Witam wszystkich forumowiczów - przedstawiamy się razem z moją srebrną 200-tą.
Auto w moich rękach od kilku tygodni, ale już się poznaliśmy i polubiliśmy. Od dłuższego czasu chodził mi po głowie oldtimer, ale konieczie chciałem jednocześnie auto z większą przestrzenią (duża rodzina) oraz przyzwoitą mocą pod maską. To Volvo widziałem już kilka lat temu jak poprzednio zmieniało właściciela, ale przez długi czas nie było żadnego podobnego do kupienia. No i pojawiło się ponownie
Plan jest taki żeby używać 200-ty jako drugie w rodzinie daily. W pierwszej kolejności na początku listopada auto jedzie na duży przegląd do pana Marcina Watrasa, który je budował. Silnik chodzi generalne dobrze ale na biegu jałowym falują obroty (wstępna diagnoza już jest - padł czujnik prędkości) i troche go telepie + czasem dostaje za dużo paliwa (śmierdzi). W międzyczasie szukam felg i opon na zimę. Po kolei planuję też ogarniać różne tematy (nie działa ręczny, połamało się mocowanie odbłyśnika w jednej z przednich lamp, lampy z tyłu raz święcą raz nie, przycisk do składania tylnej kanapy jest połamany, brakuje poziomych listew na desce i pewnie jeszcze kilka podbnych punktów do dopieszczenia się znajdzie).
Historia budowy tego Volvo przez poprzedniego właściciela jest tutaj http://volvorwd.pl/viewtopic.php?f=6&t=35.
Pozdrawiam z Wrocławia!
240 Wagon 89' swap B230FT
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
Gratulacje. Świetnie że auto wróciło ma forum. Namawiałem na nie dwie osoby z rodziny ale się nie zdecydowały
0 x
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
Cześć, witamy w loży szyderców. Chodził Ci po głowie oldtimer i kupiłeś dwusetkę ?
2 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
hej!
dobry śmieszek z Ciebie.
dwuseta jako oldtimer?
przecież to jest całkiem współczesne auto!
a poza tym fajnie wygląda!
napisz coś więcej, bo z wyglądu fajna.
a połączenie współczesnej 240 i Marcina Watrasa zapowiada dużo emocji.
dobry śmieszek z Ciebie.
dwuseta jako oldtimer?
przecież to jest całkiem współczesne auto!
a poza tym fajnie wygląda!
napisz coś więcej, bo z wyglądu fajna.
a połączenie współczesnej 240 i Marcina Watrasa zapowiada dużo emocji.
0 x
The Saab 900: built like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
Fajny Volvuś
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…
945 B230FB 90r.
945 B230FB 90r.
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
No dobra - bardzie youngtimer niż oldtimer. Racja W rozważaniach odnośnie auta nigdy dalej niż do końcówki lat 70. się nie cofałem bo jednak miało być daily, a zabytku byłoby po prostu szkoda.
W aucie pracuje silnik B230FT z 940 ze skrzynią m90. Turbo oryginalne ze starszej wersji tego motoru. Ładnie dmucha i gwiżdże choć dopiero od 3000 obrotów, więc turbodziura jest spora. Można sterować doładowaniem manualnie - w tej chwili jest ustawione w okolicy 0,8 bara. Dołożony intercooler i chłodnica oleju. Przelotowy wyspawany wydech ładnie mruczy.
Zawieszenie bilstein b6 + twardsze sprężyny Koni powodują, że auto nie lubi dziurawych dróg. W tej chwili stoi na 17-tkach z oponami 205/35 - zastanawiam się czy nie lepiej było postawić je na 16-tkach i 205/45 (komfort trochę się może poprawi i wizualnie z większym paskiem czarnej gumy może lepiej będzie wyglądać). Przeszkodą mogą być jednak hamulce przełożone z tego co się dowiedziałem z jakiegoś Subaru (z przodu przy 17-tkach miejsca między zaciskiem i felgą jest niespecjalnie dużo). Jeździ i hamuje całkiem fajnie, choć cały czas czuje się gabaryt samochodu - no i nie mam porównania do żadnej innej cegły.
Nadwozie przede wszystkim wygląda na zdrowe. Jakieś purchelki przy uszczelce przedniej szyby się pojawiają w jednym miejscu, ale poza tym nie widać żadnych większych problemów z korozją. No może jeszcze klapa bagażnika za jakiś czas będzie do poprawki. Bardzo ładnie wymalowany (wyklejony?) jest pasek pod szybami - matowy i chropowaty. Żałuję, że nie ma relingów i szyby w dachu - ale nie można mieć wszystkiego .
Wnęrze w dobrym stanie, choć bez jakiś ekstrasów. Tapicerka to zdaje się model "pieprz i sól" - bajecznie wygodne fotele. 4 zagłówki, 4 korbki (może kiedyś z jakąś elektryką będę coś kombinował). Centralny do reaktywacji. Brakuje mi poziomych listew deski rozdzielczej - muszę poszukać (kiedyś były drewniane, ale chyba wolałbym zwykłe czarne). Drewniana kierownica Nardi, która zdecydowanie poprawia przyjemność z jazdy Radio do wymiany bo współczesne LG, zresztą póki co i tak najczęściej wyłączone bo wsłuchuję się w dźwięki samochodu. Elektryczne lusterka (przełączniki do zmiany bo liczba pinów się nie zgadza i regulacja działa tylko w jednej płaszczyźnie). Klima jest dołożona, ale muszę nabić i sprawdzić czy działa (to na wiosnę jak rozbiorę i wyczyszczę dmuchawę, która w tej chwili rzęzi okropnie).
To by chyba było na tyle...
W aucie pracuje silnik B230FT z 940 ze skrzynią m90. Turbo oryginalne ze starszej wersji tego motoru. Ładnie dmucha i gwiżdże choć dopiero od 3000 obrotów, więc turbodziura jest spora. Można sterować doładowaniem manualnie - w tej chwili jest ustawione w okolicy 0,8 bara. Dołożony intercooler i chłodnica oleju. Przelotowy wyspawany wydech ładnie mruczy.
Zawieszenie bilstein b6 + twardsze sprężyny Koni powodują, że auto nie lubi dziurawych dróg. W tej chwili stoi na 17-tkach z oponami 205/35 - zastanawiam się czy nie lepiej było postawić je na 16-tkach i 205/45 (komfort trochę się może poprawi i wizualnie z większym paskiem czarnej gumy może lepiej będzie wyglądać). Przeszkodą mogą być jednak hamulce przełożone z tego co się dowiedziałem z jakiegoś Subaru (z przodu przy 17-tkach miejsca między zaciskiem i felgą jest niespecjalnie dużo). Jeździ i hamuje całkiem fajnie, choć cały czas czuje się gabaryt samochodu - no i nie mam porównania do żadnej innej cegły.
Nadwozie przede wszystkim wygląda na zdrowe. Jakieś purchelki przy uszczelce przedniej szyby się pojawiają w jednym miejscu, ale poza tym nie widać żadnych większych problemów z korozją. No może jeszcze klapa bagażnika za jakiś czas będzie do poprawki. Bardzo ładnie wymalowany (wyklejony?) jest pasek pod szybami - matowy i chropowaty. Żałuję, że nie ma relingów i szyby w dachu - ale nie można mieć wszystkiego .
Wnęrze w dobrym stanie, choć bez jakiś ekstrasów. Tapicerka to zdaje się model "pieprz i sól" - bajecznie wygodne fotele. 4 zagłówki, 4 korbki (może kiedyś z jakąś elektryką będę coś kombinował). Centralny do reaktywacji. Brakuje mi poziomych listew deski rozdzielczej - muszę poszukać (kiedyś były drewniane, ale chyba wolałbym zwykłe czarne). Drewniana kierownica Nardi, która zdecydowanie poprawia przyjemność z jazdy Radio do wymiany bo współczesne LG, zresztą póki co i tak najczęściej wyłączone bo wsłuchuję się w dźwięki samochodu. Elektryczne lusterka (przełączniki do zmiany bo liczba pinów się nie zgadza i regulacja działa tylko w jednej płaszczyźnie). Klima jest dołożona, ale muszę nabić i sprawdzić czy działa (to na wiosnę jak rozbiorę i wyczyszczę dmuchawę, która w tej chwili rzęzi okropnie).
To by chyba było na tyle...
0 x
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
Jak szukasz choć trochę więcej komfortu to jeszcze sprawdź same opony. Wiek, stan bieżnika i czy guma jest miękka. Czy to run flaty? Jakie ciśnienie?
1 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
Opony są z rocznika 2006... Nie są nabite mocno, ale guma może być już bardzo twarda.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3053
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 240 Wagon 89' swap B230FT
Mam nadzieję że ta fura nie kosztowała aż tyle za ile była wystawiana, bo przy tej liście usterek i na kartoflanych, 13-letnich oponach to byłoby złodziejstwo.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW