re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Wczoraj grzebałem koło kraty i rolety w "nowym" 940. Kratę i roletę zostawiłem z klekota. Rocznik 1996, czyli krata:
4. Kratka stalowa, do serii 900 i V90, 1995-.
Numer OE: 9166503-4 (szara), 9166502-6 (beżowa), 916966-3 (dębowa), 916501-8 (czarna)
I mam pytanie, czy zaczepy (mam dwa) do oparcia tylnej kanapy wkręca się ot tak, gdziekolwiek przystawiwszy do powierzchni i po prostu wkręt w oparcie docisnąć i wkręcić? Czy są tam ukryte miejsca na wkręty? Mniej więcej to sobie zwymiarowałem przed wyjęciem z diesla, ale nie co do mm.
I uchwyty górne mocujące kratę mam takie cieńsze, delikatniejsze niż były w dieslu. W dieslu były takie grube z dodatkowym otworem na wkręt oprócz głównej śruby, a tu jest tylko główna śruba oraz bolec taki prowadzący, który wchodzi w otwór w karoserii.
Iwan pisze:I mam pytanie, czy zaczepy (mam dwa) do oparcia tylnej kanapy wkręca się ot tak, gdziekolwiek przystawiwszy do powierzchni i po prostu wkręt w oparcie docisnąć i wkręcić? Czy są tam ukryte miejsca na wkręty? Mniej więcej to sobie zwymiarowałem przed wyjęciem z diesla, ale nie co do mm.
Nie ma żadnych przygotowanych otworów w kanapie, a przynajmniej nic o nich nie wiem. Ja wymierzyłem, przykręciłem, zaczepiłem, działa
Iwan pisze:
I uchwyty górne mocujące kratę mam takie cieńsze, delikatniejsze niż były w dieslu. W dieslu były takie grube z dodatkowym otworem na wkręt oprócz głównej śruby, a tu jest tylko główna śruba oraz bolec taki prowadzący, który wchodzi w otwór w karoserii.
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Zaczepy zrobię zdjęcie, są o tyle inne, że jakby w miejscu otworu na wkręt siedzi jakby fabryczny trzpień/ bolec, taki powiedzmy ustalający, i on wchodzi w otwór w blasze karoserii, przy czym otwór w blasze wygląda na fabryczny, nie wiercony przez kogoś - to w aucie obecnym 1996 rok/ 1997 wg VIN.
W dieslu 1995/ 1996 wg VIN - takie jak na zdjęciu. Tyle, ze malowane na szaro i taka chropowata powłoka.
No więc, w słupkach bezpośrednio porobiłem nitonakrętki pod śrubę M5, M6 nie wchodzi w otwory uchwytów rolety. Lewa strona w miejscach jak było nawiercone, strona prawa odsunąłem od szyby, bo blisko za blisko szyby. I ustawiło się to po obu stronach po ok. 2 cm od szyby. Roleta rozwija się, zwija normalnie. Założyłem uchwyty krótsze metalowe.
Dzięki za wskazówkę odnośnie zaczepów na oparciu kanapy, czyli przystawię kratę z zaczepem, może lekko przyciągnę zaczep w dół i tak przykręcę. Krata na dwa zaczepy po bokach.
Aaa, i zaczepy dolne kraty, te na oparcie kanapy mam zupełnie inne niż te z obrazka, takie z blachy powyginanej, nie ma takiego elementu plastikowego identycznego czy podobnego jak zaczepy te pod sufitem.
Iwan pisze:Dzięki za wskazówkę odnośnie zaczepów na oparciu kanapy, czyli przystawię kratę z zaczepem, może lekko przyciągnę zaczep w dół i tak przykręcę. Krata na dwa zaczepy po bokach.
Byłem pewien że zrobiłem sobie duży zapas żeby zablokować kratę w pozycji dolnej, a po przykręceniu i tak wyszło mi, że mógłbym je dokręcić nawet niżej. Ostrożnie
Iwan pisze:Aaa, i zaczepy dolne kraty, te na oparcie kanapy mam zupełnie inne niż te z obrazka, takie z blachy powyginanej, nie ma takiego elementu plastikowego identycznego czy podobnego jak zaczepy te pod sufitem.
Też je mam, takie jakby z jednego arkusza blachy. Mało eleganckie, ale skuteczne.
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Może jeszcze ja dodam swoje 5 groszy do tematu. Były jeszcze dodatkowe uchwyty do przewieszania kraty w przypadku rozłożenia kanapy. Wtedy można było zamontować kratę zaraz za przednimi fotelami. Leżą u mnie takie uchwyty ale nie montowałem ich, bo mi poprostu popsuły by design.
kapsel pisze:Może jeszcze ja dodam swoje 5 groszy do tematu. Były jeszcze dodatkowe uchwyty do przewieszania kraty w przypadku rozłożenia kanapy. Wtedy można było zamontować kratę zaraz za przednimi fotelami. Leżą u mnie takie uchwyty ale nie montowałem ich, bo mi poprostu popsuły by design.
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW