Volvo 940 Turbo 1991
Re: Volvo 940 Turbo 1991
To dziwne, ponieważ zwykle, kiedy kasa biletowa na danej stacji jest nieczynna (np. Poznań Wschód) to dopłata do biletu nie obowiązuje, bo nie ma prawnego obowiązku kupowani biletów przez neta. Trafiliście na złośliwą osobę chyba po prostu.
1 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Chciałem tryumfalnie ogłosić, że jestem taki wspaniały, bo kupiłem tempomat na Traderze i będę teraz mógł jeździć jak ostatni leń.
Najpiew montowałem go 10 godzin, nakląłem się za cały rok, a potem odkryłem, że manetka która go włącza nie działa. Dokładniej działa w nim wszystko oprócz tego jednego guzika który daje sygnał on/off.
Więc zamiast tego pojechałem do lasu odpocząć. Do tego nie trzeba tempomatu.
5 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Sęk w tym że MANetka raczej brudna stykowo niż popsiuta
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Już dziś mi się nie chce, ale rano wezmę miernik i przelecę połączenia. Jeśli jednak jakieś kable się poprzecierały, to chyba nie będę brać się za demontaż manetki, bo znowu będę rzucać mięsem
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Paaadom?n pisze:Już dziś mi się nie chce, ale rano wezmę miernik i przelecę połączenia. Jeśli jednak jakieś kable się poprzecierały, to chyba nie będę brać się za demontaż manetki, bo znowu będę rzucać mięsem
https://www.skandix.de/en/documents/ins ... m/3000394/
Poczytaj posty Jarka w tym zakresie. Mosze nie masz sygnała i nie działa układ a nie manetka ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Widziałem i rozważałem. Za cenę tego zestawu można kupić całą manetkę Zresztą skompletować takowy samemu będzie szybciej niż czekać na wysyłkę od nich.Sinuspi pisze:https://www.skandix.de/en/documents/ins ... m/3000394/
Poczytaj posty Jarka w tym zakresie. Mosze nie masz sygnała i nie działa układ a nie manetka ?
Zrobiłem podstawową diagnostykę za pomocą mrugadła*, są tam dwa tryby (diagnoza błędów + test komponentów) i wnioski są takie:
- diagnoza błędów wypluwa 1-1-1, czyli wszystko gra
- test komponentów nie wykrywa w ogóle przełączenia z OFF na ON, wykrywa natomiast guzik SET, guzik RESUME oraz wciśnięcie pedału hamulca
- test komponentów ma też problem z niewykryciem zmiany położenia selektora skrzyni z D na N, ale to akurat perfekcyjnie jasne, bo nie znalazłem wtyczki w którą mam się wpiąć wrócę do tego jeszczce.
Nie ustalono czy działa pompka podciśnienia, ale bez włącznika to i tak bez znaczenia. Z powyższych wniosków rozumiem, że przynajmniej nie mam problemów z wiązką ani kompem tempomatu. Gruszka z linką do przepustnicy też zdaje się być ok.
*chciałbym w tym miejscu bardzo docenić firmę V za to, że w ogóle da się tak testować tempomat - wszakże nieseryjny komponent. Wspaniała sprawa!
Swoją drogą miłe odkrycie: czujnik pedału sprzęgła i hamulca, to ten sam czujnik co VAG 811907343B:
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
To przynajmniej wyczyść manetkę i powtórz diagnostykę jak się podłączysz do pozycjonera. Jak pamiętam sygnał sterownik tempomatu w benzynie bierze z licznika
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
Owszem, z gniazda E w wozach z licznikiem Yazaki i ACC. Kiszkę w tym połączeniu również można wymrugać
Mam też schemat przełącznika i chyba tędy będzie najprościej zdiagnozować problem.
Mam też schemat przełącznika i chyba tędy będzie najprościej zdiagnozować problem.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 940 Turbo 1991
No dobra, manetka po potraktowaniu Kontakt Szprajem odżyła, ale zestaw nadal nie wstaje.
Muszę podłączyć ten ostatni kabelek od wykrywania biegu w skrzyni, a jeśli to nie pomoże, to spróbować czy pompka po podaniu +12V zacznie pompować.
Muszę podłączyć ten ostatni kabelek od wykrywania biegu w skrzyni, a jeśli to nie pomoże, to spróbować czy pompka po podaniu +12V zacznie pompować.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 940 Turbo 1991
łłooooototototototoooooo jakby kura mojej babci mieszkajaca koło toru dla upalaczy powiedziała.dom?n pisze:No dobra, manetka po potraktowaniu Kontakt Szprajem odżyła, ale zestaw nadal nie wstaje.
Muszę podłączyć ten ostatni kabelek od wykrywania biegu w skrzyni, a jeśli to nie pomoże, to spróbować czy pompka po podaniu +12V zacznie pompować.
https://www.szybkiplik.pl/64T7FfCGaq
https://www.szybkiplik.pl/WwQ594V7cn
https://www.szybkiplik.pl/S4gdNK8Jnr
https://www.szybkiplik.pl/39Hto7bD94
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego