Witam
W końcu dorobiłem się rwd i mogę się rejestrować na forach gdzie żuje się nakrętki i popija syntetykiem jeżdżąc rwd
W swoim stadzie posiadam Volvo 740, które kupiłem dość spontanicznie od pierwszego właściciela jeszcze na czarnych blachach i wielkim segregatorem papierów, rachunków itp
Fabrycznie było to B230F z M47 sterowane złowrogą Reginą.
Początkowo frajda z jazdy 740 (zawsze chciałem mieć) rekompensowała mi brak mocy (od szaleństw mam 480T) ale ciągłe problemy z Reginą pchnęły mnie w kierunku lekkiej modyfikacji auta.
Miało być tak tylko trochę i niewiele, a wyszło jak zwykle.
W tej chwili auto jest już po swapie silnika, skrzyni, wału i mostu.
Aktualnie siedzi B230FK, M90 i most z ALD. Wzbogacone to wszystko będzie o wałek VX3, regulowane kółko, przelotowy wydech itp itd. Póki co utknąłem na połączeniu wiązek elektrycznych, bo to dla mnie największe wyzwanie. Z resztą mechaniki sobie poradzimy
Wrzucam kilka zdjęć z czasów jak moje 740 było jeszcze wykrywaczem wzniesień. (Thory wydawały się lekko kontrowersyjne, więc aktualnie stoi na grafitowych titanach )
Volvo 740 turbo łona bi
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Dobry wstęp! Czekamy na dalsze wieści, foty i jakieś obrazki ruchome.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Witamy, sympatycznie wygląda na tych thorach choć na titanach pewnie też mu do twarzy Są jakieś dalsze plany czy na razie wystarczy modyfikacji ?
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Okropnie się jaram czarnymi blachami na tym aucie.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Plany są takie, że ma być 250KM, może z czasem więcej. W tym roku chyba nie dam rady dotrzeć do celu, bo kusi mnie odpalić go jeszcze przed zimą, żeby trochę się pobawić, bo to będzie moja pierwsza zima z rwd ale może uda mi się powstrzymać i skończę projekt zgodnie z założeniami, tylko pewnie potrwa to trochę dłużej. Zwłaszcza, że w ciągu tygodnia mam z reguły może z 5-6h na podłubanie.
Z gratów leży jeszcze głowica 531 czekająca na porting, turbo 16t, tłumiki magnaflow 2,5", wałek VX3 jeszcze nie wrzucony, chłodniczka oleju z FT i coś tam się jeszcze znajdzie. Zostało skompletować jakieś sensowne zawieszenie i heble. Może za rok pokuszę się o jeszcze większe turbo, jak wszystko będzie latało bezawaryjnie, ale to pociągnie za sobą pewnie spawanie kolektora wydechowego, przy okazji można by też dolotowy.
Ogólnie planów jest sporo, zaplecze techniczne też jest, tylko nie ma na wszystko czasu.
Na grafitowych titanach wygląda groźniej, jakby już miał 250KM
Czarne blachy niestety powędrowały już z kilku powodów do huty na rzecz białych. Rozstawałem się z nimi z wielkim bólem...
PS właśnie siedzę nad kawałkiem wiązki z Reginy i jej odpowiednikiem Boscha i knuję co jest czym
Z gratów leży jeszcze głowica 531 czekająca na porting, turbo 16t, tłumiki magnaflow 2,5", wałek VX3 jeszcze nie wrzucony, chłodniczka oleju z FT i coś tam się jeszcze znajdzie. Zostało skompletować jakieś sensowne zawieszenie i heble. Może za rok pokuszę się o jeszcze większe turbo, jak wszystko będzie latało bezawaryjnie, ale to pociągnie za sobą pewnie spawanie kolektora wydechowego, przy okazji można by też dolotowy.
Ogólnie planów jest sporo, zaplecze techniczne też jest, tylko nie ma na wszystko czasu.
Na grafitowych titanach wygląda groźniej, jakby już miał 250KM
Czarne blachy niestety powędrowały już z kilku powodów do huty na rzecz białych. Rozstawałem się z nimi z wielkim bólem...
PS właśnie siedzę nad kawałkiem wiązki z Reginy i jej odpowiednikiem Boscha i knuję co jest czym
0 x
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Plany w sumie podobne do moich tyle że w innej budzie A co z elektroniką ? Det3 ponoć średnio nadaje się do tych komputerów, standalone trochę zabija ceną a do chipów jakoś nie jestem przekonany.
0 x
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Póki co elektronika zostaje fabryczna. Opinie są różne. Jedni mówią, że chip styka bez problemu, inni, że najlepiej postawić na deta3 i on wykrzesa z silnika dodatkowe konie, bo ponoć największy problem tkwi i fabrycznym prastarym sterowaniu. Jak wszystko poskładam, żeby jeździło to będę się zastanawiał Zwłaszcza, że strojenie robi się w sumie na końcu
Kemizo, powiedz mi, z tymi otworami w zderzaku przewiercałeś się też przez belkę zderzaka prawda?
Masz jakiegoś fmic'a czy fabrycznego icka?
Kemizo, powiedz mi, z tymi otworami w zderzaku przewiercałeś się też przez belkę zderzaka prawda?
Masz jakiegoś fmic'a czy fabrycznego icka?
0 x
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Tak wierciłem przez belkę (nie polecam otwornic do karton-gipsu ). IC mam jeszcze fabryczny ale chce go jak najszybciej wymienić łącznie z tymi gumowymi elementami orurowania .
0 x
Re: Volvo 740 turbo łona bi
Witam kolegę Tak czytam o tych wszystkich zmianach, aż się zarumieniłem. Może kiedyś i ja zmienię serducho w swoim. Obecnie muszę ogarnąć to co jest, bo chyba brakuje mu pewnej sprawności.
0 x