Ponieważ mam właśnie w aucie kolejną kratkę która do niego nie pasuje to chciałem przy okazji doktoryzować się z dotychczasowych wiadomości o tym akcesorium. Sprzedawcy z serwisów ogłoszeniowych zwykle nie mają pojęcia co sprzedają, więc mam nadzieję oszczędzić potencjanym zainteresowanym rozczarowań które właśnie przeżywam
Otóż Volvo w 745, 945, 765, 965 i V90 stosowało cztery wersje kratek. Niektóre pasują do wszystkich, niektóre nie pasują do niektórych, inne pasują tylko do określonych fur. Kompletny bajzel.
1. Kratka siatkowa, do serii 700, -1992.
Numer OE: nieznany.
Koń jaki jest, każdy widzi. Stelaż i siatka. Występowała też z cienkimi prętami zamiast materiałowej siatki.
Pasuje do kanapy z szerokimi zagłówkami na jednym pręcie (sprzed 1992).
Być może pasuje też do późniejszych modeli.
Dwa zaczepy montażowe na obu stronach kanapy.
2. Kratka stalowa, do serii 700 i 900 -1992.
Numer OE: 6820337 (?)
Pasuje do kanapy z szerokimi zagłówkami na jednym pręcie (sprzed 1992).
Być może pasuje też do wcześniejszych i późniejszych modeli.
Dwa zaczepy montażowe na obu stronach kanapy.
3. Kratka stalowa, do serii 900, 1993-94.
Numer OE: 6820337 (?)
Ta kratka pasuje do kanap z rocznika 1993: wysokich, ale już z nowymi, mniejszymi zagłowkami na dwóch prętach.
Nie pasuje do wcześniejszych modeli. Być może będzie pasować do późniejszych modeli (chociaż wtedy dolne zaczepy montażowe wypadną bardzo nisko).
Dwa zaczepy montażowe na obu stronach kanapy.
Nie mam zdjęcia tej kratki zamontowanej w pasującym aucie.
4. Kratka stalowa, do serii 900 i V90, 1995-.
Numer OE: 9166503-4 (szara), 9166502-6 (beżowa), 916966-3 (dębowa), 916501-8 (czarna)
Nie pasuje do aut sprzed 1995 - te mają niższe oparcie kanapy, dolne zaczepy musiałyby być przykręcone do materiałowej tapicerki. Występowała w czterech kolorach, chociaż spotkałem tylko szarą, czarną i beżową.
---
Gdyby ktoś był ciekaw jak wygląda hardware potrzebny do zamontowania kratki w aucie, to poniżej dwa zdjęcia. Były różne dolne zaczepy, górne zawsze były takie same. We wczesnych autach zawsze były dwa zaczepy (po jednym na każdą część składanej kanapy), w późniejszych widywałem tylko jeden zaczep (na środku szerokości bagażnika).
PS. Proszę o krytykę jeśli coś pochrzaniłem. Kręci mi się w głowie od badania tego tematu
Nie cała moja wiedza jest praktyczna: mam tylko jedno auto i dwie kratki (z których żadna nie pasuje).
Inżynier który jest odpowiedzialny za ten bajzel powinien do końca życia jeździć D24 po autostradzie.
Update z 26 lipca 2021: znalazłem w końcu katalog akcesoriów który tłumaczy wszystko syntetycznie i w jednym miejscu. Skan poniżej:
Można z niego wyczytać wszystkie numerki OEM których wcześniej tu brakowało. Enjoy!
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
8 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Hehehe....w końcu ktoś to usystematyzował. Ja też stałem się dumnym posiadaczem 2 krat zanim doszedłem do tego co z czym się jedom?n pisze:Ponieważ mam właśnie w aucie kolejną kratkę która nie pasuje to chciałem przy okazji doktoryzować się z dotychczasowych wiadomości o tym akcesorium. Sprzedawcy z serwisów ogłoszeniowych zwykle nie mają pojęcia co sprzedają, więc mam nadzieję oszczędzić potencjanym zainteresowanym rozczarowań które właśnie przeżywam
Inżynier który jest odpowiedzialny za ten bajzel powinien do końca życia jeździć D24 po autostradzie.
0 x
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Mam tę pierwszego typu w 760 i o ile wiem, to pasuje P&P do 960 Mk.I. Może w weekend uda mi się to potwierdzić - zdam relację.
2 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Volvo 940, rok 1991, kratka typ4. Gdyby nie ten temat to byłbym pewny że kratka jest dedykowana do tego auta
0 x
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Ja do czerwonego kupiłem pierwszą lepszą i było gitarka .
Czy nie gitarka ?
Czy nie gitarka ?
- Załączniki
-
- 20171203_095103.jpg (50.95 KiB) Przejrzano 8285 razy
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
U mnie się udało za trzecim razem dopiero. Ale ważne, że w końcu się udałogruszka2 pisze:Ja do czerwonego kupiłem pierwszą lepszą i było gitarka .
Czy nie gitarka ?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Ta krata kiedyś prawdopodobnie życie mi uratowała w nocy .
Wracaliśmy sobie z działki ze ŚP Nynkiem 40kg. i jeleń nam na jezdnię wyskoczył z kukurydzy , ślady opon po dwóch tygodniach jeszcze na asfalcie istniały .
Gdybym w tamtej sekundzie zerknął na radio albo na psa w lusterko to byłoby słabo .
Wracaliśmy sobie z działki ze ŚP Nynkiem 40kg. i jeleń nam na jezdnię wyskoczył z kukurydzy , ślady opon po dwóch tygodniach jeszcze na asfalcie istniały .
Gdybym w tamtej sekundzie zerknął na radio albo na psa w lusterko to byłoby słabo .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Bo to inteligentni ludzie projektowali:gruszka2 pisze:Gdybym w tamtej sekundzie zerknął na radio albo na psa w lusterko to byłoby słabo .
325 kilo to nie są przelewki.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Latający pies może tyle „ważyć”
1 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Wszystko co chciałbyś wiedzieć o kratkach bagażnika 740/940/960
Dziękuję pięknie za poradnik!
Bez niego byłem o krok od kupienia późniejszego modelu, a tak to jest idealnie. Zaczepy były jeszcze ciut inne niż na zdjęciach, ale podejrzewam, że to ewoluowało non stop.
Niestety zaślepek do górnych zaczepów w zestawie nie dostałem, więc chyba pobawię się w wycięcie ich ze starych, pełnych zaślepek.
Bez niego byłem o krok od kupienia późniejszego modelu, a tak to jest idealnie. Zaczepy były jeszcze ciut inne niż na zdjęciach, ale podejrzewam, że to ewoluowało non stop.
Niestety zaślepek do górnych zaczepów w zestawie nie dostałem, więc chyba pobawię się w wycięcie ich ze starych, pełnych zaślepek.
2 x