Volvo 264 GL '77 "Le renouveau"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Volvo 264 GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

To wszystko wina @bnw! :P
I ma nasikane do lamp jak zareagował @Sinuspi :D

Prezentuje wam nowy nabytek: Volvo 264GL z 1977 roku w konfiguracji V6 PRV B27E oraz automatem BW55. Konfiguracja wyposażeniowa typowa dla GL z rocznika '77 - minus szyby elektryczne za to na plus elektryczne lusterka :D
20230504_131458.jpg
20230504_131458.jpg (379.43 KiB) Przejrzano 962 razy
Samochód kupiony bez oględzin własnych, przywieziony pod moją nieobecność - tydzień czekania by go zobaczyć i pomacać :D

W trasie zgubił znaczek z jednego błotnika :? Ale wóz dosyć kompletny - brak airboxa (okrągłego), osłon plastikowych przy nogach (boki nagrzewnicy), osłona bezpieczników.
20230504_131447.jpg
20230504_131447.jpg (399.09 KiB) Przejrzano 962 razy
20230504_131519.jpg
20230504_131519.jpg (404.18 KiB) Przejrzano 962 razy
Jak bardzo to wrost? Naklejka na szybie (chyba przeglądowa/legalizacyjna) - rocznik 84, opony Firestone S-211 z oznacznikiem 114 (11 miesiąc 1984), czarne francuskie blachy z lat 70' :D

Przy pierwszej okazji zabrałem się za wstępne oględziny. Każdy element nadwozia nosi ślady wrastania - prawdopodobnie na betonie, woda kapała w konkretne miejsca - z góry. Spód ocenił bym na mocne 9/10 (nigdy nie robione), prawy próg na końcu ma dziurę wielkości 2 palców... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ogólnie nic co nie pozwoliło by na powrót na drogi bez ingerencji blacharskiej. Podłużnice z tyłu, nadkola jak dzwon - błoto chyba zakonserwowało te elementy gdyż bardzo się nie starając zostawiłem po górce ziemi i piachu pod samochodem.

Cylindry mimo zapowiedzi wcale nie miały wykręconych świec, a świece wewnątrz nie noszą śladu żadnej pracy. Pod maską i w schowku znalazłem kilka losowych świec - było eksperymentowane, kable WN wyglądają bardzo dobrze. Każdy z cylindrów został zalany naftą - zobaczymy co się z tym uda zrobić, na razie nie potrafię z żadnej strony dostać się do koła pasowego - nie wiem jak zdjąć wiatrak wiskozy, jego śruba zapiera się o chłodnicę...

Pod maską znalazłem też kilka blaszek i to co na niej powinno być zamontowane... "akumulator" paliwa który wraz z pompą wisi przy baku w tym roczniku... To co tam ktoś stworzył będzie wymagało głębszej inspekcji - więcej grzebania i innych niż fabryczne części nie stwierdzono :D
20230504_153846.jpg
20230504_153846.jpg (218.33 KiB) Przejrzano 962 razy
Zabezpieczony został także szyberdach - mechanizm nie reaguje zbytnio - zresztą nie chciałem pogarszać sytuacji.
20230504_160519.jpg
20230504_160519.jpg (215.81 KiB) Przejrzano 962 razy
Kilka fajnych detali :)
20230504_134221.jpg
20230504_134221.jpg (267.98 KiB) Przejrzano 962 razy
20230504_131534.jpg
20230504_131534.jpg (221.56 KiB) Przejrzano 962 razy
Wóz oczywiście miał betonowe buty, zdjąłem każde koło i rozruszałem na tyle by można było go przepychać przód i tył na "N". Oczywiście świeżutkie oponki wymagały dopompowania - ciekawe czy wytrzymają chociaż tydzień :twisted:
20230504_162106.jpg
20230504_162106.jpg (345.06 KiB) Przejrzano 962 razy
Kończąc dzień pierwszy postanowiłem wywalić wielki pozaginany karton z bagażnika - po jakiś perfumach. Zginam dziada i nagle coś się wysuwa! Gratisy i to NOS! 8-)
20230504_182001.jpg
20230504_182001.jpg (288.89 KiB) Przejrzano 962 razy
Na co mi ten szmelc? :lol:

PS: Wnętrze to inny level wrastania, kiedyś pokaże wam skórę po wybuchu i ususzeniu na papier, masa usmażonych robaczków i ogólne zapuszczenie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 07 czerwca 2023, 10:46 przez Maciek4530, łącznie zmieniany 2 razy.
8 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Ooo! Lubię takie egzemplarze.
W końcu jakiś klasyk :D
Powodzenia w przywracaniu do życia. Już zazdroszczę :)
2 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Maciek4530 pisze:To wszystko wina @bnw! :P
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Świnia.

Inna rzecz, że pod Krakowem będą teraz całe dwa 264 PRV, oba w stanie wrost - oby szybko były jezdne!
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

JEST PIĘKNY :!: :!: :!:

Liczę, że zadeklarujesz zgubienie tylnej tablicy podczas rejestracji w Polsce. Manufaktura Blach Tłoczonych dorobi Ci tą brakujacą we właściwym kroju i rozmiarze. Potrafią to doskonale:

Obrazek

Chcę rypa jak będzie gotowy! I będe obserwować ten wątek z wypiekami. Np. z croissantami.
2 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

dom?n pisze:JEST PIĘKNY :!: :!: :!:

Liczę, że zadeklarujesz zgubienie tylnej tablicy podczas rejestracji w Polsce. Manufaktura Blach Tłoczonych dorobi Ci tą brakujacą we właściwym kroju i rozmiarze. Potrafią to doskonale:

Obrazek

Chcę rypa jak będzie gotowy! I będe obserwować ten wątek z wypiekami. Np. z croissantami.
Powiedzmy że to już :lol:

Sam się jaram chociaż na razie będzie "budżetowo" - rozeznać temat, ocenić co i jak :D

Dodam że dziś dostałem się do koła pasowego w końcu zrzucając pompę wody z wiskozą i chłodnicą - inaczej się chyba nie da w tym przypadku... ;) I z braku laku nie mając nasadki powyżej 32 - a tam chyba jest 34 (?) szarpałem się rękami - nie drgnął. :evil:
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Sprawdzić, czy mam 34 w stodole?
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

bnw pisze:Sprawdzić, czy mam 34 w stodole?
Awaryjnie możesz :D Inne źródła też już podpytuję ;)
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

bnw pisze:
Maciek4530 pisze:To wszystko wina @bnw! :P
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Świnia.

Inna rzecz, że pod Krakowem będą teraz całe dwa 264 PRV, oba w stanie wrost - oby szybko były jezdne!
Natrzemy mu uszy Towotem ? ;) :lol:
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

:shock:

UPDATE: Klucz do koła pasowego to jednak 36mm ;)
0 x
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Volvo 264GL '77 "Le renouveau"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

Hej Maciek, dzięki za wątek francuski na tym szwedzkim stole.
Maciek4530 pisze:Na co mi ten szmelc? :lol:
Kilka propozycji:
1) baza na projekt z amerykańską v8
2) bo przedliftowa cegła jest bardziej kanciasta
3) była zbyt tania by odmówić
4) skończyłeś działać z mechaniką w czerwonej 240 i potykałeś się o klucze
5) by przełamać mit o czerwonych Volvo w Krakowie
6) ten front...
7) to nie jest szmelc
8) 30, 20, czy 10 lat postoju to nie jest żaden wrost
9) na low rider'a da radę
1 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
ODPOWIEDZ