Pytanie zasadne, historia ciekawa, a może i nie?
Było to tak, początkiem 2021, a może nie do końca początkiem, to już marzec był, czy tam koniec lutego, jeden kij, zajmowałem się jednocześnie trzema czy czterema rzeczami - sesja, praca naukowa, stajnia, do tego przeprowadzka. W sumie to musiał być koniec lutego, bo opuściłem dom 1.03... a auto przyjechało w pierwszy wtorek marca. No ale. Więc siedzę sobie przy kawie przy komputerze, w domu rozpiernicz totalny, panowie (i pani) z firmy przewozowej wynoszą kolejne rzeczy, koty dostają palpitacji serca zamknięte w łazience, ktoś miał incydent kałowy w kuchni, studenci pytają, czy mogą jeszcze dostać zaliczenie za obecność, bo okazało się, że egzamin ma bazę 300 pytań, a nie 20 i nie polegają na pokolorowaniu pieska, przeglądam olx, no i wyskakuje ogłoszenie - Ford Crown Victoria, 1290 PLN. Myślę sobie - pewnie cena za skrzynię, albo co. Ale nie - serio, jest kombi CV za niecałe 1300 PLN, wyrejestrowana, kompletna i wygląda sobie ot, tak:
Ok, ten krzyż jest trochę po zbóju, ale reszta nie wygląda głupio. Jeszcze tylko transport z Olecka, które jest gdzieś na drugim końcu kraju, jakieś Bydgoszcze, czy inne Suwałki. Pewnie będzie ze dwa kafle kosztował? A wała. Jeden miły przewoźnik przewiezie wóz na swoim pustym kursie za 800. Doliczmy 300 za zestaw części (kompletne hamulce, z zaciskami i cholera wie, co jeszcze) i mamy... LTD Crown Victorię za jakieś 2400 PLN? To nie brzmi jak coś realnego, ale...
Ale tydzień później z lawety zjechało to:
Nie było emblematów - auto stało na parkingu dwa lata i "ktoś" sobie je pożyczył. Ale ok, to auto na części. Założyliśmy akumulator, który mechanicy mieli pod ręką, kluczyk do stacyjki, auto pokaszlało, pokręciło i - wstało. Równo, czysto, fajnie. Bez klepania, pierdzenia, czegokolwiek - pracuje sobie równo, po wrzuceniu biegu jedzie, ale ATFu w skrzyni jest połowa stanu, więc biegi zmienia bardzo późno, nie ma jakichś większych problemów. Decyzja mogła być tylko jedna - żadne auto na części, uruchamiamy dziada.
Trochę o samym aucie, co to jest. To "bazowy" fullsize kombi Forda, czyli model LTD (co oznacza "Luxury Trim Decor"), Crown Victoria LX. Czyli wersja kombi ikonicznego radiowozu. Auto z roku 1990, z nowym dziobem (podobnie jak i Grand Marquis, LTD miał facelift w 1988) i kilkoma poprawkami w stosunku do modelu produkowanego od 1979. Do Polski trafiło w 1995 bodajże (wybaczcie, ale papiery są zakopane), uszkodzone - ściągnęła je firma produkująca karawany, wyremontowała używając części z wcześniejszych modeli (stąd emblemat na błotniku - te po 88 ich nie mają) i zamienników z nowszych (stąd białe kierunki, obecne tylko w roczniku 1991). Do tego przemalowała na czarno i zamieniła je w trzysobowy trumnowóz. Od tego czasu do 2019 wóz woził osoby, które zmieniły miejsce zamieszkania, jak mawiał Krzysztof Kononowicz, a potem, zezłomowany, bo nie sprzedał się za 6000 PLN, wrastał na parkingu - aż do marca 2021, kiedy trafił do mnie. Obejrzyjmy sobie go z bliska...
Wnętrze przypomina nasze Volvo - beżowe półskóry. Szeroka, skajowa deska, radio takie, jak w MGM. Drewniany dekor to kalkomania na metalowej listwie. Srebrny dekor jest plastikowy. Auto posiada dwa airbagi - jedna z niewielu wykupionych opcji.
Separator. Zamontowany na dwie śruby, ma szybkę, na wypadek, gdyby pasażer jednak wstał i trzeba było go, nie wiem, potraktować shotgunem?
Urwane lusterko ujawnia, że wóz należał kiedyś do jakiegoś studenta, albo nauczyciela. Ciekawe, czy był bangbusem.
Przestrzeń bagażowa wyłożona materiałem do wykładania trumien i częściami do auta, a także bagażnikiem dachowym. Plus winda do trumien. Strahd von Zarovich piszczałby z zachwytu.
Tylna furta dostała mocno po tyłku. Widać też, jak przerobiono kierunkowskazy - pomarańczowa żarówka w świetle cofania to polski patent, oryginalnie miga cała duża lampa.
Naklejka Triple A. Wyobraźcie sobie, siedzicie w biurze AAA, a tu dzwoni jakiś gość i jak w kawale o "ball, ball, ball do me-ta-lu" dyktuje Wam "car broken, broken, pod Byd-gosz-czą".
Myślałem, że to symbol Slaanesha. Wychodzi na to, że nie, że to jakaś wariacja na temat zdobień na trumnach. Wymienię na symbol Slaanesha. A, widać też boczną lampkę - CV je ma, Escort je ma, a w CP ich funkcję pełni zachodząca na bok karoserii lampa tylna.
Tak to wyglądało na początku, ale szybko zaczęło się zmieniać. Najpierw wyleciały trumniaste poszycia z tyłu:
Potem - winda do trumien i panele podłogowe udające podłogę.
Obcięta góra tylnej kanapy i przepłótnione siedzisko też poszły weg.
Blask odzyskiwały też tylne boczki drzwiowe - aczkolwiek ktoś mocno poniszczył ten z prawego tyłu. Być moze trzeba będzie kupić nowy.
Ostatnia poległ zombie apocalypse protector screen. Jak widać, zrobiło się przejrzyście i czysto.
Z racji niemożności zdobycia kanapy tylnej w rozsądnej cenie, zakupiłem od kolegi zmęczoną kanapę z... S60. Inne były za wąskie! Albo ją przemaluję, albo zobaczę, czy nie włożyć turboskóry z sedana 940. Fotele bym odsprzedał, kanapy pewnie i tak nikt nie będzie chciał...
Popracowałem też trochę nad lampami przednimi...
Wymieniłem druciarskie wkłady - ktoś kupił za duże, wiec pociął mocujące ramki metalowe, na szczęście miałem komplet w zapasie...
Zdobyłem tablice z Montany - jednak nieaktualne czarne blachy to cop magnet, nawet, jeśli auto stoi na terenie warsztatu...
Koledzy ze Stanów pomogli zdobyć brakujące emblematy i "celownik" - jeszcze nie wszystko założyłem:
I w takim stanie auto miesiąc temu zostało zinwentaryzowane przez Rzeczoznawcę i czeka na decyzję Urzędu.
Co dalej? Pewnie proces rejestracji, czerwone blachy, wizyta w tłumikarni, poprawki blacharskie spodu, wymiana uszczelniacza "ogona" skrzyni (ten sam problem, co w Yaruzelu - ATF wycieka w sporych ilościach i przez to auto nie zmienia biegów, albo zmienia późno), mocowanie tylnej kanapy, drobne poprawki lakiernicze. Potem może pomarańczowa belka świetlna, magnetyczne oznaczenia Ночной дозор i nocne patrolowanie pastwisk. Może uda się ustrzelić leszego, albo chociaż nocnicę. Relikt czy nie, dwie tony rozpędzone do 40 na godzinę zgniotą wszystko.
Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
7 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
Dla mnie podejście do aut w 100% zrozumiałe.
I kolejna fajna fura!
I kolejna fajna fura!
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3053
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
Daj znać jeśli będziesz się któregoś z nich pozbywać. Obiecałem sobie kiedyś fullsize kombi z V8 i wajchą od automatu w kolumnie kierowniczej.
Albo, inaczej mówiąc: zazdroszczę
Albo, inaczej mówiąc: zazdroszczę
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
Kolejna fajna, a nawet, nie wiem czemu, fajniesza jakoś od MGMa. Moze dlatego, że w niej sporo zrobię/zrobiłem samemu, a w MGMie - z racji braku warunków - oddaję do mechanika?
Dom?n - dam znać Póki co wszystkie wozy, poza dawcami, zostają. Za miękki jestem na kryptowaluty, a trzymać pieniędzy na koncie więcej, niż 1-2 pensje, nie chcę. Patrząc po wysokości inflacji i wzroście wartości amcarów kombi to te 450 PLN za ubezpieczenie jest znacznie tańszą alternatywą. Plus, CV jako zabytek mogę ubezpieczyć tylko na lato - w zimie to auto nie ma sensu.
Dom?n - dam znać Póki co wszystkie wozy, poza dawcami, zostają. Za miękki jestem na kryptowaluty, a trzymać pieniędzy na koncie więcej, niż 1-2 pensje, nie chcę. Patrząc po wysokości inflacji i wzroście wartości amcarów kombi to te 450 PLN za ubezpieczenie jest znacznie tańszą alternatywą. Plus, CV jako zabytek mogę ubezpieczyć tylko na lato - w zimie to auto nie ma sensu.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
Nowe foto. Zmienił się jeden, malutki szczegół. Jego zmiana była niełatwa, czasochłonna i kosztowała prawie tyle, co całe auto. Czy widzicie, o co chodzi?
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
Woda z całego Krakowa i cała chemia ze Stąporkowa poszła na mycie auta ? albo zatankowałeś, bo zdjęcie z CPNu
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
Może inaczej: zmiana związana jest z tym, że mogłem legalnie pojechać na myjnię.
1 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3053
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
E, zbyt precyzyjna ta podpowiedź
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Dlaczego inni są normalni, a ja nie - i kupuję kolejny karawan?
No wiem, ale nie chcę się nad nimi znęcać.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano