Złomnikowa 240

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
baron
Posty: 137
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Złomnikowa 240

Postautor: baron » 28 października 2019, 15:14

Kto ogląda Złomnika ten zna!

240, która - patrząc z kabiny - wygląda jak białe auto, a w rzeczywistości okazuje się zielona.
Też niesamowita historia.
Samochód należał bardzo długo do znajomego, który kupił go wieki temu. No może nie wieki, ale pewnie w okolicach zeszłego już tak.
Swego czasu, w 2010r była na pudle na najpiękniejsze auto zlotu w Borowicach.
Butelkowa zieleń, fajne felgi.

Spokojnie traktowane auto, długo służyło dzielnie i bezawaryjnie. Aż do pewnego dnia, kiedy okazało się, że zaraz za zakrętem stoją inne samochody. Brak ABSu, wiekowe opony... skończyło się niedużą stłuczką.
Problemy finansowe właściciela spowodowały, że auto zostało naprawione chałupniczo, przy użyciu używanych elementów, w różnych kolorach - kupionych takich, jakie akurat były dostępne. Stąd też biała maska, niebieski pas przedni.

Potem nadeszły kolejne, jeszcze gorsze czasy dla dwusety. Utknęła na podjeździe domu, który został na jakiś czas opuszczony. Powoli zarastała mchem.
Obrazek

zaczęły się problemy z odpalaniem. Lokalny mechanik miał pomóc w naprawie, w rzeczywistości okazało się, że jest totalnie nieuczciwy. Kręcił, twierdził, że auto jest totalnie zepsute, oferował odkup.
Właściciel poprosił o pomoc w odzyskaniu samochodu.
Na miejscu okazało się, że awaria to... zdjęty przewód WN z cewki. Mechanik cały czas szedł w zaparte, że naprawa jest nieopłacalna. A właściciel zupełnie się na tym nie znał.
Zanosiło się na grubą awanturę, jednak nas było 4, mechanik był sam - chociaż wołał synów.
Finalnie auto udało się odbić.
Po 'naprawie' (założeniu kabla WN na kopułkę) samochód trafił na kolejny rok na podjazd.
Po roku dostałem telefon z pytaniem czy się nim nie zaopiekuje.
Cóż mialem zrobić.
Potrzebującej dwusetce się nie odmawia.

zaczęliśmy od pełnego SPA
Obrazek

i wóz już tak nie straszył wyglądem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a wspomniany na początku film Tymona znajdziecie tutaj:
https://youtu.be/YXE4gDDsYjk

auto służy jako wóz wypadowy, do zadań specjalnych, terenówka, ciężarówka, magazyn, etc.
a docelowo jako backup części dla Hansa-Jurgena.
4 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2865
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Złomnikowa 240

Postautor: endriugto » 28 października 2019, 16:06

Mój sedan też był już mocno zintegrowany z przyrodą przez mech. W sumie trochę żałuję że się go pozbyłem. W sensie mchu.
1 x

Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 277
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Złomnikowa 240

Postautor: gruszka2 » 28 października 2019, 21:51

Ogląda się dobre seriale na YT,miałem na Knudsenie taką wlepe na szybie bagażnika . Właściwie takich naklejek na nowym nabytku to powinienem mieć ze 12 szt. jeśli się tak zastanowić chwilę :lol:
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FT 97r.

Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 41
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Złomnikowa 240

Postautor: MateuszM » 02 listopada 2019, 20:48

Stalówki w swojej 240tce, obute w 175/80, kupiłem po lekturze tego filmu :-)
Niestety zmuszony byłem je zdjąć, bo pływające nakrętki nie mogą/nie powinny siedzieć na stalówkach, więc jutro najpewniej
będę zakładał u siebie draco z 195/65.
0 x
Volvo 240GL (2.4 diesel)

Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 364
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Złomnikowa 240

Postautor: Maciek4530 » 02 listopada 2019, 21:19

MateuszM pisze:Stalówki w swojej 240tce, obute w 175/80, kupiłem po lekturze tego filmu :-)
Niestety zmuszony byłem je zdjąć, bo pływające nakrętki nie mogą/nie powinny siedzieć na stalówkach, więc jutro najpewniej
będę zakładał u siebie draco z 195/65.

Nie taniej kupić nakrętki właściwe? :D Jak tak dalej pójdzie to żadnych felg ori do 200 nie będziesz miał :lol:
0 x

Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 41
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Złomnikowa 240

Postautor: MateuszM » 02 listopada 2019, 21:35

Kwestia była tych 2mm różnicy. Stalówki miały 110mm a nie 108mm, w przypadku felg alu żaden problem z założeniem pływających, ale przy stalowych felgach problem już był. A pływających, stricte do stalowych felg nie znalazłem. To co pisali czasem w ofertach, że pływająca do stalówki i alu, była do alu, a przy stalówce mogła by się odkręcać, więc... rzeźbić wole sobie audio w samochodzie, a nie felgi ;-)
Spokojnie, jak się pozbieram finansowo po blacharce, zacznę się bawić może i w originalne, ale ATSy mi się bardziej podobają.. bardziej niż np. scorpius, a że miejsce na 3 komplety kół mam, to będę myślał w 2020... 8-)
1 x
Volvo 240GL (2.4 diesel)

Awatar użytkownika
baron
Posty: 137
Rejestracja: 02 sierpnia 2019, 13:58

Re: Złomnikowa 240

Postautor: baron » 03 listopada 2019, 12:27

MateuszM pisze:Stalówki w swojej 240tce, obute w 175/80, kupiłem po lekturze tego filmu :-)
Niestety zmuszony byłem je zdjąć, bo pływające nakrętki nie mogą/nie powinny siedzieć na stalówkach, więc jutro najpewniej
będę zakładał u siebie draco z 195/65.


w sensie, co Ciebie _w_tym_ filmie przekonało do stalówek? :)
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW

Awatar użytkownika
MateuszM
Posty: 41
Rejestracja: 19 sierpnia 2019, 21:17
Lokalizacja: Wrocław

Re: Złomnikowa 240

Postautor: MateuszM » 03 listopada 2019, 15:24

Mmm źle się wyraziłem, bardziej chodziło mi o rozmiar/profil opon. Do stalówek miałem i mam słabość, no to pożeniłem, no i wyszło jak wyszło, czyli nie wyszło.. Tak czy inaczej, 240tka stoi już na draco, więc chwilowo koniec historii ze stalą... ;-)
0 x
Volvo 240GL (2.4 diesel)


Wróć do „Pokaż swoje Volvo!”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości