Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 284
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

Postautor: gruszka2 » 08 lipca 2019, 19:00

Witam .
Szykuję się do wymiany uszczelki , jaką kupić i co przy okazji wymienić?
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FT 97r.

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 966
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

Postautor: wujek » 08 lipca 2019, 19:49

UPG Elring.
Dokup uszczelkę kolektora ssącego, uszczelki kolektora wydechowego. Uszczelkę pokrywy zaworów, tą najlepiej OEM bo jest najgrubsza i nie pęka. Nowe śruby głowicy. Uszczelniacze wałka rozrządu. Płyn chłodniczy.
W głowicy przegląd - stan zaworów, gniazd zaworowych i prowadnic. Nowe uszczelniacze. Docieranie co trzeba lub wymiana. Regulacja luzu zaworowego. To dobry czas na tuning - zmienić wałek na ostrzejszy, gdy wszystko masz na wierzchu.
Jak masz ochotę wymień w głowicy szpilki po stronie wydechowej i daj nowe nakrętki. Obejrzyj czy kolektor wydechowy nie ma pęknięć czy rys - to dobry moment żeby go pospawać.
Wrzuć do czajnika termostat i obadaj jak działa.

Opcja dzieci fejsbuka i reszty ścierwusów:
kup najtańszą UPG, nie planuj głowicy, zlej stary płyn, skręć i marudź że za tydzień będziesz robił to znowu.
1 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1715
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

Postautor: Sinuspi » 08 lipca 2019, 21:42

wujek pisze:UPG Elring.
Dokup uszczelkę kolektora ssącego, uszczelki kolektora wydechowego. Uszczelkę pokrywy zaworów, tą najlepiej OEM bo jest najgrubsza i nie pęka. Nowe śruby głowicy. Uszczelniacze wałka rozrządu. Płyn chłodniczy.
W głowicy przegląd - stan zaworów, gniazd zaworowych i prowadnic. Nowe uszczelniacze. Docieranie co trzeba lub wymiana. Regulacja luzu zaworowego. To dobry czas na tuning - zmienić wałek na ostrzejszy, gdy wszystko masz na wierzchu.
Jak masz ochotę wymień w głowicy szpilki po stronie wydechowej i daj nowe nakrętki. Obejrzyj czy kolektor wydechowy nie ma pęknięć czy rys - to dobry moment żeby go pospawać.
Wrzuć do czajnika termostat i obadaj jak działa.

Opcja dzieci fejsbuka i reszty ścierwusów:
kup najtańszą UPG, nie planuj głowicy, zlej stary płyn, skręć i marudź że za tydzień będziesz robił to znowu.


Wyciągniecie kolektora wydechowego wiąże się tez z uszczelnieniem powrotu oleju od turbo. :) no i jest szansa obadać zimną i ciepła stronę turbiny oraz luz wałka wirnika. Potrzebujesz uszczelnień magistrali olejowej do turbiny tj blok-turbina. Sam silikon nie wystarczy :mrgreen:
Produkty Viktora R. zdają się bić jakością Elringa. (każdy ma różne doświadczenie). Wg nauk pobranych ;) Reinz UPG jest ciut grubsza od Elringowskiej a przyda się, bo zapewne trochę emelenium głowicowiec Ci z niej ściągnie.
0 x
Bóg stworzył Volvo 2/7/9 bo miał gest, a inne samochody - no cóż miał też poczucie humoru.
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 966
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

Postautor: wujek » 08 lipca 2019, 22:11

Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1715
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

Postautor: Sinuspi » 08 lipca 2019, 23:00

wujek pisze:Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...


Ooożesztyorzeszku !
1 x
Bóg stworzył Volvo 2/7/9 bo miał gest, a inne samochody - no cóż miał też poczucie humoru.
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 568
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

Postautor: saabauto » 09 lipca 2019, 10:18

wujek pisze:Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...


Popatrz kto robi uszczelki dla Elringa... Reinz :-) tylko pudełko inne. To, że wydmuchało Ci Reinza to czysty przypadek :-)

Z klingerytu można wiele wyczytać :)
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
744
2x945
V70R
Burgman

Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 284
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

Postautor: gruszka2 » 09 lipca 2019, 14:39

Dziękuję za wskazówki bezwzględnie zostaną wdrożone w życie .
W środę będzie zdejmowana głowica i jedzie do fachowca , sporo się wyjaśni .
Kupując auto byłem zapewniany że głowica przeszła generalny remont , przejechałem około 5000tyś. czy będzie można ocenić po zdjęciu czy ktoś coś modził ?
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FT 97r.

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 568
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

Postautor: saabauto » 09 lipca 2019, 16:59

gruszka2 pisze:Dziękuję za wskazówki bezwzględnie zostaną wdrożone w życie .
W środę będzie zdejmowana głowica i jedzie do fachowca , sporo się wyjaśni .
Kupując auto byłem zapewniany że głowica przeszła generalny remont , przejechałem około 5000tyś. czy będzie można ocenić po zdjęciu czy ktoś coś modził ?


Po 25 milionach kilometrów każda UPG klęknie...
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
744
2x945
V70R
Burgman

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1715
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Wymiana uszczelki pod głowicą UPG (B230FT 97r)

Postautor: Sinuspi » 09 lipca 2019, 23:23

gruszka2 pisze:Dziękuję za wskazówki bezwzględnie zostaną wdrożone w życie .
W środę będzie zdejmowana głowica i jedzie do fachowca , sporo się wyjaśni .
Kupując auto byłem zapewniany że głowica przeszła generalny remont , przejechałem około 5000tyś. czy będzie można ocenić po zdjęciu czy ktoś coś modził ?


Tja.... kilka głowić widziałem, nawet takie które po spec obróbce ścinało krzywki. Zanim zdejmiesz głowicę sprawdź 3 razy.
Sprawdzić możesz wizualnie, czy ktoś nie narobił bruzd wkrętakiem w miejscu przylegania uszczelki do bloku, a dokładne sprawdzenie - tylko na stanowisku.
Ja 3 razy sprawdzałem CO'2, bo nie podobał mi się olej pomiędzy blokiem a głowicą choć wyglądało mi to na rozlanie podczas wlewania przez korek dekla no i h..j bąbki kupił. Za pierwszym pomiarem było bezobjawowo. Żadnego masełka, żadnych czkawek przy odpalaniu, żadnego dymku z wydechu, ale coś mnie tknęło i sprawdziłem, trzeci raz - to chyba z niedowierzania sprawdziłem. Auto bez LPG :cry:
Ale chociaż raz trzeba w redbloku zrobić UPG. Live is brutal end w hu.. zasadzkas.
0 x
Bóg stworzył Volvo 2/7/9 bo miał gest, a inne samochody - no cóż miał też poczucie humoru.
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 966
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Wymiana uszczelki podgłowicą { B230FT 97r}

Postautor: wujek » 10 lipca 2019, 10:01

saabauto pisze:
wujek pisze:Ja tylko dodam ze Elring trzyma chłostę 1,7 bara z 20T ;) VR sie poddał...


Popatrz kto robi uszczelki dla Elringa... Reinz :-) tylko pudełko inne. To, że wydmuchało Ci Reinza to czysty przypadek :-)

Z klingerytu można wiele wyczytać :)


A ze szkolenia Elringa na którym byłem można się dowiedzieć, ile jest fabryk i która produkuje na który rynek jaki towar.

Co do sprawdzenia "na oko" nic raczej nie zobaczysz, chyba że rażące uszkodzenia czy ubytki na płaszczyźnie/bloku. Oddaj czapkę do polecanego/sprawdzonego fachowca - ten sprawdzi szczelność, stan przylgni zaworowych oraz wykona korektę płaszczyzny. Grubością uszczelki bym się nie przejmował bo stopień kompresji nie zmieni się znacząco, jak również obaw o kolizję z zaworami nie ma.
Jeżeli są obawy zawsze można złożyć głowicę na wyczynowy klej np. Wurtha (różowy), ale myślę że w seryjnym redblocku to przerost formy nad treścią. Tak jak Sinus napisał a o czym ja zapomniałem - obowiązkowo nowy oring do rurki spływu oleju - szkoda nerwów :-)
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości