Volvo Amazon "Złomek"
: 05 marca 2021, 21:44
Cześć Wszystkim, może nie cegła ale Volvo RWD O forum dowiedziałem na spocie bydgoskiej grupy Volvo. Pacjent to Volvo Amazon z 1966 r. z silnikiem B20. Auto ściągnięte z Holandii po taniości jako nie jeżdżące ale udało się je szybko uruchomić i jeszcze tego samego dnia gdy przyjechał na lawecie udało mi się go uruchomić i zrobić parę kilometrów po lasach. Silnik był na pojedynczym gaźniku SU jakimś cudem udało mnie się dorwać 2 gaźniki weber dcoe 40 wraz z kolektorami Po ich zamontowaniu silnik zdechł tzn. coś zaczęło w nim stukać zdjąłem głowicę nic, coś tam było wbite w jeden tłok, więc rozebrałem cały silnik i zrobiłem kompletny remoncik. Co się okazało to właśnie z tych gaźników odkręciły się nakrętki uchwytów "trąbki" wlotu powietrza i to dostało się to cylindra. Tak więc silnik ma nowe panewki, nowe pierścienie, i nowy niby sportowy wałek "K" dedykowany do właśnie dwóch podwójnych gaźników. I powiem że jak na 55 letniego złomka coś tam jedzie
Plany na przyszłość - dobre koło i gleba i może jeszcze ciut więcej mocy bo wiem, że potrafią z tego silnika zrobić potwora tzn. około 180 km hehe gdzie startuje od fabrycznych 72 km. Od razu powiem że już mam inne auto klasyczne w oryginale a tego złomka chcę jednak troszkę przerobić
Troszkę fotek w kolejności od daty posiadania Złomka
Nowe szpulki na sezon, jeszcze nie założone
Plany na przyszłość - dobre koło i gleba i może jeszcze ciut więcej mocy bo wiem, że potrafią z tego silnika zrobić potwora tzn. około 180 km hehe gdzie startuje od fabrycznych 72 km. Od razu powiem że już mam inne auto klasyczne w oryginale a tego złomka chcę jednak troszkę przerobić
Troszkę fotek w kolejności od daty posiadania Złomka
Nowe szpulki na sezon, jeszcze nie założone