, a do tego był bardzo silnie wygięty w miejscu, gdzie łapie się za drzwi - ramka/rączka była połamana i nie trzymała go w kupie:
Dodatkowo, od strony lampki brakowało sporego kawałka materiału:
Żeby było tego mało, przy demontażu połamał się wywietrznik. Postanowiłem więc ogarnąć sobie lakier do malowania plastików. Niestety, nie znalazłem niczego od ręki i skończyło się mieszalnią:
Oprócz dwóch dużych szprejów, dostałem też końcówkę zrobionego koloru w kubeczku - postanowiłem wykorzystać go do ratowania tyłu boczka. Brakowało tylko materiału. Przypadkiem wpadł mi w ręce jakiś materiałowy poster...
Poster okazał się całkiem ładnie układać:
Po pomalowaniu wyszło tak - widać, że kolor jest minimalnie inny. Póki co nie chce mi się całości malować, więc będzie tak:
Pozostała kwestia skompletowania plastików. Rączka była cała połamana, zarówno góra, jak i dół. W sprawie góry napisałem już do wszystkich możliwych dostawców i czekam na odpowiedź. Miałem jednak dość dobrego dawcę na dół:
Z kolei wywietrznik zdjąłem z granatowego boczka z 940. Sam boczek jest w stanie mizernym, ale wywietrznik był okej:
Odrobina pracy i mamy coś takiego - dla porównania obok leżą szczątki oryginalnego elementu:
Zostało jeszcze potraktować wygiętą okolicę ramki opalarką, wyprać ozdobną wkładkę nad rączką, przykręcić kieszenie od @saabauto i można montować. Wyszło tak - niestety, rączka z 940, którą miałem pod ręką nie nadaje się do niczego:
Przypominam, że poprzednio wyglądało tak - według mnie poprawa jest spora!
Z kolei podklejana krawędź nie rzuca się aż tak strasznie w oczy. Jeśli nie uda się dostać ładniejszego boczka, to pewnie kiedyś pomaluję całe:
W kolejce czeka już druga strona...
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Wygląda o wiele lepiej !
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Mała nowość. Ogarnąłem dywaniki z czarnego wnętrza, ale okazało się, że są bardziej szare, niż czarne. AutoGlym pomógł:
Teraz zostaje wyprać i pomalować kolejne, a potem wypruć całe auto i założyć te. Jeszcze dobrać komplet czarnych wkładek w boczki, żeby auto miało "akcent".
Mam też fajną, czarną podsufitkę do kombi, którą mógłbym założyć... ale to jeszcze zobaczymy.
Teraz zostaje wyprać i pomalować kolejne, a potem wypruć całe auto i założyć te. Jeszcze dobrać komplet czarnych wkładek w boczki, żeby auto miało "akcent".
Mam też fajną, czarną podsufitkę do kombi, którą mógłbym założyć... ale to jeszcze zobaczymy.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Coś się powolutku robi, czasu nie mam prawie wcale, ale wysokie temperatury i (już nie) brak deszczu pozwalają na zabawę malarską.
Napisałem do Drakena celem zakupu rączek. Udało się dobrać PP górę, LT całość i PT dół. Brakowało LP góry, PP dołu (może da się uratować stary) i PT góry. LP nie mam w domu żadnego, poza czarnymi, a te są warte najwięcej - zamówiłem więc fabrycznie nowe... czerwone. W kwestii PT góry postanowiłem jednak wykorzystać lokalne zapasy i wybrałem kilka niebieskich elementów...
Pozostało je ładnie odczyścić, wybrać końcówki listew, które chcę pomalować i wyciąć otwór pod przełącznik szyby:
Malowane na spokojnie, kilka warstw z daleka i...
Muszę sprawdzić, czego kolejnego mi brakuje. Chyba korytko PP dół, co oznacza zabawę z boczkiem PP.
Napisałem do Drakena celem zakupu rączek. Udało się dobrać PP górę, LT całość i PT dół. Brakowało LP góry, PP dołu (może da się uratować stary) i PT góry. LP nie mam w domu żadnego, poza czarnymi, a te są warte najwięcej - zamówiłem więc fabrycznie nowe... czerwone. W kwestii PT góry postanowiłem jednak wykorzystać lokalne zapasy i wybrałem kilka niebieskich elementów...
Pozostało je ładnie odczyścić, wybrać końcówki listew, które chcę pomalować i wyciąć otwór pod przełącznik szyby:
Malowane na spokojnie, kilka warstw z daleka i...
Muszę sprawdzić, czego kolejnego mi brakuje. Chyba korytko PP dół, co oznacza zabawę z boczkiem PP.
3 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Fajne Auto, fajnie, że masz się gdzie z tym bawić i trzymać graty.
Ja się modlę, żeby mi komisja sąsiedzka do mojego blokowego składziku nie zawitała
Po sąsiedzku oczywiście
Ja się modlę, żeby mi komisja sąsiedzka do mojego blokowego składziku nie zawitała
Po sąsiedzku oczywiście
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Z racji nadgodzin mam mało czasu na grzebanie w aucie, ale coś tam się udało zrobić.
Samochód miał bardzo mocno zdewastowany airbox - połamana pokrywa, pęknięcia w podstawie, brak gum, zardzewiałe zameczki...
Postanowiłem temat ogarnąć - z garaży wyjęty został airbox-dawca, który trafił do wanny:
Niestety okazało się, że podstawa, choć niepopękana, wcale nie ma ładniejszych zapięć. Klapa była cała, ale zapięcia też były słabe. Odmalowałem je lakierem strukturalnym:
Wykorzystałem starą podstawę, założyłem nowy filtr powietrza - stary niby nie wyglądał źle, ale był trochę pouszkadzany na bokach.
Pokrywa po umyciu wyszła całkiem fajna.
Następny w kolejce jest dolny panel spod deski:
Walczyłęm też z instalacją i póki co wygląda to tak:
--> wszystkie głośniki sprawne;
--> oryginalna instalacja sprawna;
--> co nie działa? Balans nigdy nie wycisza tylnych głośników, tzn. pokrętło balansu działa tak, że w położeniach skrajnych OBA są cichsze.
Teraz pytanie... radio to CR802. Tak powinno być, czy coś jest nie tak? Źle zrobiłem przejściówkę? Ale to nie miałoby sensu za bardzo...
Samochód miał bardzo mocno zdewastowany airbox - połamana pokrywa, pęknięcia w podstawie, brak gum, zardzewiałe zameczki...
Postanowiłem temat ogarnąć - z garaży wyjęty został airbox-dawca, który trafił do wanny:
Niestety okazało się, że podstawa, choć niepopękana, wcale nie ma ładniejszych zapięć. Klapa była cała, ale zapięcia też były słabe. Odmalowałem je lakierem strukturalnym:
Wykorzystałem starą podstawę, założyłem nowy filtr powietrza - stary niby nie wyglądał źle, ale był trochę pouszkadzany na bokach.
Pokrywa po umyciu wyszła całkiem fajna.
Następny w kolejce jest dolny panel spod deski:
Walczyłęm też z instalacją i póki co wygląda to tak:
--> wszystkie głośniki sprawne;
--> oryginalna instalacja sprawna;
--> co nie działa? Balans nigdy nie wycisza tylnych głośników, tzn. pokrętło balansu działa tak, że w położeniach skrajnych OBA są cichsze.
Teraz pytanie... radio to CR802. Tak powinno być, czy coś jest nie tak? Źle zrobiłem przejściówkę? Ale to nie miałoby sensu za bardzo...
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Nie pomerdałeś masy z minusami głośników? Przymierzyłeś to radio do jakiegoś innego wozu? Tak będzie najszybciej sprawdzić czy wina jest w wiązce, czy w samym urządzeniu.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Problem z innymi wozami jest taki, że wszystko mam z innymi instalacjami. Może jeszcze we wrastającym 940 turbo byłoby podobnie, ale nie jestem na 100% pewien - tam będzie raczej instalacja pod radia z serii CT.
A jeśli idzie o pomyłkę w kablach, to w tej wtyczce minusa nie powinno być:
Jedna para pinów w instalacji wzbudza lewy, druga prawy głośnik, zakładam więc, że sama instalacja jest okej...
A jeśli idzie o pomyłkę w kablach, to w tej wtyczce minusa nie powinno być:
Jedna para pinów w instalacji wzbudza lewy, druga prawy głośnik, zakładam więc, że sama instalacja jest okej...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
-
Onlinedom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Potwór, czyli 745 USDM
Przy okazji montażu SR-701 rozpisałem kostkę w moim 940, razem z kolorami kabelków. To może pomóć, chociaż mogą być tu grane jeszcze jakieś różnice rocznikowe. U mnie nie było w ogóle tematu tej małej wtyczki której szukałeś, transfer dźwięku na tylne głośniki był rozegrany w wiązce pod deską rozdzielczą.
Jak widać, jest to kompletnie inny układ, no bo po co robić jakiś ustandaryzowany system połączeń, nie jesteśmy Niemcami żeby się trzymać jakichś norm.
Jak widać, jest to kompletnie inny układ, no bo po co robić jakiś ustandaryzowany system połączeń, nie jesteśmy Niemcami żeby się trzymać jakichś norm.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW