740 beżowy "Stefan"
Re: 740 beżowy "Stefan"
Wymień olej w dyfrze i możesz dodać ceramizer do dyfrów i skrzyń. Rozwiązanie tańsze niż wymiana dyfra a może się okazać, że będzie wystarczające. Ciężko z filmiku wywnioskować jak bardzo hałasuje dyfer bo nie on jeden generuje dźwięki podczas szybkiej jazdy ale jak wspomniałem, wymień olej i przetestuj ceramizer, powinno być lepiej.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Właśnie ja nie wiem na co patrzeć. Jeśli to most to wymiana oleju chyba nic nie da. Może regeneracja? Jest niedaleko firma co się specjalizuje w mostach wałach, skrzyniach.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Skąd wiesz, że nic nie da? Jeśli przez ponad 30 lat nikt tam nie zaglądał to może tam być czarne błoto zamiast oleju w niekoniecznie odpowiedniej ilości.Greg601 pisze:Właśnie ja nie wiem na co patrzeć. Jeśli to most to wymiana oleju chyba nic nie da. Może regeneracja? Jest niedaleko firma co się specjalizuje w mostach wałach, skrzyniach.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Faktycznie. Trzeba najpierw tańszymi sposobami próbować.zlyzuw pisze:Skąd wiesz, że nic nie da? Jeśli przez ponad 30 lat nikt tam nie zaglądał to może tam być czarne błoto zamiast oleju w niekoniecznie odpowiedniej ilości.Greg601 pisze:Właśnie ja nie wiem na co patrzeć. Jeśli to most to wymiana oleju chyba nic nie da. Może regeneracja? Jest niedaleko firma co się specjalizuje w mostach wałach, skrzyniach.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Nie no bez jaj, wymiana oleju zajmie Ci z 20-30 minut nawet bez kanału a koszt oleju do dyfra to może z 70zł za litr do mostów z ALD a do zwykłych można wlać tańszy, potrzebujesz dwie butelki bo wchodzi 1,4LGreg601 pisze:Właśnie ja nie wiem na co patrzeć. Jeśli to most to wymiana oleju chyba nic nie da. Może regeneracja? Jest niedaleko firma co się specjalizuje w mostach wałach, skrzyniach.
Jak zlejesz stary olej oceń jego stan, jak będą opiłki, grudki metalu to lipa i czeka Cie wymiana lub regeneracja mostu, jeśli olej będzie czarny ale bez kawałków metalu to jeszcze pojeździsz. Gorzej jeśli oleju nic nie wyleci...
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
SAE 80w90 firma dowolna, jeśli masz aluminiowy dekiel to uszczelki tam nie ma, składa się na uszczelniacz lub silikon.Greg601 pisze:Jaki olej lać? Chyba będę potrzebował uszczelkę do dyfra.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
A masz od spodu korek spustu oleju czy tylko korek wlewu na deklu? Jeśli masz od spodu korek spustowy i dyfer się nie poci to myślę że wystarczy wylać olej i wlać nowy bez zdejmowania dekla i zakładania nowej uszczelki. No chyba, że chcesz ocenić wizualnie stan zużycia trybów ale na niewiele się to zda.Greg601 pisze:Jaki olej lać? Chyba będę potrzebował uszczelkę do dyfra.
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Nawet się nie przyglądałem czy jest korek spustowy. Ułatwił by sprawę. Płukać przed zalaniem nowego oleju czy nie?
0 x
Re: 740 beżowy "Stefan"
Płukanie na pewno nie zaszkodzi ale jak już to lepiej olejem niż jakimiś płukankami. Zalewasz 80W90, robisz ze 100km, wylewasz i zalewasz znowu nowym. Chociaż ja tam nigdy nie robiłem takiej płukanki dyfra tylko zwyczajnie wymieniałem i jazda.
0 x