Witam, mam prośbę, czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wyglądają osiągi (realne) 0-100km/h oraz Vmax dla poszczególnych silników stosowanych w 740 i 940 ?
Np B230F -> xxs yyykm/h
Będę bardzo wdzięczny
740 / 940 osiągi dla danego silnika
740 / 940 osiągi dla danego silnika
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
dla B234F czyli 2.3L 16v w 740 sedan na skrzyni M46 w katalogu było, że 0-100km/h w 10.0s i max speed 190km/h. Obie wartości się mniej więcej zgadzają jeśli polegać na amatorskim pomiarze.
1 x
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
Silnik to silnik, jest dopiero połową sukcesu. Drugą jest przełożenie mostu, a to może być fabrycznie różne dla takich samych silników.
Dlatego imo nie da się określić osiągów auta z jakimś silnikiem.
Dla przyspieszenia istotna będzie jeszcze skrzynia, np. M90 H i L różniły się przełożeniami na jedynce i dwójce, a M46 i M47 są jeszcze wolniejsze od M90L, przy czym różnią się między sobą przełożeniem piątki.
Także temat nie jest taki prosty:), jest tak wiele kombinacji silnik/skrzynia/most, że dwa samochody z takim samym silnikiem będą jechały całkowicie odmiennie.
Dlatego imo nie da się określić osiągów auta z jakimś silnikiem.
Dla przyspieszenia istotna będzie jeszcze skrzynia, np. M90 H i L różniły się przełożeniami na jedynce i dwójce, a M46 i M47 są jeszcze wolniejsze od M90L, przy czym różnią się między sobą przełożeniem piątki.
Także temat nie jest taki prosty:), jest tak wiele kombinacji silnik/skrzynia/most, że dwa samochody z takim samym silnikiem będą jechały całkowicie odmiennie.
1 x
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
Dziękuję za odzew. Zdaję sobie sprawę że trudny temat, dlatego tak w miarę realnie. Wiem że można wygooglować, ale będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Np czy duże różnice będą między poszczególnymi mocami.
2.3 (112,114,129,131 KM)
2.3 16V (139,159,155 KM)
Np czy duże różnice będą między poszczególnymi mocami.
2.3 (112,114,129,131 KM)
2.3 16V (139,159,155 KM)
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
Mam obecnie w rodzinie pełen przeglad ad 2,3 112km do modyfikowanych turbo. Powiem tak, odczuwalnie B230F vs B230FB niby 15-17km różnicy ale jednak FB zbiera się odczuwalnie lepiej. Co prawda F mam w kombi o dużym przebiegu a FB w sedanie z sporo mniejszym nalotem jednak dupohamownia od razu rejestruje różnice.AOW pisze:Dziękuję za odzew. Zdaję sobie sprawę że trudny temat, dlatego tak w miarę realnie. Wiem że można wygooglować, ale będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Np czy duże różnice będą między poszczególnymi mocami.
2.3 (112,114,129,131 KM)
2.3 16V (139,159,155 KM)
Jeśli natomiast porównać B230FB vs B234F to do 2,5-3 tys obr zbierają się dość podobnie później jednak 16v pokazuje co potrafi. Turbo ma zupełnie inną charakterystykę, lepszy jest moment obrotowy na dole ale przy próbie seryjnym B230FK nie za bardzo idzie objechać 16v...
Jeśli już mamy nawet lekko pomodzone turbo na seryjnej turbinie to takie auto jedzie fajniej niż wszystkie wersje wolnossące.
1 x
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
dzięki za informacje. Powiedz mi, jak ogólnie wersje 130KM , 16V 155KM czy Turbo wyglądają na tle obecnych aut? Chyba nie ma z czym do ludzi... Nie?xjtdi pisze:... Jeśli już mamy nawet lekko pomodzone turbo na seryjnej turbinie to takie auto jedzie fajniej niż wszystkie wersje wolnossące.
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
16v i turbo daje radę, eF średnio. Chcesz to na daily ?
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
AOW pisze:xjtdi pisze: Powiedz mi, jak ogólnie wersje 130KM , 16V 155KM czy Turbo wyglądają na tle obecnych aut? Chyba nie ma z czym do ludzi... Nie?
Hot hatcha pewnie nie objedziesz. Normalne dupowozy tak.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
Prawda jest taka, że byle nowsza Skoda w dieslu objedzie seryjne 740/940 turbo.
1 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: 740 / 940 osiągi dla danego silnika
B230FB, B234F da się tym sprawnie i w miarę dynamicznie jeździć ale nie łudźmy się, każde lepsze TDI i tak nas objedzie...AOW pisze:dzięki za informacje. Powiedz mi, jak ogólnie wersje 130KM , 16V 155KM czy Turbo wyglądają na tle obecnych aut? Chyba nie ma z czym do ludzi... Nie?xjtdi pisze:... Jeśli już mamy nawet lekko pomodzone turbo na seryjnej turbinie to takie auto jedzie fajniej niż wszystkie wersje wolnossące.
1 x