Volvo 940 Turbo 1991

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
jinx
Posty: 268
Rejestracja: 18 marca 2018, 18:39
Lokalizacja: Poznań

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jinx »

To dziwne, ponieważ zwykle, kiedy kasa biletowa na danej stacji jest nieczynna (np. Poznań Wschód) to dopłata do biletu nie obowiązuje, bo nie ma prawnego obowiązku kupowani biletów przez neta. Trafiliście na złośliwą osobę chyba po prostu.
1 x
Obrazek245 1992 B230F M47
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Obrazek

Chciałem tryumfalnie ogłosić, że jestem taki wspaniały, bo kupiłem tempomat na Traderze i będę teraz mógł jeździć jak ostatni leń.
Najpiew montowałem go 10 godzin, nakląłem się za cały rok, a potem odkryłem, że manetka która go włącza nie działa. Dokładniej działa w nim wszystko oprócz tego jednego guzika który daje sygnał on/off.

Więc zamiast tego pojechałem do lasu odpocząć. Do tego nie trzeba tempomatu.
5 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Sęk w tym że MANetka raczej brudna stykowo niż popsiuta
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Już dziś mi się nie chce, ale rano wezmę miernik i przelecę połączenia. Jeśli jednak jakieś kable się poprzecierały, to chyba nie będę brać się za demontaż manetki, bo znowu będę rzucać mięsem ;)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:Już dziś mi się nie chce, ale rano wezmę miernik i przelecę połączenia. Jeśli jednak jakieś kable się poprzecierały, to chyba nie będę brać się za demontaż manetki, bo znowu będę rzucać mięsem ;)
Paaa

https://www.skandix.de/en/documents/ins ... m/3000394/

Poczytaj posty Jarka w tym zakresie. Mosze nie masz sygnała i nie działa układ a nie manetka ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Sinuspi pisze:https://www.skandix.de/en/documents/ins ... m/3000394/
Poczytaj posty Jarka w tym zakresie. Mosze nie masz sygnała i nie działa układ a nie manetka ?
Widziałem i rozważałem. Za cenę tego zestawu można kupić całą manetkę :) Zresztą skompletować takowy samemu będzie szybciej niż czekać na wysyłkę od nich.

Zrobiłem podstawową diagnostykę za pomocą mrugadła*, są tam dwa tryby (diagnoza błędów + test komponentów) i wnioski są takie:

- diagnoza błędów wypluwa 1-1-1, czyli wszystko gra
- test komponentów nie wykrywa w ogóle przełączenia z OFF na ON, wykrywa natomiast guzik SET, guzik RESUME oraz wciśnięcie pedału hamulca
- test komponentów ma też problem z niewykryciem zmiany położenia selektora skrzyni z D na N, ale to akurat perfekcyjnie jasne, bo nie znalazłem wtyczki w którą mam się wpiąć :mrgreen: wrócę do tego jeszczce.

Nie ustalono czy działa pompka podciśnienia, ale bez włącznika to i tak bez znaczenia. Z powyższych wniosków rozumiem, że przynajmniej nie mam problemów z wiązką ani kompem tempomatu. Gruszka z linką do przepustnicy też zdaje się być ok.

*chciałbym w tym miejscu bardzo docenić firmę V za to, że w ogóle da się tak testować tempomat - wszakże nieseryjny komponent. Wspaniała sprawa!

Swoją drogą miłe odkrycie: czujnik pedału sprzęgła i hamulca, to ten sam czujnik co VAG 811907343B:

Obrazek
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

To przynajmniej wyczyść manetkę i powtórz diagnostykę jak się podłączysz do pozycjonera. Jak pamiętam sygnał sterownik tempomatu w benzynie bierze z licznika
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Owszem, z gniazda E w wozach z licznikiem Yazaki i ACC. Kiszkę w tym połączeniu również można wymrugać :)

Mam też schemat przełącznika i chyba tędy będzie najprościej zdiagnozować problem.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

No dobra, manetka po potraktowaniu Kontakt Szprajem odżyła, ale zestaw nadal nie wstaje.
Muszę podłączyć ten ostatni kabelek od wykrywania biegu w skrzyni, a jeśli to nie pomoże, to spróbować czy pompka po podaniu +12V zacznie pompować.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 940 Turbo 1991

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:No dobra, manetka po potraktowaniu Kontakt Szprajem odżyła, ale zestaw nadal nie wstaje.
Muszę podłączyć ten ostatni kabelek od wykrywania biegu w skrzyni, a jeśli to nie pomoże, to spróbować czy pompka po podaniu +12V zacznie pompować.
łłooooototototototoooooo jakby kura mojej babci mieszkajaca koło toru dla upalaczy powiedziała.

https://www.szybkiplik.pl/64T7FfCGaq

https://www.szybkiplik.pl/WwQ594V7cn

https://www.szybkiplik.pl/S4gdNK8Jnr

https://www.szybkiplik.pl/39Hto7bD94
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ