Musze wymienić w przednim zawieszeniu, przednią gumę wahacza tylnego/ukośnego. Co polecicie (auto użytkowane zwyczajnie na co dzień)? Czy wymieniać dwie strony auta? Czy przy okazji może zmienić resztę tulei/silentbloków?
Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
Niby wszyscy mówią że stare gumy są trwalsze od nowych i jak nie ma luzów to nie wymieniać. Może to i prawda ale z mojego doświadczenia wynika że i tak wszystkie te gumy są stare i wyeksploatowane i jak wymieniłem jedne to za dwa miesiące padały kolejne więc chyba lepiej zrobić wszystko za jednym razem. Wtedy ustawić raz zbieżność i mieć spokój.
1 x
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
Sparciała stara guma to sparciała stara guma. Tu nie stosuje się zasady, którą kiedyś radziłeś "stare są lepsze i jak działa to nie ruszać" Na przeglądzie wskazano mi tą tuleje na zdjęciu jako słabą. Tą i tylko tą. Reszta jest ok. Jeśli u Ciebie w 900 po wymianie jednej posypały się pozostałe to muszę wziąć to pod uwagę. Pytanie czy można to traktować jako regułę. Którą gumę wymieniałeś? Może wymiana mojej tulei nie wpływa na resztę i jest łatwa co za tym idzie nie trzeba iść za ciosem? Ktoś poradzi jeszcze?endriugto pisze:Niby wszyscy mówią że stare gumy są trwalsze od nowych i jak nie ma luzów to nie wymieniać. Może to i prawda ale z mojego doświadczenia wynika że i tak wszystkie te gumy są stare i wyeksploatowane i jak wymieniłem jedne to za dwa miesiące padały kolejne więc chyba lepiej zrobić wszystko za jednym razem. Wtedy ustawić raz zbieżność i mieć spokój.
0 x
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
A nie rozważałeś PU? Twardość 80Sha niby odpowiada gumie, a w zawieszeniu wreszcie zaczyna pracować to co powinno- amortyzatory i sprężyny (pracę profilu opony pomijam w obu przypadkach).
0 x
Opel Manta B GT/E 1977
Opel Senator A2 3.0 24V 1986
Volvo 965 3,0 1991
Opel Senator A2 3.0 24V 1986
Volvo 965 3,0 1991
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
Myślałem o PU ale to zależy od tego czy lepiej wymienić wszystko. Jeśli jedna słaba guma zmusza do wymiany reszty to poliuretan rozważe. Jeśli nie ma konieczności wymiany reszty i wystarczy tą jedną słabą to wybiorę wariant ekonomiczny.Adaśko pisze:A nie rozważałeś PU? Twardość 80Sha niby odpowiada gumie, a w zawieszeniu wreszcie zaczyna pracować to co powinno- amortyzatory i sprężyny (pracę profilu opony pomijam w obu przypadkach).
0 x
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
Zanin podejmiesz decyzje o wymianie to po odkręceniu musisz ocenić czy gniazdo w wachaczu nie jest skorodowane bo w takim przypadku wymiana samej gumy nic nie da.
Z mojego skromnego doświadczenia 50/50 wachaczy jest wyrzucenia
Z mojego skromnego doświadczenia 50/50 wachaczy jest wyrzucenia
0 x
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
Dobrze wiedzieć. Dzięki.Jacek pisze:Zanin podejmiesz decyzje o wymianie to po odkręceniu musisz ocenić czy gniazdo w wachaczu nie jest skorodowane bo w takim przypadku wymiana samej gumy nic nie da.
Z mojego skromnego doświadczenia 50/50 wachaczy jest wyrzucenia
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
3 grosze wnoszę.Jacek pisze:Zanin podejmiesz decyzje o wymianie to po odkręceniu musisz ocenić czy gniazdo w wachaczu nie jest skorodowane bo w takim przypadku wymiana samej gumy nic nie da.
Z mojego skromnego doświadczenia 50/50 wachaczy jest wyrzucenia
Wahacz to jest odlew wysoko gatunkowego żeliwa. Żeliwo można z powodzeniem wyczyścić, nie ma głębokich wżerów jak np. stal.
Zatem mamy odmienne doświadczenie. Jeszcze żadnego wahacza mechanicznie uszkodzonego nie autowałem.
Sprawdzone rozwiazanie: Kogut - miał w w swojej 945 wahaczach PU chyba ze strongflexa a największa tuleję maił żółtą z Olkusza.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
Fakt, że prędzej spodziewałbym się wżerów w wahaczu z 200 ale może były jakieś partie z kiepskiego żeliwa. Się zobaczy. Się okaże. Dzięki.Sinuspi pisze:3 grosze wnoszę.Jacek pisze:Zanin podejmiesz decyzje o wymianie to po odkręceniu musisz ocenić czy gniazdo w wachaczu nie jest skorodowane bo w takim przypadku wymiana samej gumy nic nie da.
Z mojego skromnego doświadczenia 50/50 wachaczy jest wyrzucenia
Wahacz to jest odlew wysoko gatunkowego żeliwa. Żeliwo można z powodzeniem wyczyścić, nie ma głębokich wżerów jak np. stal.
Zatem mamy odmienne doświadczenie. Jeszcze żadnego wahacza mechanicznie uszkodzonego nie autowałem.
Sprawdzone rozwiazanie: Kogut - miał w w swojej 945 wahaczach PU chyba ze strongflexa a największa tuleję maił żółtą z Olkusza.
0 x
Re: Gumy/tuleje zawieszenia przedniego 740
A skąd wziąć takie cudo?Adaśko pisze:A nie rozważałeś PU? Twardość 80Sha niby odpowiada gumie, a w zawieszeniu wreszcie zaczyna pracować to co powinno- amortyzatory i sprężyny (pracę profilu opony pomijam w obu przypadkach).
@JoeM - zazwyczaj tez jestem za tym zeby wymieniać wszystko od razu, ale wymieniłem u siebie tylko te właśnie, zapobiegawczo, przed przeglądem, i wzmożonego zużycia reszty gum nie zauważyłem.
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95