To mój pierwszy post więc witam wszystkich.
Po bardzo pozytywnych doświadczeniach w używaniu S80 na daily postanowiłem kupić drugiego łośka jako drugi wóz to pieszczenia i tak oto stałem się posiadaczem pewnej białej sztuki spod Lublina.
Wyposażenie: B230F + M47, Gaz 1 gen (już zdemontowany), SRS!, poducha powietrzna kierowcy, elektrycznie wysuwana antena, skórzana tapicerka w dobrym stanie, skórzane boczki drzwi, podgrzewane dupy, akcesoryjny obrotomierz i akcesoryjny termometr.
Po cegiełkę pojechaliśmy z Maćkiem, wracając marna instalacja LPG strzeliła w dolot przez co samochód nie trzymał wolnych obrotów aczkolwiek udało się dojechać prawie 400km do Krakowa - okazało się, że rozszczelnił się dolot który łatwo został naprawiony. Volvo miało niefabryczny alarm podłączony chyba do każdej śruby przez co kolejnym zadaniem było wywalenie kilometrów dziwnych ślepych, niepoizolowanych kabli z wnętrza. Dodatkowo sporym problemem był uciekający prąd - tu winowajcą okazał się alternator który został wymieniony. 240tka też ma zregenerowane zaciski i nowe przewody hamulcowe więc hamuje ''pryma sort''.
Najbardziej rakogenna była instalacja elektryczna i jej dziwne działanie. Przykład - nagle przestawały działać światła z tyłu i podświetlenie deski rozdzielczej. Po kopnięciu nogą w ściankę grodziową wszystko wracało do normy. xD Nie było prądu w zapalniczce, nie działały światła awaryjne, antena się raz wysuwała raz nie, podgrzewanie foteli nie działało - wg. sprzedawcy maty grzewcze dokonały żywota. Problemy z eletkryką zniknęły po wyczyszczeniu skrzyneczki bezpieczników bo było pełno syfu i ogólnie wszystko było utlenione, zaczęły nawet działać grzane dupy.
Z istotniejszych kwestii to wrzuciłem też fabrycznie nowy zbiornik paliwa i czujnik poziomu paliwa z drakena. Stary bak był pordzewiały na wylot a czujnik paliwa się rozpadł w rękach przy próbie demontażu. :/ W miarę szybko po zakupie wywaliłem brzydkie felgi sirius i wrzuciłem scorpiusy na balonowych wielosezonówkach (dzięki Maciek). Zamontowałem boczną listwę drzwiową, przednią listwę chromowaną przy zderzaku i została mi jeszcze przednia szyba do ponownego, porządnego wklejenia i założenie na nią ozdobnej listewki chromowanej która to też dostała nową uszczelkę.
Ogółem, fajna cegła, wymaga jeszcze kilka drobnych napraw z którymi w większości sobie poradzimy z Maćkiem. W styczniu też leci na kompletną konserwację podwozia + profili zamkniętych. Nie lubię iść w półśrodki, staram się kupować (w miarę możliwości) nowe części i mam nadzieję, że cegła odwdzięczy mi się długą i bezawaryjną pracą.
EDIT 09.04.2019 - PODSUMOWANIE NAPRAW
Przez pół roku samochód wygenerował niepoliczalną ilość roboczogodzin, wysiłku mojego i innych osób. O wydatkach nawet nie będę wspominał. O ile stan wizualny był bardzo dobry o tyle było sporo większych i mniejszych rzeczy do zrobienia. Część z rzeczy zrobionych przeze mnie były po prostu moją fanaberią dążenia do perfekcji ale warto było, jestem dumny z aktualnego efektu. Każdą naprawę lub ingerencję w pojazd zapisywałem, pochwalę się tym co zostało zrobione:
- wymieniony zawias osłony przeciwsłonecznej pasażera na nówkę ze skandixa
- nowe kable zapłonowe i świece + czyszczenie aparatu zapłonowego
- typowy problem dwuset - zepsute sprzęgło wiskotyczne. Wrzucona używka w bdb stanie
- uszczelniacz wału
- wymieniony olej w dyfrze, nowa uszczelka
- wymiana śrub do kół
- zakupienie felg scorpius z oponami
- wklejenie na nowo szyby czołowej, wyczyszczenie i zakonserwowanie rantów (korozji było mało), listwa chromowa szyby czołowej otrzymała nową uszczelkę gumową z drakena i została założona na nowych spinkach.
- zamontowany fabrycznie nowy zbiornik paliwa, czujnik poziomu paliwa
- wrzucona sprawna pompa paliwa wysokiego cisnienia i nowy filtr paliwa
- montaż listwy chromowej zderzaka z przodu na nowych spinkach
- nowy czujnik położenia wału i aluminiowa podpora tego czujnika
- wymiana klosza prawego kierunkowskazu z przodu gdyż poprzednik przy próbie wymiany żarówki rozpadł się na kawałki
- nowe odbłyśniki lamp przednich
- demontaż instalacji LPG i wszystkiego co z niej zostało - co do jednego kabelka
- demontaż niesprawnej instalacji alarmowej która zjadała prąd w aucie
- wymiana oleju w silniku i skrzyni biegów + oczywiscie nowe filtry
- przegląd całej instalacji elektrycznej w samochodzie, dosłowinie całej - od A do Z, nowe kable masowe
- wymiana łączników stabilizatorów na nowe
- linka sprzęgła strzeliła ze starości więc wymienione
- wymiana bezpieczników na nowe gdyż stare były mocno skorodowane
- naprawa zamka centralnego bagażnika - okazało się, że nie był podpięty po prostu
- uruchomienie podgrzewanego fotela pasażera - teraz działają oba (wtyczka była odpięta xD)
- puszka filtra powietrza miała urwane oryginalne zaczepy więc ją też zamieniłem na używkę ale w stanie idealnym
- wrzucona wiązka radia ISO
- zamiana starego połamanego tunelu środkowego na używkę w dobrym stanie
- kupno kieszeni bocznych całych, nie połamanych
- wymieniona korbka od szyby w drzwiach LT i LP ponieważ to obrotowe kółeczko odpadało z nich podczas opuszczania szyby
- wymieniona bolec zamknięcia/otwarcia drzwi w drzwiach kierowcy gdyż miał urwany gwint i wypadał podczas podnoszenia
- materiał nad nogami kierowcy i pasażera zamieniony na używkę w stanie bdb gdyż stare nie byly szttywne tylko wisiały
- emblemat "ErnstNilsen"
- zakrętka wlewu paliwa zamykana na kluczyk
- nowe poduszki silnika
- rozbieranie boczków drzwi, smarowanie zamków i mechanizmów + konserwacja
- czyszczenie i spawanie podłogi
- wymiana przekaźnika pomp paliwa (dopiero trzeci z kolei był sprawny)
- wymiana przekaźnika śwateł ponieważ się zacinał
- przegląd hamulców - tu nic nie było do zrobienia ponieważ klocki i tarcze sa w stanie bdb a zaciski są świeżo po regeneracji
- czyszczenie i konserwacja wszelkiej maści styków, styczków itp
- nowy (używany) alternator
- podpięcie oryginalnego oświetlenia maski
- wymieniona popękanej osłony tunelu kierownicy
- kompletna regeneracja mostu napędowego, wymiana wszystkich łożysk, simeringów
- nowy krzyżak wału
- frezowanie i tulejowanie "wpustu" wału napędowego do dyfra
- wymiana łożysk w tylnych kołach
edit 05.2019
- nowe paski klinowe
- wymiana płynu chłodzącego
- wymiana płynu wspomagania kierownicy
- wymiana dekla dyfra na gruby aluminiowy z serii 700 gdyż oryginalny z 200 jest stalowy, cienki i był dosyć mocno skorodowany i przy okazji oczywiście wlany nowy olej, przy okazji wnikliwa kontrola elementów zawieszenia i hamulców na podnośniku (wszystko jest ok)
- regeneracja listew plastikowych na drzwiach
- nowy regulator napięcia bosh
- montaż dekielków w felgach
edit 10.2019
- wymiana termostatu
- wymiana i podpięcie akcesoryjnego obrotomierza na wersję do benzyny (wczesniej był do d24 o czym nie wiedziałem)
- wymiana kopułki i palca zapłonowego
edit 11.2019
- wymiana dziurawej chłodnicy na używkę OEM mosiężną
- czyszczenie przepustnicy
edit 01.2020
- profilaktyczna wymiana regulatora ciśnienia paliwa gdyż poprzedni miał 2.5bar a powinno być 3 bar
- nowy akumulator
edit 05.2020
- olej w silniku XADO 10w40 + filtry
- czyszczenie silniczka krokowego
- kolejna wymiana chłodnicy wody, tym razem już na fabrycznie nową
- montaż akcesoryjnego voltomierza
- wymiana przewodów wodnych wychodzących z nagrzewnicy
edit 08.2020
- montaż LPG BRC
- wymiana podciśnień paliwowych pod maską
240 „Ernst Nilson”
240 „Ernst Nilson”
Ostatnio zmieniony 18 sierpnia 2020, 15:20 przez zlyzuw, łącznie zmieniany 19 razy.
3 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3056
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 240 sedan b230f+M47
Bdb cegła!
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
- clarksontop
- Posty: 887
- Rejestracja: 05 stycznia 2015, 22:28
- Lokalizacja: KRA
Re: 240 sedan b230f+M47
Dodam jeszcze, że na pewno nie będę obniżał zawieszenia, wrzucał sportowych wydechów itp. Będzie typowym tapczanem w oryginalnym stanie. Na dzień dzisiejszy jestem na etapie garażowego zabijania nudy, parę dni temu kupiłem ładne, nie połamane kieszenie boczne które już zostały zamontowane, w weekend przykręcę przednie chlapacze itp.
Na wiosnę MOŻE wrzucę instalację sekwencyjną aczkolwiek nie jest to przesądzone. Możliwe, że będzie śmigała sobie na czystej benzynce.
Na wiosnę MOŻE wrzucę instalację sekwencyjną aczkolwiek nie jest to przesądzone. Możliwe, że będzie śmigała sobie na czystej benzynce.
1 x
Re: 240 sedan b230f+M47
Czysta benzynka, jejciu to brzmi tak luskusowo i prestiżowo
Ale na lpg zostanie więcej na graty do volvo Powodzenia w przywracaniu do świetności.
Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
Ale na lpg zostanie więcej na graty do volvo Powodzenia w przywracaniu do świetności.
Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
0 x
Re: 240 sedan b230f+M47
Gazu nie zakładaj bo będzie się zwracał latami a i nie będziesz mógł go na żółte przerejestrować. Jaki to rocznik tak w ogóle?
0 x
Re: 240 sedan b230f+M47
Dlatego własnie nie jestem przekonany do LPG bo z poprzedniej instalacji została mi tylko butla, więc trzeba będzie zainwestować kolejne 1-1.5k na montaż i nowe graty, dodatkowo ja na daily mam s80 więc też nie będę tłukł 240tką codziennie po 100km aby się LPG opłaciło.endriugto pisze:Gazu nie zakładaj bo będzie się zwracał latami a i nie będziesz mógł go na żółte przerejestrować. Jaki to rocznik tak w ogóle?
A cegła jest z 1990r.
1 x
- Maciek4530
- Posty: 1247
- Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
- Lokalizacja: Zakopane/Kraków
Re: 240 sedan b230f+M47
Gratuluję zakupu cegły!
Gdybyś chciał pozbyć się tych "brzydkich felg sirius" to mam nawet kupca
pozdrowienia
sambo
Gdybyś chciał pozbyć się tych "brzydkich felg sirius" to mam nawet kupca
pozdrowienia
sambo
0 x
Re: 240 sedan b230f+M47
Siriusy już sprzedane. razem z dekielkami.
Wczoraj i dzisiaj rozbierałem boczki drzwi i czyściłem/smarowałem mechanizmy. Jak wcześniej szyby i drzwi się opornie otwierały tak teraz prawie tak lekko jak w Volvo s80.
Wczoraj i dzisiaj rozbierałem boczki drzwi i czyściłem/smarowałem mechanizmy. Jak wcześniej szyby i drzwi się opornie otwierały tak teraz prawie tak lekko jak w Volvo s80.
1 x