Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3046
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

bnw pisze:Mnie się podoba. Chciałbym tylko wiedzieć, gdzie - zdaniem producenta - powinny być białe, a gdzie zielone żarówki. Sprawdziłem trzy auta - każde ma inaczej...
Spoko, oni sami nie wiedzieli na co się zdecydować:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trzy zdjęcia z dwóch broszur z 1991. Każde ujęcie inna kombinacja :mrgreen:

Ja zostawiłem białą w schowku pasażera, ale poza tym wszystko zrobiłem zielone. Inna sprawa, że np. wybierak skrzyni biegów ma żarówkę zieloną, ale moja wypłowiała prawie do cna. Po 32 latach nic dziwnego.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Z białymi się nie spotkałem w żadnym 7/9 w wersji maczugowcowej. W ałtomacie byc moze jest biała w PRND... i hmmm do zapalniczki ?
Albo są zielone plastiki, albo światło biegnie peryskopkami a tam gdzie nie ma ich jest zielone.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 485
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Wrócę na chwilę do uszczelniaczy.
https://allegro.pl/oferta/specjalistycz ... 6637210569
Ten uszczelniacz sprawdził mi się w boju wielokrotne.
Miałem epizod kilkunastoletni w firmie dekarskiej.
Znajdziecie ten uszczelniacz w Castoramie na dziale dekarskim. Jest naprawdę bardzo dobry, uszczelni na wiele lat. Na pewno biję na głowę jakikolwiek silikon.
2 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3046
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Problem cieknącej wody trwa.
W celu znalezienia źródła jeżdżę teraz bez połowy wnętrza, bez fotela pasażera, bez dywanów, wygłuszeń, bez radia, bez konsoli środkowej.
Dołożono rurkę do dziury spływu z klimatyzacji, i to bardzo pomogło: wcześniej wszystko leciało po uszczelce spływu z parownika, rurka to rozwiązała. Parę dni padało, kolejne parę dni było w ogóle wilgotno, cały czas jeżdżę z klimą na pełen gwizdek, a na podłodze sucho.

A dziś po dwóch dniach zwykłej jesiennej pogody znów maleńka kałuża na podłodze. Wymiękam :roll:

Tymczasem miałem dość liści i fafołów w podszybiu.
Snowcap snowcapem, ale u mnie nawet tej siatki w raszkach brakowało.
No to na stół pacjenta i kombinujemy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teściu zajmuje się moskitierami, to wybrałem sobie kawałek siatki z odpadów produkcyjnych. Czy montaż na taśmę dwustronną wytrzyma długo, to jeszcze zobaczymy, ale chyba będzie dobrze. Bałem się że będzie widać że siatka jest szara, ale ledwo ująłem to na zdjęciu, a na żywo kompletnie tego nie widać.

Wracam do śledzenia wycieków.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1283
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

O, widzę, że też się pie**olisz z oprawami świetlówkowymi, jak ja.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3046
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

A to śwagier akurat :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

- przerwa w kleju szyby.
- szyber tj. rułka mogła spaść z odpływu i leci ona profilami
- z otworu nawiewu wentylacji dostaje się woda,
- jeżeli to woda a nie płyn ze zbiorniczka to wykluczamy spryzga szyby wytyłowanej,
- zaślepka wejścia przewodów przez ścianę grodziową moze nie być osadzona w otworze
- madafaka jak ktoś profile odpływu z parownika spasował słabo
- przez uszczelkę na ścianie grodziowej po rułkach od klimy do środka.
- dawno Volla nie widziałem ale za mocowaniem kompa jest otwór wentylacyjny. Kratka wentylacyjna, gdy się potegowywuje to kieruje wode do wenątrz
- dziurwa w podłodze 8-) :mrgreen:

Taśma nie wytrzymie tyle co krople kleju do szyb.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3046
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

A! Jeszcze dla pewności traktowaliśmy pacjenta szlauchem po słupku A i przedniej szybie; stwierdzono szczelność szyby i daszka nad wentylatorem (zresztą był przyklejany w 2022). Muszę powtórzyć ujęcie, ale tym razem jeszcze szerzej lać - po szybrze i drzwiach też.
Podczas testu woda w kabinie pojawiła się dopiero podczas sikania poniżej uszczelki maski, po ścianie grodziowej.

... profilaktycznie podkleję tę uszczelkę jakimś zajzajerem, żeby wyeliminować jakiekolwiek przecieki.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:A! Jeszcze dla pewności traktowaliśmy pacjenta szlauchem po słupku A i przedniej szybie; stwierdzono szczelność szyby i daszka nad wentylatorem (zresztą był przyklejany w 2022). Muszę powtórzyć ujęcie, ale tym razem jeszcze szerzej lać - po szybrze i drzwiach też.
Podczas testu woda w kabinie pojawiła się dopiero podczas sikania poniżej uszczelki maski, po ścianie grodziowej.

... profilaktycznie podkleję tę uszczelkę jakimś zajzajerem, żeby wyeliminować jakiekolwiek przecieki.
Odkręć rezystor i oraz lub wentylator to obadasz czy tam jest mokro
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3046
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Wentylator suchy. Już sprawdzałem. Rezystora nie i dziękuję za trop.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ