[B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Pudel
Posty: 4
Rejestracja: 27 czerwca 2019, 08:55
Lokalizacja: Poznań

[B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: Pudel » 08 stycznia 2020, 15:17

Witam,
stoję przed zakupem nowego turbo do 940 95r. B230FK. Chciałbym początkowo mieć około 200km. W późniejszym czasie możliwe, że będę modzić dalej do 300km.

Jakie turbo kupić, żeby podeszło bez większych modyfikacji? Są jakieś nowe w sensownej cenie i jakości, czy pozostaje szukać używek w dobrym stanie?

Z tego, co wyczytałem, warto przy tej operacji zaopatrzyć się w MBC i BOV - jakie polecacie?
0 x

zachatąwujta
Posty: 104
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: [B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: zachatąwujta » 08 stycznia 2020, 15:54

Na stabilne 220-240KM to TD04-15G z 850T5. Najmniej przeróbek. Lub TD04-16T też z T5. Na 300KM to już inna liga i kilka worków pieniędzy. Minimum to hybryda na bazie TD04-16T czyli np. 19T 20T na zmienionych obu wirnikach. Albo coś pokroju Garretta 2871, albo ori albo chińczyk. Tutaj przeróbki już duże. Wyspawanie kolektora,wydechu itd. Żeby uzyskać magiczne 300kunia trzeba dmuchać min. 1,5 bar. Pytanie brzmi: czym chcesz to wystroić?
0 x

Pudel
Posty: 4
Rejestracja: 27 czerwca 2019, 08:55
Lokalizacja: Poznań

Re: [B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: Pudel » 08 stycznia 2020, 21:55

To 300 rzuciłem tak przykładowo, wiadomo, mocy nigdy dość ale pytanie jakim kosztem.
W takim razie będę szukać od T5. Sprawa wygląda tak, że muszę zmienić turbo, bo seryjne już padło. Chciałem przy tej okazji uzyskać około 180-200km, ewentualnie później podnosić dalej jak już będzie mi brakowało mocy. Najmniej przeróbek tzn co trzeba przerobić, w co się zaopatrzyć żeby to grało?
0 x

zachatąwujta
Posty: 104
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: [B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: zachatąwujta » 09 stycznia 2020, 16:06

Podniesienia mocy na 200KM nie ogarnie już seryjna elektronika, będzie ubogo. W red block'u nie ma przelicznika 0,1bar=10KM.
Najpierw to kup takie turbo, już bardzo mało tego zostało i ceny mocno poszybowały. Jeśli kupisz TD04 15G z wyjściem na 2,25" na stożek na DP to w zasadzie trzeba tylko obrócić muszlę i przyspawać nowe uszy pod WG. Jeśli kupisz turbo z wyjściem 2,5" to trzeba mieć też flanszę pod DP i przespawać DP pod tą flanszę.
0 x

volvnietybombel
Posty: 339
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: [B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: volvnietybombel » 11 stycznia 2020, 01:10

ja wymieniłem na 15 i jestem zadowolony -jest różnica w komforcie jazdy :)
oczywiście jak wyżej potrzebne są dodatkowe modyfikacje np. wtryski i długa niekończąca się lista ulepszeń wg uznania użytkownika
do 200KM podobno oe sterowanie ogarnia, tylko wtryski trochę większe trzeba dać -ja wstawiłem xx766 350cc i jest ok (oczywiście usunąłem/zwarłem resistor pack)
tu masz link do foto turbo po obróceniu i przespawaniu:
https://photos.app.goo.gl/qptDLrfcAaIJKkD52

lista wtrysków żeby nie grzebać:
0280155830 – 373cc niebieskie
0280155831 -339cc brązowe
0280155868 -370cc
0280155766-350cc 16ohm? białe
0280155968 -443cc zielone
0 x

Mazigt1
Posty: 2
Rejestracja: 21 stycznia 2020, 11:46

Re: [B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: Mazigt1 » 21 stycznia 2020, 12:13

Witam forumowiczów!
Moj pierwszy post na tym forum. Fajnie, ze jest tu duża grupka fanów tylnonapedowych Volvo. Sam jestem posiadaczem 940, a miłość zaczęła sie od 740.

Co do tematu..
Ja skorzystałem z gotowej szwedzkiej recepty na 300 koni.
Moj setup wyglada tak:
Silnik b230fk nie otwierany seria z przebiegiem 180 tys Km.
Turbo Td0419tHL
Wydech 3” (2,5 cala downpipe o długości 10cm) reszta 3” na orginalnym środkowym tłumiku z powiększonym wlotem i wylotem oraz katalizatorem(szwedzki przeglad tego wymaga i sa bardzo regorystyczni pod tym względem.
Wtryski zielone 465
Regulator ciśnienia paliwa regulowany
Przepływomierz przerobiony na 3”
Sprzęgło : wzmocniony docisk + tarcza orginal sachs.
Chip w obu komputerach. Odcinka przesunięta na 7000obr. Program dostosowany do tych wtrysków.
Jeżdzę na 1,3 bara co wg szwedow powinno dać okolice 300 koni i 400 NM. Watpię w te cyfry ale realnie dupohamowania mowi mi ze powinno byc w okolicach 260-270 koni. Samochod jezdzi naprawdę super. Na suchym asfalcie przy zmianie biegow bez ujęcia gazu mieli cały 2 bieg

Wrzucam filmik z delikatnym ruszaniem bez palenia laka.
2 x

zachatąwujta
Posty: 104
Rejestracja: 15 lutego 2018, 15:03

Re: [B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: zachatąwujta » 21 stycznia 2020, 21:23

Chip w obu komputerach.

Z reguły mocno przelewają a tego red block nie lubi.
Odcinka przesunięta na 7000obr.

Kompletny bezsens bo w red blocku powyżej 5500obr nic się nie dzieje nawet jak ma dość ostry wałek. I jeszcze na seryjnych sprężynach zaworowych to dużeeee ryzyko.
Jeżdzę na 1,3 bara co wg szwedow powinno dać okolice 300 koni i 400 NM

Bardzo optymistyczne szacunki.
dupohamowania mowi mi ze powinno byc w okolicach 260-270

Bardziej realne pod warunkiem ,że nie przelany poniżej AFR 12.
Ja skorzystałem z gotowej szwedzkiej recepty na 300 koni.

hehehe żeby to było takie proste...
0 x

Mazigt1
Posty: 2
Rejestracja: 21 stycznia 2020, 11:46

Re: [B230FK] Jakie mocniejsze turbo + graty do tej modyfikacji?

Postautor: Mazigt1 » 22 stycznia 2020, 11:54

Afr jest miedzy 12-12,5 a pod koniec obrotomierza schodzi do 11. Jeżdzę na benzynie 98.
Co do kręcenia silnika prawie do 7 tys Obr. To nie zgodzę sie z tym, ze powyżej 5,5 tys nic sie nie dzieje.. wiadomo najlepiej jedzie miedzy 4 a 5,5.. ale najlepszy efekt jest jak dociąga sie na 2 biegu do końca i wrzuca 3 bieg.. turbo pompuje Max ciśnienie i mamy uczucie, ze przyspiesz jeszcze lepiej niz na 2 biegu. Co do afr ostatnie regulacje mozna zrobic za pomocą przepływomierza. Zwiększajac jego średnice zubozamy mieszankę w całym zakresie. Dodatkowo mamy regulator ciśnienia paliwa, którym mozna wyregulować tez skład mieszanki.
Ja jeżdzę na 3,2 bara. Przy 3,8 miałem afr 11 a pod koniec 10. Takze wszystko sie da dograć w samochodzie konstrukcji cepa. Dodatkowo zapłon mozna przyspieszyć aby uzyskać lepsza gore. Wystarczy zamienić piny we wtyczce do czujnika położeni wału, ale wtedy trzeba juz jeździć na benzynie 98. Chętnie bym sprawdził ile mocy osiąga silnik, ale nie ma w mojej okolicy żadnej hamowni niestety. Sprawdzając pare razy stoperem przyspieszenie 0-100 wychodzi poniżej 6 sekund o ile ruszy sie na granicy przyczepności co mowi samo za siebie
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości