Sinuspi pisze:W kwestii palety kolorów, wystarczy zerknąć w prospekt 940 z roku 1991 i będzie jasność.
USA popular version to kolor metalizowany taki jak ma Tomek i biszkopty w bananie. W EU lakiery metalizowane w 940 MK I nie były powszechne.
no nie wiem
patrzę w katalogi i tak
1991 rok / polska:
bazowe lakiery: 5 (019 czarny, 189 biały, 601 czerwony, 604 ciemnoniebieski i 605 niebieski)
metaliczne: 8 (130 srebrny, 177 szary, 214 ciemny szary, 400 beżowy, 406 ciemnoniebieski, 409 czerwony, 410 jasnoniebieski i 412 ciemnozielony)
Dopłata: 4200 SEK + tax
Do tego wnętrze w kolorze niebieskiem, czarnym lub beżowym - jeżeli chodzi o szmatę i czarne lub beżowe jeżeli chodzi o skórę.
1992 rok / europa
bazowe lakiery: 5 (jak wyżej)
metaliczne: 8 (jak wyżej)
1993 / polska
bazowych: 5 (te same jak wyżej)
metalizowanych lakierów do wyboru było: 6 (130 srebrny, 177 szary, 214 ciemny szary, zamiast 400 beżowy jest 411 beżowy, 412 ciemnozielony, 416 zielony)
perłowych: 2 (414 czerwone wino, 417 ciemnoniebieski)
Z kolei cennik z 1990 (na MY91) wskazuje, że dopłata za lakier to było 1250DM brutto. Taniej niż za alusy (1300DM/1600DM za turbolook
) i niewiele drożej niż za el. przednie szyby (1050DM)
amerykański cennik mam tylko na 89, więc siłą rzeczy nie ma w nim 940.
ale bazowych lakierów jest w nim nawet więcej - 6
(019 czarny, 172 beżowy, 189 biały, 213 niebieski, 601 czerwony, 602 ciemny czerwony)
a metalików mamy tyle samo (130 srebrny, 177 szary, 214 ciemny szary, 400 beżowy, 402 morski, 406 ciemnoniebieski, 409 czerwony i 410 jasnoniebieski)
za to w środku można poszaleć. czerwony, szary, beżowy, czarny, niebieski
ciekawostka to brak lakierów zielonych w USA