Strona 2 z 5
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 23 listopada 2020, 12:46
autor: AOW
xjtdi pisze: ...B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Jak kupię to ma być daily/niedzielny/do polatania bokiem od czasu do czasu.
Mam teraz S70 TDI z którego osiągów jestem zadowolony, jak chcę szybciej to biorę żony S90 D5 AWD i to już się odpycha fajnie.
Czyli albo 740 i co się trafi to się trafi albo szukać 940 Turbo...
Dziękuję
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 23 listopada 2020, 12:54
autor: xjtdi
AOW pisze:xjtdi pisze: ...B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Jak kupię to ma być daily/niedzielny/do polatania bokiem od czasu do czasu.
Mam teraz S70 TDI z którego osiągów jestem zadowolony, jak chcę szybciej to biorę żony S90 D5 AWD i to już się odpycha fajnie.
Czyli albo 740 i co się trafi to się trafi albo szukać 940 Turbo...
Dziękuję
jak do tego co napisałeś, to tylko turbo lub 16v i koniecznie w sedanie, lżejszy tył, lepiej się lata bokiem. Jestem w Automobilklubie Wielkopolski, jak mamy rajdy są tzw. próby sprawnościowe na placach, zawsze zbieram brawa, bynajmniej nie za czas tylko za widowiskowość i styl przejazdu. Z moich doświadczeń na daily bardziej niezawodne 16v (chyba że zapomni Ci się o rozrządzie), w LPG 16v działa niezawodnie (hydrauliczne popychacze zaworowe). Turbo fun factor większy ale i cześciej coś strzeli i trzeba podłubać.
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 23 listopada 2020, 22:50
autor: AOW
Zobaczymy co się znajdzie... A nie chcę wydawać dużo... Mam już jedną skarbonkę
.... Kto mnie zna z volvoforum.pl ten wie...
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 04 grudnia 2020, 22:54
autor: Milco
AOW pisze:Witam, mam prośbę, czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wyglądają osiągi (realne)
Wiem, że realne to realne, ale tutaj
https://www.carfolio.com/ jest trochę danych, które być może mogą być punktem zaczepienia.
Przypadkiem na to trafiłem. Może się przyda.
W przypadku np. modelu, który posiadam - to co tam napisane, zgadza się z tym, co realne.
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 05 grudnia 2020, 02:43
autor: AOW
Wg tej strony 740 GLT ma 8.5s do setki
, Prawdziwe to?
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 05 grudnia 2020, 07:54
autor: Milco
AOW pisze:Wg tej strony 740 GLT ma 8.5s do setki
, Prawdziwe to?
Widziałem
W niektórych wersjach są chyba przekłamania tam.
Tutaj na przykład
https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... 3-16v.html ma 10,2s do setki i to wydaje się bardziej realne.
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 07 grudnia 2020, 10:03
autor: AOW
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 07 grudnia 2020, 17:26
autor: Sinuspi
xjtdi pisze:AOW pisze:xjtdi pisze:... Jeśli już mamy nawet lekko pomodzone turbo na seryjnej turbinie to takie auto jedzie fajniej niż wszystkie wersje wolnossące.
dzięki za informacje. Powiedz mi, jak ogólnie wersje 130KM , 16V 155KM czy Turbo wyglądają na tle obecnych aut? Chyba nie ma z czym do ludzi... Nie?
B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Oj nie wiem nie wiem. Zależy od kierowcy i stanu auta z tym TeDeJi...
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 07 grudnia 2020, 21:43
autor: xjtdi
Sinuspi pisze:xjtdi pisze:AOW pisze: dzięki za informacje. Powiedz mi, jak ogólnie wersje 130KM , 16V 155KM czy Turbo wyglądają na tle obecnych aut? Chyba nie ma z czym do ludzi... Nie?
B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...
Oj nie wiem nie wiem. Zależy od kierowcy i stanu auta z tym TeDeJi...
Zależy, ostatnio jechałem takim starszym firmowym paskiem 2.0 tdi co miał jakieś 190kunia i tą dwusprzęgłową skrzynię... Niestety z bólem serca muszę przyznać że moje volvo się tak nie zbiera, inna rzecz, że w swoim aucie nie cisnę ile fabryka dała
a firmowym mniej szkoda
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
: 07 grudnia 2020, 23:52
autor: AOW
xjtdi pisze:
Zależy, ostatnio jechałem takim starszym firmowym paskiem 2.0 tdi co miał jakieś 190kunia...
kolega ma takiego.z 2017 chyba co ma 150KM i fabrycznie na to 8.9s.
To już mój D5252T wg fabryki na 9... Nawet teraz przy 440kkm nadal się zmieszczę w tym czasie.