744 '90 - mój Łoś

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Tutaj miało przebieg, ja wiem, z 30kkm? Zakładane prawidłowo. Na prasie, nacisk na zewnętrzną bieżnię przy wciskaniu w podporę i na wewnętrzną przy wciskaniu na wał, beż obciążania kulek przy montażu. Przypuszczam, że problemem mogło być to, że było to zwykłe 6009, a nie C3. Generalnie odezwało się przy dużych mrozach i od tego czasu sobie szumiało, ale w ostatnich dniach coraz głośniej. W końcu pogoda pozwoliła na gmeranie w aucie, to wymieniam.
Czeka mnie jeszcze przewód paliwowy bak-pompa:
Obrazek
i sama pompa, bo wyje. Przewód nie pamiętam z czego, ale nie wykluczam Fagumitu :roll: A pompa MaxGear, choć nieświadomie, bo kupowana w drakenie, a tam nie było podanej marki. Teraz będzie BOSCH.
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

MarcinS pisze:Tutaj miało przebieg, ja wiem, z 30kkm? Zakładane prawidłowo. Na prasie, nacisk na zewnętrzną bieżnię przy wciskaniu w podporę i na wewnętrzną przy wciskaniu na wał, beż obciążania kulek przy montażu. Przypuszczam, że problemem mogło być to, że było to zwykłe 6009, a nie C3. Generalnie odezwało się przy dużych mrozach i od tego czasu sobie szumiało, ale w ostatnich dniach coraz głośniej. W końcu pogoda pozwoliła na gmeranie w aucie, to wymieniam.
Czeka mnie jeszcze przewód paliwowy bak-pompa:
Obrazek
i sama pompa, bo wyje. Przewód nie pamiętam z czego, ale nie wykluczam Fagumitu :roll: A pompa MaxGear, choć nieświadomie, bo kupowana w drakenie, a tam nie było podanej marki. Teraz będzie BOSCH.
Z tą pompą to bym się wstrzymał i sprawdził czy ta w baku zapodaje :) Kolega co prawda w KJet ale miał pompę z wtryskowca + trupa w baku. Zmieniłem główną ale ta w baku (a w zasadzie jej brak) powodowała głośną pracę głównej. Kilka dni bo założeniu tej w baku postanowił że wyjeździ paliwo do zera (a oczywiście zegary w 740 żyją swoim życiem) i znów zaczęła "szumieć". Dolane po korek - cisza i moc na miejscu ;)
1 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Dzięki za sugestie. Zamówię pompę do baku i zobaczę. Pewnie też siedzi jeszcze fabryczna i po 34 latach ma prawo niedomagać. Ale nawet przy zalanym pełnym baku z niewielkim dodatkiem oleju2t i tak ta pod autem wyje.
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

MarcinS pisze:Dzięki za sugestie. Zamówię pompę do baku i zobaczę. Pewnie też siedzi jeszcze fabryczna i po 34 latach ma prawo niedomagać. Ale nawet przy zalanym pełnym baku z niewielkim dodatkiem oleju2t i tak ta pod autem wyje.
Pompę w baku można prosto sprawdzić :) wypinasz kostkę w bagażniku i podajesz 12v kabelkiem. Jak szumi to działa :D
Chyba że to robota "by odświeżyć" to wtedy filterek i inne drobiazgi do baku warto wziąć od razu.
Zresztą, tak czy siak warto przetestować czy dochodzi napięcie do kostki w bagażniku i dalej.
W gruzie zimowym ktoś odwrócił dorobione kable i nowa pompa nie działała, natomiast u kolego z wymienionego 740 był przetarty przewód + oryginalna pompa w stanie agonalnym.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

MarcinS pisze:Taka sytuacja...
https://1drv.ms/v/s!AmL8O5B0wl-clwk8te1 ... S?e=S7mFhR
Łożysko FAG. Teraz wleci Timken C3.

Do tego coraz słabiej wyglądał gumowy przegub wału napędowego.
Obrazek

Napis "MADE IN WEST GERMANY" wyjaśnił mi, czemu wygląda słabo. :lol:
Będzie Meyle HD.
Timken to już nie USA ino Czajna.
Meyle hmmmm Meyle to tylko gumowe elementy się sprawdziły jak poduszka skrzyni czy tuleje w wahaczach w Escorcioe a pozostały asortyment to szajs np sworznie, pompy, łożyska
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

MarcinS pisze:W aucie już jakiś czas temu pojawiło się delikatne wibrowanie przy hamowaniu. Narastało coraz bardziej i postanowiłem w końcu się za to zabrać. Pomiary bicia tarcz minimalnie powyżej normy, ale było też bicie piast. :| Grubość tarcz i klocków też jeszcze dopuszczalne, ale postanowiłem wymienić wszystko. Prze okazji pokazało się, że w prawym zacisku osłony tłoczków nie istnieją, tak więc rozebrałem, wyczyściłem i powymieniałem gumki w zaciskach. Same tłoczki były jak nowe.
Obrazek
Obrazek
Niestety w komplecie z piastami nie było nowych osłon nakrętki. :( Co ciekawe przy piastach do wersji z ABS są. Założyłem stare, bo nie wyglądały najgorzej. Do tego nowe nakrętki.
Tarcze i klocki tym razem Brembo. Dla zainteresowanych zestawy naprawcze zacisku (same gumki):
AUTOFREN D4060
FRENKIT 240021
Są też inne (Frenkit 240002), niby dedykowane do zacisku Bendix, ale w zestawie nie ma właściwych osłon tłoczków.

W domu zaczynają się ze mnie śmiać, bo przy aucie działam, a coraz bardziej chodzi mi po głowie sprzedaż 744, głównie z przyczyn losowych. :|
Tarcze Brembo fabrik by Italy czy Czajna ? Bo ja Czajne zwróciłem. Wole już g..ną MIKODĘ
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Nie mam pojęcia jakie to były Brembo. Na razie hamują.

Timken made in China, to fakt. Mam jednak nadzieję, że trochę pożyje. Przegub gumowy Meyle za to made in germany:
Obrazek

A pompa paliwowa BOSCH made in Czech Republic.
Ale Maciek4530 miał chyba rację co do pompy w baku. Nie wypinałem wtyczki w bagażniku, ale mając podniesione auto odłączyłem pompę pod autem (żeby nie hałasowała) i wstawiłem zworkę w miejsce przekaźnika pomp paliwa. I osłuchowo w baku cisza. Nawet stetoskopem na baku, na wężach i samym wsadzie do baku. Bezpiecznik 11 ok. Zamówiłem już nowa pompę i sitko w volvofanie (nie wiem jakiej firmy). Wymienię obie plus węże i mam nadzieję, że znów na długo będzie spokój.
3 x
MarcinS
Posty: 443
Rejestracja: 14 marca 2016, 21:47

Re: 744 '90 - mój Łoś

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MarcinS »

Volvo ogarnięte. Dostęp do pompy w baku w sedanie jest podły, wąż wlewowy na dwa zbiorniki też nie ułatwiał. Ale zrobione. Pompa w baku okazała się sprawna. Puścił lut przy "przejściówce" przez blachę mocującą wsad baku:
Obrazek
Obrazek
Blaszka podająca masę też się urwała.
Pompę podłączyłem na stole i żyje. Blachę oskrobałem z rdzy szczotką drucianą, przez pół godziny traktowałem odrdzewiaczem z kwasem ortofosforowym, a później pomalowałem podkładem antykorozyjnym. Polutowałem kabelki i jeszcze trochę wkład pożyje:
Obrazek
Pompę zostawiłem starą (VDO), dałem tylko nowe sitko na wlocie. Pompa pod autem też wymieniona, filtr paliwa też. Nieszczęsny przewód również. Nie wiem co to była za firma, ale spękany potwornie.
Pompy uruchomiłem po kolei zworką w przekaźniku. Obie chodzą, auto odpala. :)
Wymieniłem też żarówki w reflektorach, bo w prawym światło mijania się spaliło.
4 x
ODPOWIEDZ