Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Za zimno na montaż, jeszcze :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Małe szczęścia:

Obrazek

Obrazek

Tradera jest zajebistym serwisem, a odkąd mają opcję wysyłek międzynarodowych i tłumaczenie serwisu na angielski, to jeszcze bardziej :) Lampa sufitowa - ganc noje! - niecała stówa z wysyłką. Boki konsoli środkowej bez dziur za stówę siedemdziesiąt; dałbym nawet więcej, tylko weź takie znajdź w Polsce.

To jeszcze nie koniec Traderowych nabytków, ale nie wszystko naraz :mrgreen:
6 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Obrazek

Czy można przejechać 50km bez ładowania?

Pojechaliśmy zwiedzać Chełmno (bardzo fajne, polecamy z całego serca). Teraz, jak jest już dostępna trasa eska Poznań - Bydgoszcz, to można sobie jeździć, bo niby 200km, a robi się to w dwie godzinki. Chełmno jest malutkie, wszystko osiągalne spacerkiem, akurat tak, żeby sobie je w jeden dzień zaliczyć i pojechać do domu. Jest tam tyle gotyckiej cegły, że możnaby z tego zbudować 4 zamki w Malborku. Świetny kierunek na niedzielne wycieczki Volvami.

Ale jak tylko ruszyliśmy w drogę powrotną nadeszło klasyczne trzęsienie ziemi: pod maską PIERDUT, na desce choinka, ale: obroty są, na gaz reaguje, czyli chyba nie jest źle. Zjedźmy zatem w tę zatoczkę, zajrzyjmy, no i tak: pasek alternatora opuścił komorę silnika, obróciwszy przy okazji pasek kompresora klimy na lewą stronę (!). Jest niedziela, więc warsztaty zamknięte, sklepy zamknięte, a do tego w Chełmnie z dwóch istniejących linii kolejowych czynne jest zero. Jest Maj, godzina 18:45, więc będzie jasno co najmniej do 21:00. Najbliższe duże miasto to Bydgoszcz, może się uda dokulać choćby na jej opłotki? Lepiej utknąć w dużym mieście, można złapać pociąg do domu albo tanie spanie na Bookingu.

Jechaliśmy absolutnie posrani, że tego prądu to chyba nie starczy na 50km, więc jazda w trybie emeryt, obroty 1900RPM maks, a do tego w trybie wyłączmy-wszystko-co-się-da, bez świateł, bez klimy, zamknijmy szyby i dach, bo nie wiadomo czy uda się je potem zamknąć jak się rozładujemy do zera. Co drugi mijany wóz musiał nam koniecznie mignąć długimi i przypomnieć że obowiązek jazdy na światłach obejmuje cały rok i całą dobę.

I co? I udało się.

Po dokulaniu się na parking pod dworcem Bydgoszcz Główna dowiedzieliśmy się, że biletów na pociąg PKP Intercity nie można kupić ani w kasie (zamknięta), ani w automacie biletowym (nie można, ponieważ nie można). Konduktorka z kolei chętnie je sprzeda, ale z dopłatą 150zł od głowy, więc za dwuipółgodzinną podróż na stojaka do zapłaty wyjdzie niemalże 400zł. Taniej było przespać się w apartamencie i rano dowieźć wóz do warsztatu. Czy rano odpaliłem i dojechałem jeszcze ten kilometr do warsztatu? Oczywiście.

PS: zdjęcie nie jest z Chełmna, ale z Potulic obok Nakła.
3 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Ahh, PKP.

Ja miałem to nieszczęście, że jeździłem koleją po Holandii i Niemczech. Skorzystanie potem z PKP było dla mnie jak samochód z manualem dla Amerykanów.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Od tego bajzlu lepsze są nawet północne Włochy. Południowych jeszcze nie próbowałem. Ja bardzo lubię kolej, ale to nadal trudna miłość :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Z PKP osobiście kojarzy mi się tylko jeden klasyk (z mojego) dzieciństwa :lol:

Głupie i prawdziwe za razem :shock:

https://www.youtube.com/watch?v=533THOxkhjA
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Trzabyło z Kobietki pończochy zrywac albo stringi rolować :-)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Online
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze:Trzabyło z Kobietki pończochy zrywac albo stringi rolować :-)
Próbowaliśmy. Rajty z Żabki są jakieś nędzne, albo nie umiemy wiązać supłów żeby nie spadały. Albo zły kolor wybraliśmy?
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Chętnie więcej jeździłbym koleją. W zeszłym roku byłem z rodzinką w Gdańsku. Bardzo kulturalna i europejska przejażdżka.
Moje marzenie to wycieczki liniami widokowymi w Alpach...
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

endriugto pisze:Chętnie więcej jeździłbym koleją. W zeszłym roku byłem z rodzinką w Gdańsku. Bardzo kulturalna i europejska przejażdżka.
Moje marzenie to wycieczki liniami widokowymi w Alpach...
Nie miałem okazji ciapongiem ale polecam kolej Szwajcarską (jak ktoś lubi wiadukty góry) - trasa Albula i na dwa etapy: na glona przy szybie i rowerem albo pieszo z którejś stacji do kolejnej.
1 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ