Cześć,
dorwałem 940 na daily. W sumie irytuje mnie mocno jedna sprawa.
Klima super chłodzi przy jeździe na podciśnieniu. Jadąc dłuższy czas na booście nawiew zupełnie przestaje działać. W najbliższą sobotę planuję zrobić 9setą około 1000km i na szybko chcę coś ogarnąć.
Wyczytałem że można dołożyć elektryczną pompkę podciśnienia. Ma to sens, ale mam kilka wątpliwości jak najmądrzej to zrobić.
1. Czy pompkę należy wpiąć do istniejącego układu z zaworkiem zwrotnym, czy po prostu robimy zupełnie osobny układ?
2. Jak wyregulować siłę pompki? Przydałoby się coś typu wastegate, żeby powiedzmy podciśnienie nie przekraczało -0,5bar. Jeżeli pompka będzie cały czas włączona to pewno coś strzeli i to szybko. Załączanie pompki na guzik średnio mnie przekonuje.
Ma ktoś jakiś pomysł / gotowe rozwiązanie?
Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
Jaki silnik i jaki typ klimy. Ręczna, automatyczna.?
0 x
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
B230ft, klima automatyczna.kapsel pisze:Jaki silnik i jaki typ klimy. Ręczna, automatyczna.?
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
Ma, stosuje od dawna. Przyjedź do Warszawy to Ci zrobięre5pect pisze:Cześć,
dorwałem 940 na daily. W sumie irytuje mnie mocno jedna sprawa.
Klima super chłodzi przy jeździe na podciśnieniu. Jadąc dłuższy czas na booście nawiew zupełnie przestaje działać. W najbliższą sobotę planuję zrobić 9setą około 1000km i na szybko chcę coś ogarnąć.
Wyczytałem że można dołożyć elektryczną pompkę podciśnienia. Ma to sens, ale mam kilka wątpliwości jak najmądrzej to zrobić.
1. Czy pompkę należy wpiąć do istniejącego układu z zaworkiem zwrotnym, czy po prostu robimy zupełnie osobny układ?
2. Jak wyregulować siłę pompki? Przydałoby się coś typu wastegate, żeby powiedzmy podciśnienie nie przekraczało -0,5bar. Jeżeli pompka będzie cały czas włączona to pewno coś strzeli i to szybko. Załączanie pompki na guzik średnio mnie przekonuje.
Ma ktoś jakiś pomysł / gotowe rozwiązanie?
0 x
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
Podpowiesz coś?saabauto pisze:Ma, stosuje od dawna. Przyjedź do Warszawy to Ci zrobięre5pect pisze:Cześć,
dorwałem 940 na daily. W sumie irytuje mnie mocno jedna sprawa.
Klima super chłodzi przy jeździe na podciśnieniu. Jadąc dłuższy czas na booście nawiew zupełnie przestaje działać. W najbliższą sobotę planuję zrobić 9setą około 1000km i na szybko chcę coś ogarnąć.
Wyczytałem że można dołożyć elektryczną pompkę podciśnienia. Ma to sens, ale mam kilka wątpliwości jak najmądrzej to zrobić.
1. Czy pompkę należy wpiąć do istniejącego układu z zaworkiem zwrotnym, czy po prostu robimy zupełnie osobny układ?
2. Jak wyregulować siłę pompki? Przydałoby się coś typu wastegate, żeby powiedzmy podciśnienie nie przekraczało -0,5bar. Jeżeli pompka będzie cały czas włączona to pewno coś strzeli i to szybko. Załączanie pompki na guzik średnio mnie przekonuje.
Ma ktoś jakiś pomysł / gotowe rozwiązanie?
Pompkę już zamówiłem z Mercedesa ML. Będzie to osobny układ (zaślepiam kolektor, pompka będzie działać wyłącznie na klapki nawiewu, wywalam zaworki zwrotne). Jedyna zagadka - skąd wziąć plusa?
Chciałbym żeby pompka nie chodziła wyłącznie przy nawiewie w pozycji 0, a AUT/1/2/3/4/5 żeby załączały pompkę.
Jeszcze się w to nie bawiłem (jutro powinienem dostać paczkę) i może podasz wskazówkę/rozwiązanie zanim zacznę szukać
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
Żadna pompka nie jest potrzebna, żadna z pompek próżniowych NIE jest przystosowana do pracy ciągłej, mercedesowska czy od v70mk2 wytrzymuje max 45 minut pracy ciągłej, potem albo zatrze się z przegrzania, albo pobierze taki prąd, ze wywali bezpiecznik. Dodatkowy akumulator podciśnienia od porsche cayenne niby troche poprawia sprawę, ale to dalej nie to zaworki zwrotne możesz sobie wsadzić... też nic nie pomogąre5pect pisze: Podpowiesz coś?
Pompkę już zamówiłem z Mercedesa ML. Będzie to osobny układ (zaślepiam kolektor, pompka będzie działać wyłącznie na klapki nawiewu, wywalam zaworki zwrotne). Jedyna zagadka - skąd wziąć plusa?
Chciałbym żeby pompka nie chodziła wyłącznie przy nawiewie w pozycji 0, a AUT/1/2/3/4/5 żeby załączały pompkę.
Jeszcze się w to nie bawiłem (jutro powinienem dostać paczkę) i może podasz wskazówkę/rozwiązanie zanim zacznę szukać
0 x
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
To w takim razie co powinno się zrobić?saabauto pisze:Żadna pompka nie jest potrzebna, żadna z pompek próżniowych NIE jest przystosowana do pracy ciągłej, mercedesowska czy od v70mk2 wytrzymuje max 45 minut pracy ciągłej, potem albo zatrze się z przegrzania, albo pobierze taki prąd, ze wywali bezpiecznik. Dodatkowy akumulator podciśnienia od porsche cayenne niby troche poprawia sprawę, ale to dalej nie to zaworki zwrotne możesz sobie wsadzić... też nic nie pomogąre5pect pisze: Podpowiesz coś?
Pompkę już zamówiłem z Mercedesa ML. Będzie to osobny układ (zaślepiam kolektor, pompka będzie działać wyłącznie na klapki nawiewu, wywalam zaworki zwrotne). Jedyna zagadka - skąd wziąć plusa?
Chciałbym żeby pompka nie chodziła wyłącznie przy nawiewie w pozycji 0, a AUT/1/2/3/4/5 żeby załączały pompkę.
Jeszcze się w to nie bawiłem (jutro powinienem dostać paczkę) i może podasz wskazówkę/rozwiązanie zanim zacznę szukać
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
Hey,
Przełożyłem 1 przewód podciśnienia nad prawą nogą kierowcy i zatkałem 1 króciec.
Wszystko OK, mankament taki, że słabiej daje na szybę, ale nie ma tragedii.
Szukaj tematu tu, lub na niebieskim forum.
Pozdro
Przełożyłem 1 przewód podciśnienia nad prawą nogą kierowcy i zatkałem 1 króciec.
Wszystko OK, mankament taki, że słabiej daje na szybę, ale nie ma tragedii.
Szukaj tematu tu, lub na niebieskim forum.
Pozdro
0 x
Re: Volvo 940 - strata nawiewu/kimy na doładowaniu turbo.
a niebieskie forum to Volvoforum?misica pisze: Szukaj tematu tu, lub na niebieskim forum.
Pozdro
0 x
Jest: Volvo S70 TDI 97' 940 Classic 98'+ S90 D5 AWD 20'
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,
Było: FSO Polonez 2000, BMW E-28 520i, Citroen C5 X7,