Lusterka elektryczne w serii 200 są stosunkowo rzadkim gadżetem, nie ma o nich zbyt wielu informacji - zwłaszcza w polskiej wersji Tak więc z racji posiadania 2 zestawów takich akcesoriów przedstawię w skrócie co warto wiedzieć posiadając bądź polując na takie fanty
Dodatkowo trzeba je rozróżnić na wersje elektryczną oraz elektryczną z grzaniem
Najważniejszym aspektem w tym temacie jest wiedza na temat samego przycisku sterującego (dalej zwanego przeze mnie joystickiem) gdyż występują przynajmniej 2 rodzaje. Jeden pochodzący z mojego wozu to wersja na 6 konektorów (rocznik 91) a drugi to wersja z dawcy (90 lub 92) posiadający 5 konektorów. Czym różnią się prócz ilości połączeń? kolorem tyłu obudowy - patrz zdjęcia poniżej
Kolejną ważną kwestią w przypadku tego sprzętu jest jego umiejscowienie na tunelu środkowym. Znalezienie niepołamanej sztuki w wersji pod joysticki jest zdecydowanie skomplikowane - a bez nich umieszczenie przycisków jest niemożliwe - dodatkowo w starszych modelach (prawdopodobnie przedliftach) - występowały także tunele z joystickami i przyciskami do tylnych szyb NA tunelu.
Wersja zwykła
Pierwszą cześć "poradnika" zakończę informacją iż joystick 5 konektorowy działa w przypadku instalacji 6 konektorowej tylko w poziomie i na odwrót
Jeśli gdzieś się pomyliłem bądź ktoś ma jakieś ciekawe informację w tym temacie proszę o podzielenie się w tym wątku - zróbmy bazę wiedzy o lusterkach A ja osobiście wrócę do tematu podczas swapu na wersję z grzaniem - porównam wiązki, rozwiązania itd
CDN.
[240/244/245] Elektryczne lusterka (oraz grzane) - ogólna wiedza
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
[240/244/245] Elektryczne lusterka (oraz grzane) - ogólna wiedza
Ostatnio zmieniony 07 czerwca 2022, 15:46 przez Maciek4530, łącznie zmieniany 3 razy.
4 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [200] Elektryczne lusterka (oraz grzane) - ogólna wiedza
Dobra robota!
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: [200] Elektryczne lusterka (oraz grzane) - ogólna wiedza
Minęły niemalże 2 lata od kiedy rozpocząłem ten poradnik, w tym czasie nabrałem trochę wiedzy i finalnie sam zamieniłem całe lusterka w swoim 240 91' na wersję 92'-93', są one plug and play - masy w tych samych miejscach a jedyne większe różnice to kostki (starszego typu są okrągłe i łatwo przechodzą przez gumowe mufki w drzwiach - nowsze zaś "prostokątne") - jedyną różnicą jest samo grzanie - należy umieścić przekaźnik w okolicy konsoli środkowej oraz założyć masę na istniejące już miejsce dla całej konsoli środkowej. Ostatnim krokiem jest montaż przycisku - nic prostszego Miałem się rozpisywać o różnicach, znaleźć schematy jednakże nie chce wyłamywać otwartych drzwi - całe kompendium na temat wszystkich modeli lusterek elektrycznych można znaleźć tutaj: https://www.240turbo.com/240-powermirro ... #earlyalt2
4 x
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: [240] Elektryczne lusterka (oraz grzane) - ogólna wiedza
Mały dodatek - zarchiwizowałem działanie lusterek późnego typu w formie video (prócz jednego filmu z lusterkami "mid" -85 oraz mojego z lusterkami 86-91) w Internecie nie uświadczysz ukazania całego sprawnego zestawu
2 x