B230FT-przywrócenie turbodoładowania

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Simon_ses
Posty: 39
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

Postautor: Simon_ses » 23 stycznia 2019, 21:03

fonderal pisze:Za to tak się przyglądam na czujnik dla ECU i czy on nie jest aby niebieski? Jeśli masz LH2.2 to w porządku, natomiast dla 2.4 jest czarny.


Można powiedzieć, że niebieski. Dla mnie jest on zielony, a niektórzy powiedzieli by, że seledynowy ;) Zgadza się LH2.2. Chciałbym go sprawdzić dla pewności, jakie powinien mieć wartości :?: Zimny - kilka kΩ, ciepły - ~300Ω :?:
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 774
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

Postautor: fonderal » 23 stycznia 2019, 21:56

Dla LH2.2 jest niebieski, nr OE 1332396, Bosch 0280130026.
Wygląda, że jest sprawny:

Obrazek
1 x

Simon_ses
Posty: 39
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

Postautor: Simon_ses » 23 stycznia 2019, 22:15

Dziękuję bardzo. A czy sprawny, to się okaże, jak zmierzę jego rezystancję ;)
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 774
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

Postautor: fonderal » 23 stycznia 2019, 22:51

Myślałem, że zmierzyłeś :)
0 x

Simon_ses
Posty: 39
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

Postautor: Simon_ses » 15 marca 2019, 20:51

fonderal pisze:Myślałem, że zmierzyłeś :)


W końcu miałem trochę czasu dla Vołoviny i pomierzyłem.
1,37 kΩ przy około 12°C, trochę mało, natomiast na ciepłym silniku już 344 Ω, więc go nie ruszałem, najwyżej krócej na "ssaniu" będzie.
Chwilę walczyłem z ustawieniem zapłonu, w efekcie czego wymieniłem czujnik spalania stukowego. Podejrzewam, że wystarczyło by dokręcenie poprzednika właściwym momentem, ale... .
Parę pytań:
- Czy wyłącznie EZK reguluje zapłon, czy jest jeszcze jakiś regulator :?: Ustawiłem przy 900 obr/min i odpiętym podciśnieniu regulatora ciśnienia paliwa - 10°, lecz czym wyższe obroty, tym zapłon się opóźnia. Coś mi tu nie pasuje :x
- Czy do cewki wpięte są 4 przewody (wsuwek jest 5) :?:
W wiązce silnikowej jest nieźle namieszane, więc każde luźne przewody i wolne piny mnie irytują, choć i tak już się sporo klaruje.
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości