Konwersja 5x108 na 5x120

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
KubaWroPL
Posty: 17
Rejestracja: 16 października 2019, 02:12

Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: KubaWroPL » 01 listopada 2019, 17:44

Cześć,

Ponieważ moje poszukiwania felg 17'' 5x108 7+et30 lub 7.5+et35 nie wyglądją jakby miały zmierzać do szczęśliwego finału zacząłem zastanawiać się nad konwersją na jakiś bardziej popularny rozstaw np. 5x120 jak w BMW.

Czy ktoś z Was robił może taką konwersję? Jakiej grubości adapterów używaliście? Takich ze szpilkami (później mocowanie felgi nakrętką) czy z gwintowanymi gniazdami (mocowanie na standardowe śruby)?

Gdybym miał 5x120 to mógłbym założyć felgi we wzorze a'la Pontiac Firebird GTA :D - jak w tych 200-tach poniżej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pewnie zdobycie takich felg w PL proste nie jest, ale na 5x108 na pewno ich nie dostanę - więc po konwersji szanse rosną...

Pozdrawiam,
Kuba
2 x

Plati
Posty: 219
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: Plati » 01 listopada 2019, 17:57

Generalnie dystanse zmieniające rozstaw to minimum 25mm z tego co pamiętam. Więc już potem kwestia parametrów felg - czy będzie się nadawać czy nie.
Druga opcja - przeróbka felg, jest kilka firm w Polsce które zmieniają rozstaw śrub - napawanie starych otworów i nawiercenie nowych.
Trzecia opcja to przeróbka piast, aczkolwiek 5x120 odpada, bo średnica piast za mała. Aczkolwiek możesz znaleźć sporo ciekawych felg z rozstawem np 5x114,3/112 ;)
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 2247
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: dom?n » 01 listopada 2019, 17:59

1 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

konradko
Posty: 787
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: konradko » 01 listopada 2019, 18:31

dom?n pisze:https://www.olx.pl/oferta/kute-alufelgi-5x120-bmw-pontiac-firebird-trans-am-5x120-6-bbs-oz-rh-CID5-IDARzZr.html

Chyba nie jest tak trudno :)


ET 0 i 16 odpada bo z adapterami wyjadą poza obrys auta. Ja kupiłem felgi z ET 48 i mam adaptery 30 i 40mm i jest prawie na styk.
0 x

KubaWroPL
Posty: 17
Rejestracja: 16 października 2019, 02:12

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: KubaWroPL » 01 listopada 2019, 19:22

https://www.olx.pl/oferta/kute-alufelgi-5x120-bmw-pontiac-firebird-trans-am-5x120-6-bbs-oz-rh-CID5-IDARzZr.html

To są 16-tki, a ja potrzebuję 17-tki (16-tka nie wejdzie z przodu ze względu na tarcze/zacisk). Nie wiem czy w oryginale takie były, ale widziałem 17-tki robione na wzór oryginałów.

Dystanse ze zmianą rozmiaru śrub to z tego co patrzyłem minimum 22-23 mm.

W tej chwili mam z tyłu dystans 30 + felgę et30 i jest na styk - problemem jest głównie odległość do błotnika (na palec), żeby koło wyszło za obrys to jeszcze parę mm jest. Czyli przy dystansie 23mm wejdźie max et23. Można spróbować błotnik od środka zagiąć bo seryjnie rant jest bardzo szeroki. Może et16 dałoby się uzyskać, ale et0 na pewno nie. Profilu opony na niższy nie mam możliwości zmienić. Czyli z dystansami raczej się nie uda...

Muszę poszukać jak to robią za oceanem.
0 x

KubaWroPL
Posty: 17
Rejestracja: 16 października 2019, 02:12

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: KubaWroPL » 01 listopada 2019, 19:47

Były w oryginalne 17-tki, ale szerokość 9 cali - to nie wejdzie. Szybkie spojrzenie na repliki wskazuje, że robią je w takim rozmiarze jak oryginał.

Ale może coś podobnego (jeszcze ładniejszego?) można znaleść. Tu na przykład customowe felgii z Australii - https://www.chrisnealewheels.com.au/index.php/os-17-mesh. Trochę drogo i daleko, więc szukam dalej...
0 x

Awatar użytkownika
baron
Posty: 137
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: baron » 02 listopada 2019, 06:19

KubaWroPL pisze:16-tka nie wejdzie z przodu ze względu na tarcze/zacisk


to jakis masz te hamulce?!
(Ja na 320mm mam felgę 16”)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW

KubaWroPL
Posty: 17
Rejestracja: 16 października 2019, 02:12

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: KubaWroPL » 07 listopada 2019, 23:41

To ja mam zdaje się dość podobne - z zaciskiem jakieś 340mm średnicy.
Obrazek

Sprawdzałem odległość zacisku od felgi w moich 17'' i jest bardzo ciasno - ale może to dlatego, że te felgi są skręcane. Bardzo możliwe, że jendoczęściowe 16'' wejdą bez problemu.
Obrazek

Niestety z jakąkolwiek zmianą felg prosto nie będzie. W tej chwili jak widać na zdjęciu mam dystans przykręcany ze ściętymi szpilkami. Ten dystans ma około 20mm. Szpilki ścięte więc nie założę grubszego dystansu. Z tego samego powodu nie da rady zamieniść dystansu na cieńszy bo trzeba by kręcić felgę do szpilek, a te są za krótkie. Pozostaje mi zatem ET30 17'', ewentualnie 16'' z tym samym ET. I raczej 5x108.

Znalazłem felgi w tym rozmiarze - ale mam wątpliwości zarówno do wyglądu (zbyt filgranowe) jak i do marki (chińszczyzna, choć niby chwalona).
Obrazek
Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
baron
Posty: 137
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: baron » 08 listopada 2019, 09:59

KubaWroPL pisze:To ja mam zdaje się dość podobne - z zaciskiem jakieś 340mm średnicy.


przesłane foty tego 'jak jest u Ciebie' nie robią.
u mnie wygląda to tak:
Obrazek

jest ultra na styk.
trzeba uważać jak się klei ciężarki, bo jak wypadną na wysokości zacisku, to mogą o niego trzeć :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW

Awatar użytkownika
kredka44ta
Posty: 39
Rejestracja: 21 września 2017, 18:19
Lokalizacja: Chorzów

Re: Konwersja 5x108 na 5x120

Postautor: kredka44ta » 08 listopada 2019, 12:04

KubaWroPL pisze:Znalazłem felgi w tym rozmiarze - ale mam wątpliwości zarówno do wyglądu (zbyt filgranowe) jak i do marki (chińszczyzna, choć niby chwalona).


Wszystko co piszą o Japan Racingach to prawda :lol: Mnie się na kilkuletnich felgach zrobiły wżery po zimie (a nie leżakowały w wilgoci, wręcz przeciwnie - suche, ciepłe miejsce). No i jedna felga to jajko - gołym okiem. Ale nie są oszczędzane, miesięcznie minimum 1200 km po dziurach, do tego dochodzi kwestia opon i profilu. U mnie jest 18 cali, a na nich 1700kg masy auta i jestem absolutnie pewna, że przez wyrastające jak grzyby po deszczu dziury, załatwiłam wszystkie 4 felgi :lol: . Niemniej do auta na weekend - bardzo spoko, cena do jakości jest znośna.
Pomimo minusów i krów rzuconych w przestrzeń, to jak już moje lolvo będzie działało bez zarzutu, będę mocno rozważać JRy.

Co do felg z trans amów i innych takich - znajdź na fejsie grupę Bazzarcuda - to podgrupa grupy (?!) USA Cars Polska, gdzie jest sam handel i pewnie jak rzucisz tematem, to felgi znajdą się od ręki. A 5 innych zaproponuje Ci ściągnięcie ich ze Stanów :mrgreen:
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości