W tej chwilii mam przelotowy wydech 2.5" z tłumikiem końcowym (pod podłogą bagażnika), poza tym same rury. Jest za głośno + dźwięk jakiś taki niespecjalny + śmierdzą spaliny (paliwa leje się dość dużo bo silnik dłubany).
Zamierzam zatem dołożyć katalizator sportowy żeby pozbyć się śmierdzących spalin (prawdopodobnie Inox Parts na Allegro) oraz tłumik środkowy żeby wyciszyć auto (RM Motors - pewnie taki dość długi bo miejsca sporo, a chciałbym dość mocno ograniczyć dźwięk. Czy ktoś z Was miał do czynienia z tymi firmami/produktami? Albo ma jakieś doświadczenia w przeróbkach układu wydechowego i mógłby podpowiedzieć jak dobrać elementy żeby to finalnie dobrze brzmiało (wynik w tym zakresie jest dla mnie największą niewiadomą)?
A takie wynalazki ktoś testował - tłumik z regulacją dźwięku RM Motors?
Jak macie jakieś doświadczenia, to z chęcią posłucham - z góry dzięki.
Sportowy wydech do redblocka
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sportowy wydech do redblocka
Gówno się znam i pewnie nic nie podpowiem, ale pamiętam ten setup z wideo że ładnie brzmi jak na redblocka:
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Sportowy wydech do redblocka
No piknie - tak mógłby brzmieć To szukam co to za elementy i jak zmontowane. Dzięki!
0 x
Re: Sportowy wydech do redblocka
Już mam - http://cherrybomb.com/. Tylko wygląda na to, że nie do dostania poza USA
W UK jest co prawda firma, która nazywa się tak samo - https://www.cherrybomb.co.uk/ - ale to jest produkcja lokalna, nie import tych z USA.
EDIT - doczytałem i to Volvo na filmie jest z UK, czyli tłumik z drugiego linka.
W UK jest co prawda firma, która nazywa się tak samo - https://www.cherrybomb.co.uk/ - ale to jest produkcja lokalna, nie import tych z USA.
EDIT - doczytałem i to Volvo na filmie jest z UK, czyli tłumik z drugiego linka.
0 x
Re: Sportowy wydech do redblocka
Z moich bojów za dużo prostej/wyginanej rury = nieprzyjemne metaliczne brzmienie. Wystarczy dołożyć nawet mały przelotowy tłumik i już gołym uchem słychać poprawe. Jak silnik jest z turbiną to można dać właściwie dowolne budżetowe tłumiki przelotowe i jest ok. Jak silnik wolnossący to niestety jakich dużych byś nie dał tłumików przelotowych i tak bedzie głośno choć niektórzy tak lubią. Jak ma być cywilizowanie i w miare cicho końcowy tłumik musi być komorowy.
0 x
Re: Sportowy wydech do redblocka
O ile mnie pamięć nie myli to z wydechem jest jak z kominem, jak źle dobrany to nie będzie działać poprawnie. Dobry wydech trzeba obliczyć, dlatego to kosztuje, a dać same rury proste to tak nie do końca tędy droga....
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Sportowy wydech do redblocka
Przy czym inaczej trzeba do tematu podchodzić w silnikach wolnossacych a inaczej w turbo. W silniku z turbiną, w zasadzie można zrobić cokolwiek co nie dławi wylotu spalin i będzie ok, w wolnossacym wydech musi stawiać pewien opór spalinom inaczej zepsujemy charakterystykę silnika.AOW pisze:O ile mnie pamięć nie myli to z wydechem jest jak z kominem, jak źle dobrany to nie będzie działać poprawnie. Dobry wydech trzeba obliczyć, dlatego to kosztuje, a dać same rury proste to tak nie do końca tędy droga....
1 x
Re: Sportowy wydech do redblocka
Tutaj z tym turbo się nie zgodzę bo z doświadczenia wiem że duża rura plus jeden tłumik to zdecydowanie za mało. Obecnie mam DP 3", do końca 2,5" dwa tłumiki w tym jeden komorowy duży i.... się chyba starzeję... Trzeba to będzie kiedyś wyciszyć.
1 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Sportowy wydech do redblocka
Oczywiście że do silników doładowanych jest inaczej robiony, co i tak nie zmienia faktu że zwykła rura nie wystarczy .
W przypadku wolnossących to zupełnie inna bajka. Fajnymi przykładem jest FSO Polonez Caro Plus 1,6 GSI - tam robiony prawdziwy kolektor wydechowy tzw "baranek" - wystarczy ten sam kolektor założyć do GLI czy nawet do gaźnikowca a mamy bardzo dużą poprawę. Ale to już odbiegamy od tematu.
Przyglądałem się kolektorowi w Volvo 740 wolnossącym i tu chyba więcej nic nie trzeba. Można iść w custom I zrobić 4-2 taki z prawdziwego zdarzenia, tym bardziej że jest miejsce, ale to już koszta.
Ja bym zostawił prawie jak seria, ale szedł ta samą średnicą od portek. Tłumiki identyczne ale przygotowane powiększa średnicę. Zastanawiam się tylko po co skręcali tak rurą na wylocie...
W przypadku wolnossących to zupełnie inna bajka. Fajnymi przykładem jest FSO Polonez Caro Plus 1,6 GSI - tam robiony prawdziwy kolektor wydechowy tzw "baranek" - wystarczy ten sam kolektor założyć do GLI czy nawet do gaźnikowca a mamy bardzo dużą poprawę. Ale to już odbiegamy od tematu.
Przyglądałem się kolektorowi w Volvo 740 wolnossącym i tu chyba więcej nic nie trzeba. Można iść w custom I zrobić 4-2 taki z prawdziwego zdarzenia, tym bardziej że jest miejsce, ale to już koszta.
Ja bym zostawił prawie jak seria, ale szedł ta samą średnicą od portek. Tłumiki identyczne ale przygotowane powiększa średnicę. Zastanawiam się tylko po co skręcali tak rurą na wylocie...
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Sportowy wydech do redblocka
Co do tego kawałka rury na końcu układu wydechowego "świńskiego ogonka" mam pewną teorię, kiedyś wjechał mi ktoś w kufer, właśnie ze strony wydechu, efekt, pęknięty zderzak i ugięta ta końcówka. Reszta układu wydechowego pozostała nienaruszona, naprawiłem to bez wchodzenia pod auto po prostu wymieniając tą końcową rurkę. Podejrzewam że jeśli układ by się kończył prostą rurą to albo ugięła by się "łabedzia szyja" nad mostem albo całość pojechała by do przodu uszkadzając katalizator/portki lub kolektor wydechowy.AOW pisze:Oczywiście że do silników doładowanych jest inaczej robiony, co i tak nie zmienia faktu że zwykła rura nie wystarczy .
W przypadku wolnossących to zupełnie inna bajka. Fajnymi przykładem jest FSO Polonez Caro Plus 1,6 GSI - tam robiony prawdziwy kolektor wydechowy tzw "baranek" - wystarczy ten sam kolektor założyć do GLI czy nawet do gaźnikowca a mamy bardzo dużą poprawę. Ale to już odbiegamy od tematu.
Przyglądałem się kolektorowi w Volvo 740 wolnossącym i tu chyba więcej nic nie trzeba. Można iść w custom I zrobić 4-2 taki z prawdziwego zdarzenia, tym bardziej że jest miejsce, ale to już koszta.
Ja bym zostawił prawie jak seria, ale szedł ta samą średnicą od portek. Tłumiki identyczne ale przygotowane powiększa średnicę. Zastanawiam się tylko po co skręcali tak rurą na wylocie...
2 x