Kłopot po konwersji z M47 na M90

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
kajakdsk
Posty: 35
Rejestracja: 02 czerwca 2017, 21:04
Lokalizacja: Wrocław

Kłopot po konwersji z M47 na M90

Postautor: kajakdsk » 04 listopada 2018, 17:15

Siemanko, miałem w moim B200FT M90 które dokonało żywota i ze względów $$ kupiłem M47 z wałem i kołem zamachowym.
Poskładałem i od tamtej pory auto bardzo ciężko pali(śmierdzi benzyną jakby go zalewało), ledwo wkręca się na obroty, silnik bardzo szybko się nagrzewa i chodzi nie równo. do tego cały czas słychać jakby blowoff upuszczał ciśnienie (i brak podciśnienia na wskaźniku). Jak się już wkręca na obroty to bardzo powoli i na wskaźniku od turbo pokazuje prawie 0.5bara. Dopiero powyżej 2,5tys. obr. przy stabilnym trzymaniu gazu na wskaźniku widać podciśnienie jak normalnie. Kolektor wydechowy i turbo "święcą" mocną czerwienią...
Czy posiada ktoś wiedzę jaki jest prawidłowy proces zamiany koła zamachowego z dwumasy na sztywne? czy da się przekręcić koło w złe miejsce (przez co czujnik położenia wału ma zły sygnał), przez co jest przestawiony zapłon?
Dodam że świece nowe(przerwa sprawdzona szczelinomierzem), palec nowy.
POMOCY bo już ręce załamuję... :x
0 x

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 856
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: M90-->M47 problem POMOCY

Postautor: sambo » 04 listopada 2018, 17:30

tak, jest możliwość zamontowania koła zamachowego w złej pozycji ( prawdopodobieństwo 7/8)
0 x
Obrazek

Awatar użytkownika
kajakdsk
Posty: 35
Rejestracja: 02 czerwca 2017, 21:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: M90-->M47 problem POMOCY

Postautor: kajakdsk » 04 listopada 2018, 17:37

a wiadomo jaka jest właściwa?
0 x

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 856
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: M90-->M47 problem POMOCY

Postautor: sambo » 04 listopada 2018, 18:31

Jeżeli masz LH2.4 lub 3.1 to koło powinno być 58/2 (otwory) i montuje się w TDC jak na foto poniżej

Obrazek

Zanim zrzucisz skrzynię upewnij się, że czujnik położenia wału jest w porządku

powodzenia

sambo
0 x
Obrazek

Awatar użytkownika
kajakdsk
Posty: 35
Rejestracja: 02 czerwca 2017, 21:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: M90-->M47 problem POMOCY

Postautor: kajakdsk » 04 listopada 2018, 18:56

dzięki :) będę działał w środę i dam znać czy się udało :D
0 x

volvnietybombel
Posty: 281
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: M90-->M47 problem POMOCY

Postautor: volvnietybombel » 04 listopada 2018, 18:56

dokładnie, przerwa na kole ma być w miejscu rozrusznika , przerobiłem podobny problem :)
0 x

volvnietybombel
Posty: 281
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: M90-->M47 problem POMOCY

Postautor: volvnietybombel » 04 listopada 2018, 18:57

tylko wał dobrze ustaw :), a i bez zrzucania skrzyni możesz sprawdzić ściągając rozrusznik
0 x

Awatar użytkownika
kajakdsk
Posty: 35
Rejestracja: 02 czerwca 2017, 21:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: M90-->M47 problem POMOCY

Postautor: kajakdsk » 08 listopada 2018, 08:59

udało się, "machnąłem się za pierwszym razem o dwie śruby do przodu :P
dzięki wszystkim za pomoc
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 1962
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Kłopot po konwersji z M47 na M90

Postautor: dom?n » 08 listopada 2018, 09:18

Spróbuj być bardziej precyzyjny podczas dobierania tytułów swoich Tematów. Dzięki. .
0 x
'79 volvo 242 DL · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości