Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Czy leniuch założony i uruchomiony, moża zawstydzać Teslę ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze:Czy leniuch założony i uruchomiony, moża zawstydzać Teslę ?
Otóż m̶a̶m̶ miałem w czerwcu taki zapierdziel, że nawet nie zauważyłem że się ten czerwiec skończył.
Liczę, że zdążę to ogarnąć w nadchodzących dwóch tygodniach. Autodiagnoza systemu wskazuje, że ten nie chce zareagować na włączenie guzika on/off. Może coś popsułem w wiązce podczas montażu? Trzeba sprawdzić.
A potem sprawdzić, czy pompka w ogóle wstanie po otrzymaniu +12V.
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Ja wiem, że ostatnio dużo więcej czasu spędzam na rowerze, ale bez przesady:

Obrazek
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Pojechaliśmy sobie na coroczny urlop samochodowy. Tym razem padło na zachodnie pogranicze: od wyspy Wolin do Worka Żytawskiego.

Obrazek

Rok temu podczas wyjazdu na Warmię trochę padało, ale dzięki temu odkryliśmy przeciek w nogach pasażera. W tym roku odkryliśmy ten sam przeciek jeszcze przed wyjazdem, a podczas samej podróży padało codziennie. Wyjąłem więc dywan żeby nie zgnił, wygłuszenia pójdą do śmieci, a nadmiar wody usuwaliśmy na bieżąco gąbką kąpielową. Ręce opadają :mrgreen:

Obrazek

Obrazek

Jeździliśmy głównie bocznymi, białymi drogami lokalnymi. Tam, gdzie się dało trzymaliśmy się jak nabliżej Odry i Nysy Łużyckiej, raz po tej, a raz po tamtej stronie granicy. Obejrzeliśmy cały wachlarz dróg utwardzanych brukiem, kocimi łbami, żużlem, smołoasfaltem i czym jeszcze się dało.

Obrazek

Obrazek

Niektóre miejsca na trasie jak Stare Miasto w Kostrzynie albo resztki mostu między dzisiejszymi Zasiekami a Forst to bardziej ćwiczenia z wyobraźni, bo w miejscu miasta są tylko krawężniki i ruiny piwnic. Ale większe miasta, jak Goerlitz/Zgorzelec czy Gubin/Guben są super, szczególnie teraz kiedy znów są nieprzedzielone granicą. Poza ucywilizowanymi obszarami widzieliśmy też mnóstwo fajnej natury: łąki, górki, lasy, zupełnie inne na północy, a jeszcze inne na południu. Był też zając, zimorodek, jeleń, wuchta saren, czapli i innej dziatwy.

Obrazek

CX kombi ma znacznie większy bagażnik niż 940, ale chyba bałbym się pojechać nim na taką wycieczkę. Nie zmienia to faktu, że jest wspaniały.

Obrazek

Obrazek

Wycieczka była miła i zróżnicowana. Była natura, była cywilizacja, były i kanty, i krągłości. Mój tempomat nadal nie działa, ale na tych trasach i tak nie miał sensu. W nogach pasażera nadal trwa powódź, deszcz nie przestanie padać do wtorku. Idę zbierać wodę gąbką.

Obrazek

Obrazek
3 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Weźmij sprawdź dwie rzeczy... jedna - to ta zaślepka za komputerem, druga - czy nad gardzielą wlotu powietrza na podszybiu masz kapę. U mnie obie rzeczy były walnięte i... zasilikonowane, ma się rozumieć.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Ta czapka nad wlotem powietrza to był powód zeszłorocznej powodzi. Zaślepkę sprawdzę, bo i tak muszę rozebrać wszystko do suszenia.

Dzięki za tropy.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Sprawdź, bo ona jest o tyle wredna, że jak się ją nieumiejętnie wyjmie, to blacha ulega powyginaniu i już nie trzyma. W Potworze obie skończyły na silikonie, bo stopień pogięcia był zbyt duży, żeby sobie z tym inaczej poradzić.

A kapę... też sprawdź. Mogła się odkleić, obniżyć, cokolwiek...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Piękna wycieczka, piękne widoki i stany otoczenia.
CXem miałbyś na tych drogach wygodniej ;)

Co do wycieku czy może raczej wcieku wody to ostatnio testowałem coś takiego (nie samochodowo) :

https://allegro.pl/oferta/tytan-guma-w- ... 1KEALw_wcB

Działa to wspaniale. Penetruje, zakleja i jest elastyczne po zaschnięciu.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Misja: wymiana żarówek 1.2W we wnętrzu. Jak wiadomo, oryginały miały bańki malowane na zielono, a ja nawet nie wiem gdzie takich szukać. Postanowiłem poradzić sobie ze zwykłymi, przezroczystymi żarówkami, a dodać im kapturki. Spotykałem te kapturki np. w magnetofonach z lat 80-90, można je w miarę szeroko kupić, nawet na Allegro (15zł za sztukę :shock: ), ale w sklepach z elektroniką już po 2-4zł. Występują w różnych rozmiarach, ja wziąłem testowo najmniejsze. Trzeba było wziąć jeden rozmiar większe:

Obrazek

W podświetleniu zapalniczki tyle absolutnie wystarczy:

Obrazek

Ale można też odciąć czubek i zrobić to szczelnie. Strasznie się namocowałem żeby to założyć, dopiero potem pomyślałem żeby lekko zmoczyć żarowkę w wodzie z mydłem - bardzo pomogło.

Obrazek

No dobra, ale czy efekty są warte tej szopki? A i owszem:

Podświetlenie klawiszy od grzania stołków, góra bez zielonego kondoma, dół już z:

Obrazek

Obrazek

Podświetlenie schowka i tylnej popielniczki:

Obrazek

Obrazek
6 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Mnie się podoba. Chciałbym tylko wiedzieć, gdzie - zdaniem producenta - powinny być białe, a gdzie zielone żarówki. Sprawdziłem trzy auta - każde ma inaczej...
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
ODPOWIEDZ