Faktycznie, to jeszcze będzie szło porównać i sobie pooglądać co, kto ma i czego nie ma
Psie Pole/Karłowice, okolice ul. Czajkowskiego.
Niedaleko Akademii Wojsk Lądowych, również długo widywałem 240stke w kombi.
Volvo 240 (kombi)
Re: Volvo 240 (kombi)
zawsze uważałem że kołpaki z serii 300 bardzo ładnie wyglądają na cegle, odmładzają ją o 10 lat minimumkochamkombi pisze:
0 x
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 14 maja 2016, 08:10
Re: Volvo 240 (kombi)
haha, o ile kołpaki mogą dobrze wyglądać. ciągle gubiłem oryginalne, a kosztują jakieś tam pieniądze. więc kupiłem za grosze komplet do trzysety i okazało się, że siedzą dużo sztywniej, bo obręcz mocująca jest większa. Ale czas na jakieś alusy tej zimy..jinx pisze:zawsze uważałem że kołpaki z serii 300 bardzo ładnie wyglądają na cegle, odmładzają ją o 10 lat minimumkochamkombi pisze:
0 x
Re: Volvo 240 (kombi)
Nie ma dramatu, w sumie wiele współczesnych aut po kilku latach wymaga podobnych napraw/serwisu. Czyli rozrząd, uszczelnienie dyfra, nowe amortyzatory, tuleje, regulacja pompy wtryskowej. Ustaliliśmy ze robimy dobrze, na możliwie dobrych częściach, bez jakiegoś przycinania na kosztach. Bardzo mi sie podoba takie postawienie sprawy. Dalej to juz pewnikiem elementy z zakresu elektryki/estetyki i jakieś problemy mniejszej wagi No i blacharka...
jeszcze może obróce ten dynks w pompie podciśnienia który się tłucze, bo czasem przegina pale, wiem ze hamulcem można popompowac i cichnie, ale... ponoć daje rade taki zabieg nawet na xx tys km. Zobaczymy, za tydzień auto idzie na warsztat, teraz był tylko przegląd.
Na razie doszło trochę spinek i uzupełniam je, by nie pogubić listew ktore sie ostaly Dalsze zamówienia z drakena w drodze
Progi w garażu juz czekają, resztę ew. reparaturek musze skonsultować z blacharzem, czy łatwiej będzie mu wstawić kawałek blachy, niż próc/malować cały element..
A, pytanie takie, podsufitka raaaaczej do zmiany, szyberdach do uszczelnienia cywilizowanego, jeszcze myśle nad wymiana uszczelek przedniej szyby i inspekcje rantów (ew. korozja), jaka kolejność przyjąć przy takich działaniach? Wywalić podsufitke i zająć się szybą/uszczelkami i szyberdachem i na koniec zakładanie nowej..? Ktoś juz przerabial takie naprawy jedna po drugiej?
jeszcze może obróce ten dynks w pompie podciśnienia który się tłucze, bo czasem przegina pale, wiem ze hamulcem można popompowac i cichnie, ale... ponoć daje rade taki zabieg nawet na xx tys km. Zobaczymy, za tydzień auto idzie na warsztat, teraz był tylko przegląd.
Na razie doszło trochę spinek i uzupełniam je, by nie pogubić listew ktore sie ostaly Dalsze zamówienia z drakena w drodze
Progi w garażu juz czekają, resztę ew. reparaturek musze skonsultować z blacharzem, czy łatwiej będzie mu wstawić kawałek blachy, niż próc/malować cały element..
A, pytanie takie, podsufitka raaaaczej do zmiany, szyberdach do uszczelnienia cywilizowanego, jeszcze myśle nad wymiana uszczelek przedniej szyby i inspekcje rantów (ew. korozja), jaka kolejność przyjąć przy takich działaniach? Wywalić podsufitke i zająć się szybą/uszczelkami i szyberdachem i na koniec zakładanie nowej..? Ktoś juz przerabial takie naprawy jedna po drugiej?
0 x
Re: Volvo 240 (kombi)
Szyber nie ma za dużo wspólnego z przednią szybą. Sprawdź czy wszystkie 4 odpływy szyberdachu są drożne. Sprężone powietrze od wylotów musisz zaaplikować. Przednią szybę jak masz mocno porysowaną wymieniaj. Może pojawić się korozja i wtedy dobrze mieć w pobliżu blacharza i lakiernika.
0 x
Re: Volvo 240 (kombi)
Jaki jest charakter tego tłuczenia? Bo mi od jakiegoś czasu na wybojach/bruku/innych wstrząsach jak najadę lewym przednim kołem lub całym przodem na rzeczone to coś brzęczy okrutnie, taki metaliczny dźwięk jakby blacha jakaś czy coś, intensywne oględziny podwozia i zawieszenia przód nie dały odpowiedzi co to może być... Wszystko przykręcone jak należy. Może mam to samo co Ty...MateuszM pisze: jeszcze może obróce ten dynks w pompie podciśnienia który się tłucze, bo czasem przegina pale, wiem ze hamulcem można popompowac i cichnie, ale... ponoć daje rade taki zabieg nawet na xx tys km.
0 x
Re: Volvo 240 (kombi)
endriugto>
No szyber z przednią szybą ma wspólną podsufitke i tylko o to mi chodziło, czyli by nie demontować jakiś elementów/fragmentów podwójnie, tylko z powodu złej kolejności napraw. Szyberdach jest na stałe zaklejony silikonem przez któregoś z poprzednich właścicieli. Podsufitkę wobec tego zostawie na koniec, kiedy szyber będzie uruchomiony/uszczelniony, oraz po inspekcji rantów/wymianie uszczelki w przedniej szybie.
Szyba ma odprysk na środku w okolicach wycieraczek no i rysy od starych piór.. jeszcze postaram się zakleić odprysk
i ewentualnie podpytam gdzieś, czy da się reszte spolerować, jak nie, to wymiana...
jinx>
Tu jest filmik gdzie dobrze słychać hałasowanie rzeczonej pompy. U mnie jest to samo.
No szyber z przednią szybą ma wspólną podsufitke i tylko o to mi chodziło, czyli by nie demontować jakiś elementów/fragmentów podwójnie, tylko z powodu złej kolejności napraw. Szyberdach jest na stałe zaklejony silikonem przez któregoś z poprzednich właścicieli. Podsufitkę wobec tego zostawie na koniec, kiedy szyber będzie uruchomiony/uszczelniony, oraz po inspekcji rantów/wymianie uszczelki w przedniej szybie.
Szyba ma odprysk na środku w okolicach wycieraczek no i rysy od starych piór.. jeszcze postaram się zakleić odprysk
i ewentualnie podpytam gdzieś, czy da się reszte spolerować, jak nie, to wymiana...
jinx>
Tu jest filmik gdzie dobrze słychać hałasowanie rzeczonej pompy. U mnie jest to samo.
0 x
Re: Volvo 240 (kombi)
U mnie podsufitka przy wymianie szyby nie była ruszana. Blachę wokół szyby miałem naprawianą i lakierowaną. Szybę się wkleja a "uszczelka" na wierzchu to tylko galanteria. Polecam wymienić szybę na nową szczególnie jak masz odprysk i rysy. Nowa szyba to koszt 200 zł a komfort i przyjemność z jazdy z nową szybą jest nieoceniony.MateuszM pisze:endriugto>
No szyber z przednią szybą ma wspólną podsufitke i tylko o to mi chodziło, czyli by nie demontować jakiś elementów/fragmentów podwójnie, tylko z powodu złej kolejności napraw. Szyberdach jest na stałe zaklejony silikonem przez któregoś z poprzednich właścicieli. Podsufitkę wobec tego zostawie na koniec, kiedy szyber będzie uruchomiony/uszczelniony, oraz po inspekcji rantów/wymianie uszczelki w przedniej szybie.
Szyba ma odprysk na środku w okolicach wycieraczek no i rysy od starych piór.. jeszcze postaram się zakleić odprysk
i ewentualnie podpytam gdzieś, czy da się reszte spolerować, jak nie, to wymiana...
jinx>
Tu jest filmik gdzie dobrze słychać hałasowanie rzeczonej pompy. U mnie jest to samo.
Szyber masz oryginalny blaszany chowany pod dach czy akcesoryjny uchylany szklany?
1 x
Re: Volvo 240 (kombi)
Daj zdjęcia tego szyberdachu.MateuszM pisze:Ok. Dzięki za radę z tą szybą.
Szyberdach natomiast jest szklany.
Pewnie to coś salonowego w sensie nie montowane w fabryce tylko np później w salonie na życzenie klienta. W takim przypadku serwisy szyberdachu dają radę. Jinx ostatnio z tym walczył z sukcesem. Zagadaj do niego.
0 x