Czołem Frekwencjo!
Jestem tu aktywny od stosunkowo niedawna. Niektórzy mogą mnie kojarzyć z VF, forum 850-ek lub spotów KKN w Krakowie. Irracjonalna miłość do tych kanciastych wehikułów pozwoliła mi na raptem rok z hakiem przerwy od marki. Wcześniej miałem do czynienia wyłącznie z modelami FWD:
- V70 2.4 pierwszej generacji,
- S80 2.5 T polift,
- 855 2.3 T-5.
Po 850 chodziło za mną znowu Volvo - ponownie 850 albo jakieś RWD. Przeglądałem już oferty w całej Europie i tak oto, po wielodniowym trawieniu tematu - wsiadłem w samolot do Eindhoven, potem pociąg do Rotterdamu i przywlokłem takie coś:
Poleciałem zupełnie w ciemno, ale wygląda na to, że się opłaciło. Najważniejsze obserwacje z oględzin:
- oryginalny lakier na prawie całym nadwoziu (wyjątek: błotnik prawy tył),
- bardzo mało rdzy. Do wyspawania jedynie typowo półka pod akumulatorem i to samo miejsce z drugiej strony nadwozia,
- bogata historia serwisowa - dostałem wydruk z ostatnich 70kkm. Ważniejsze naprawy: komplet sprzęgła, UPG przy ok. 300kkm, wiele elementów zawieszenia (ostatnio sworznie i tuleje wahaczy).
Jeszcze parę suchych faktów:
- rok produkcji: 1992,
- silnik: B200FT 155KM,
- skrzynia M46 (4-ka z nadbiegiem),
- wyposażenie: ABS, skórzana tapicerka, ogrzewane fotele, tempomat, klimatyzacja manualna, elektryczna antena, jakieś aftermarketowe radio... I w sumie tyle, bo takich oczywistości jak wspomaganie nie wymieniam,
- przebieg: ok. 330kkm.
Z rzeczy do zrobienia:
- formalności (akcyza, przegląd, rejestracja itd.),
- opony do wymiany,
- wskaźnik poziomu paliwa nie działa,
- liczniki przebiegu nie działają (ani dzienny, ani główny),
- drobne prace blacharskie j/w.,
- klakson ledwo zipie,
- drobne nieszczelności wydechu.
I na razie to chyba tyle. Z pracami ruszę pewnie po nowym roku, a na razie czekam jeszcze na dosłanie przez handlarza pierwszej części dowodu rejestracyjnego, której nie dostałem przy kupnie
Ogólnego planu na auto jeszcze nie mam. Na razie raczej będę chciał doprowadzić je do kultury i pozostanę przy oryginale. W przyszłości może pójdę w jakieś krzesanie mocy z tego Redblocka i ewentualnie modyfikacje zawieszenia czy hamulców, ale to raczej odległy temat.
Senatorskie 944 B200FT
- Senator
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 listopada 2016, 11:44
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Senatorskie 944 B200FT
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2022, 13:09 przez Senator, łącznie zmieniany 1 raz.
5 x
'92 Volvo 944 2.0 T
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5
Re: Senatorskie 944 B200FT
Wydaje mi się, ze dziś na ulicy Balickiej mijaliśmy się w okolicach 14.30. Jechałem czerwonym 240 kombi i zamrugałem Ci długimi
0 x
- Senator
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 listopada 2016, 11:44
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Re: Senatorskie 944 B200FT
Niemożliwe Wóz stoi nie jeżdżony od 3 dni. No chyba, że o czymś nie wiem
0 x
'92 Volvo 944 2.0 T
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Senatorskie 944 B200FT
Witaj!
Czy w Krakowie wolno mieć jakieś nieczerwone Volvo? To jest jakiś spisek? Umówiliście się tam na konsekwencję?
Czy w Krakowie wolno mieć jakieś nieczerwone Volvo? To jest jakiś spisek? Umówiliście się tam na konsekwencję?
6 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Senatorskie 944 B200FT
Ja miałem nieczerwone i musiałem się wyprowadzić.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Senatorskie 944 B200FT
Jest przynajmniej jedno 740 w tym kolorze (i sedesie) w Krakowie W takim przypadku są już2BASSRIDE pisze:Wydaje mi się, ze dziś na ulicy Balickiej mijaliśmy się w okolicach 14.30. Jechałem czerwonym 240 kombi i zamrugałem Ci długimi
0 x
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: Senatorskie 944 B200FT
Pierwsza zasada krakossskiego klubu Volvo – nie rozmawiajcie o czerwonych Volvo. Druga zasada krakossskiego klubu Volvo – nie rozmawiajcie o czerwonych Volvo...dom?n pisze:Witaj!
Czy w Krakowie wolno mieć jakieś nieczerwone Volvo? To jest jakiś spisek? Umówiliście się tam na konsekwencję?
1 x
Re: Senatorskie 944 B200FT
Czerwone z żółtym hmmm paprykażMaciek4530 pisze:Pierwsza zasada krakossskiego klubu Volvo – nie rozmawiajcie o czerwonych Volvo. Druga zasada krakossskiego klubu Volvo – nie rozmawiajcie o czerwonych Volvo...dom?n pisze:Witaj!
Czy w Krakowie wolno mieć jakieś nieczerwone Volvo? To jest jakiś spisek? Umówiliście się tam na konsekwencję?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- Senator
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 listopada 2016, 11:44
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Re: Senatorskie 944 B200FT
No ciężko z tymi nieczerwonymi Nie wolno zapominać o pewnym znanym w niektórych kręgach krakoskim gracia... ehm, kolekcjonerze, co to się lubuje w czerwonych Szwedachdom?n pisze:Czy w Krakowie wolno mieć jakieś nieczerwone Volvo? To jest jakiś spisek? Umówiliście się tam na konsekwencję?
- 2x 480,
- 850 R,
- V70 II R,
- Saab 9000.
Wszystko w jedynym słusznym kolorze
1 x
'92 Volvo 944 2.0 T
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5
- Senator
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 listopada 2016, 11:44
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
Re: Senatorskie 944 B200FT
Zrobiłem dzisiaj inspekcję zgnilizny, którą należy się zająć. Tak się to prezentuje:
Pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy
Pod akumulatorem
Zacząłem obdzwaniać jakichś okolicznych blacharzy i usłyszałem tylko coś w stylu: na 2023 zleceń nie przyjmujemy Także byłbym wdzięczny za rekomendacje fachowców w rozsądnej odległości od Krakowa, którzy mają terminy krótsze niż rok
Oprócz tych dwóch miejsc auto jest totalnie zdrowe, co mnie niezmiernie cieszy. Myślę, że stanowi naprawdę solidną bazę do dopieszczenia.
Przy ładnej pogodzie coś tam pofociłem.
Tutaj idealnie oświetlone wgnioty na błotniku
Dokumentacja zdjęciowa braków/usterek:
- zmatowiałe i uszczerbione kierunki
- uszkodzony grill (zamierzam wymienić na turbo)
- obtarty zderzak przedni
- obłażący zderzak tylny
- połamana kieszeń drzwi kierowcy
- brak maskownic głośników tudzież dziur na nie
Ze smaczków to wóz ma jakiś niby alarm, ale śmiem wątpić w jego sprawność Nie ma nawet żadnego pilota.
Tak się prezentuje pod maską
A tak w środku
Niepokoi mnie trochę klepanie silnika. Na moje laickie ucho brzmi to jak zawory do regulacji. Auto miało robioną UPG - może wtedy czegoś nie dopatrzono przy składaniu. Po nowym roku gdzieś to zawiozę do diagnozy. Przy okazji ogarnie się oba liczniki kilometrów.
Ze względu na docelowo okazjonalne użytkowanie auta, postanowiłem zarejestrować je na żółte blachy. Na 14.01. jestem umówiony z rzeczoznawcą, który ogarnie całą dokumentację.
A tak to wóz póki co więcej stoi niż jeździ
Pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy
Pod akumulatorem
Zacząłem obdzwaniać jakichś okolicznych blacharzy i usłyszałem tylko coś w stylu: na 2023 zleceń nie przyjmujemy Także byłbym wdzięczny za rekomendacje fachowców w rozsądnej odległości od Krakowa, którzy mają terminy krótsze niż rok
Oprócz tych dwóch miejsc auto jest totalnie zdrowe, co mnie niezmiernie cieszy. Myślę, że stanowi naprawdę solidną bazę do dopieszczenia.
Przy ładnej pogodzie coś tam pofociłem.
Tutaj idealnie oświetlone wgnioty na błotniku
Dokumentacja zdjęciowa braków/usterek:
- zmatowiałe i uszczerbione kierunki
- uszkodzony grill (zamierzam wymienić na turbo)
- obtarty zderzak przedni
- obłażący zderzak tylny
- połamana kieszeń drzwi kierowcy
- brak maskownic głośników tudzież dziur na nie
Ze smaczków to wóz ma jakiś niby alarm, ale śmiem wątpić w jego sprawność Nie ma nawet żadnego pilota.
Tak się prezentuje pod maską
A tak w środku
Niepokoi mnie trochę klepanie silnika. Na moje laickie ucho brzmi to jak zawory do regulacji. Auto miało robioną UPG - może wtedy czegoś nie dopatrzono przy składaniu. Po nowym roku gdzieś to zawiozę do diagnozy. Przy okazji ogarnie się oba liczniki kilometrów.
Ze względu na docelowo okazjonalne użytkowanie auta, postanowiłem zarejestrować je na żółte blachy. Na 14.01. jestem umówiony z rzeczoznawcą, który ogarnie całą dokumentację.
A tak to wóz póki co więcej stoi niż jeździ
1 x
'92 Volvo 944 2.0 T
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5
'08 Opel Astra Caravan 1.8
ex '00 Volvo V70 2.4
ex '04 Volvo S80 2.5 T
ex '94 Volvo 855 2.3 T-5