Volvo 240 '91 "RED245"

Zaprezentuj swoją cegłę i aktualizuj na bieżąco swój temat
Awatar użytkownika
Bałuch 79
Posty: 268
Rejestracja: 09 kwietnia 2019, 21:37
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Bałuch 79 »

Gdzie taki fajny plener?
0 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Bałuch 79 pisze:Gdzie taki fajny plener?
O tutaj! :D https://goo.gl/maps/3eX4McMqsqBnHyDu6
3 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Stopnice-Zalesie ale mega fajna trasa
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

Sinuspi pisze:Stopnice-Zalesie ale mega fajna trasa
Pomijając "ł" to tak :lol:
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Maciek4530 pisze:
Sinuspi pisze:Stopnice-Zalesie ale mega fajna trasa
Pomijając "ł" to tak :lol:
w Siłnuspi ? :P :D ;) to ły ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

12.06.2023r. - przebieg 401760km

Jedyne zdjęcie z wyjazdu na majówkę, oczywiście Volvo wzięło większość bagaży i cały zapas napojów i strawy dla 8 osób - ciężko wymagać tego samego od krótkiego Aurisa ;)
343465298_2203450886710868_6484598705834799818_n.jpg
343465298_2203450886710868_6484598705834799818_n.jpg (208.7 KiB) Przejrzano 923 razy
Po powrocie z majówki i nabiciu 750km doszło do kolejnej zamiany oleju - na docelowy czyli Millers CLASSIC PISTONEEZE 10W40 :) Olej miałem zmienić po 1000km, następnie była myśl by w połowie zmienić sam filtr ale wyszło jak wyszło - czekała mnie trasa aż do Nysy :D

Korek prezentował się następująco:
20230511_193246.jpg
20230511_193246.jpg (175.2 KiB) Przejrzano 923 razy
Pierwszy raz w życiu miałem też problem z dokręceniem filtra oleju - pośpiech, zbliżający się zmrok. Dnia kolejnego osłona pływała w oleju który podciekał z filtra... Na szczęście nie było to na tyle oleju by jakkolwiek spadł poniżej poziomu minimum. Filtr dokręciłem kluczem na pasku - jest leciutko zgnieciony w jednym punkcie - ważne że już szczelny :mrgreen:

W związku ze zmianą oleju wkręcony i podłączony został czujnik temperatury oleju - na ten moment może nie najpiękniejsze ale mam w końcu 4 zegary akcesoryjne Volvo a nie 2 Volvo i 2 VDO :)

Aby w końcu podkreślić koniec remontu silnika założyłem nowy znaczek - różnica jest ogromna! :D
Taśmę do znaczków wziąłem z polecenia @jinx. Bardzo mocno i dobrze trzyma 8-)
20230522_215301.jpg
20230522_215301.jpg (300.94 KiB) Przejrzano 923 razy
20230522_221316.jpg
20230522_221316.jpg (224.61 KiB) Przejrzano 923 razy
Klasycznie wziąłem też udział w otwarciu Krakowskich Klasyków Nocą wraz z @BASSRIDE (jaki i zajechałem na 2 kolejne spotkania - wszystkie do tego momentu w tym sezonie)
20230525_193225.jpg
20230525_193225.jpg (325.16 KiB) Przejrzano 923 razy
Kolejnym aspektem maja był problem z ładowaniem...

Wóz zaczął wywalać błąd ABS, wibracje pedału przy do hamowaniu mimo suchej powierzchni. Sprawdzam fora zagraniczne i objaw prosty - przeładowanie akumulatora. Na dojeździe do garażu prócz kontrolki ABS zaczyna wariować prędkościomierz. Wyniki na mierniku?
20230527_141007.jpg
20230527_141007.jpg (270.58 KiB) Przejrzano 923 razy
Zacząłem więc cyrki z podmianami regulatora, alternatorów - finalnie nawet podjechałem z alternatorem na pomiar... Rozwiązaniem zagadki okazały się: słaba bateria w mierniku (w 440 i Sharanie pokazywał w normie), luźną wtyczkę ABS do prawego koła - a dokładniej jednego pinu (naprawiana podczas zmiany oleju ze względu na przetarty kabel koło grodzi) oraz wtyczka w moście - która przy bliższej inspekcji jednak nie jest identyczna jak oryginał :cry:

Wróciłem więc do uszkodzonej wtyczki (może nie będzie wypadać tak prosto, musze znaleźć całą), porządnie wepchnąłem piny w naprawianej wtyczce oraz wymieniłem baterie w mierniku :mrgreen: Na ten moment problem zniknął, ładowania w normie 8-)

Zahaczyłem też o @bnw - z dawcy pobrałem kilka zaślepek progów (białe, okrągłe) oraz wspornik tunelu środkowego gdyż mój miał uszkodzone miejsce na śrubki boczne - teraz mogę zamontować tunel jak należy :)
20230527_174028.jpg
20230527_174028.jpg (405.36 KiB) Przejrzano 923 razy
Przełom maja i czerwca samochód spędził na małym zabiegu detaillingowym - czerwień znów wróciła, trzeba go polerować minimum raz do roku i powinno być czerwone już zawsze ;)
ccd94484-5791-4e1f-bc8c-73967d04c331.JPG
ccd94484-5791-4e1f-bc8c-73967d04c331.JPG (153.87 KiB) Przejrzano 923 razy
56bcd390-ca42-4986-b0cd-7cd8bd388a00.JPG
56bcd390-ca42-4986-b0cd-7cd8bd388a00.JPG (136.73 KiB) Przejrzano 923 razy
6 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Najs :)
1 x
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

09.08.2023r. - przebieg 403380km

2 miesiące drobiazgów, rozbiórek i lekkiego czyszczenia.

W związku ze sprzedażą haku od @jinx zakupiłem ucho holownicze i wsporniki dokładki - ich brak dokładnie widać na poprzednim zdjęciu z detaillingu. Pusto i widać niespójność.

Całość udało się kupić w znośnej cenie - przesłałem całość do brata który akurat jest w trakcie pełnej renowacji WSK 125 - na piasek i proszek. Elementy wracają i coś mi tu nie gra: ucho jest wygięte w połowie długości... Jak? Czemu? Nie mam pojęcia ale 1 raz InPost się popisał...
Użyłem młotka pogarszając sprawę i uszkadzając powierzchnię... Szkoda gadać :?

Ale nic - przy okazji na warsztacie u koleżki walnąłem ucho w imadło i naprostowałem - potem szpreju czarnego na łoko i cyk. Całość ze wspornikami na nowych śrubach trafiło na samochód ;)
20230705_163729.jpg
20230705_163729.jpg (449.92 KiB) Przejrzano 587 razy
20230719_180203.jpg
20230719_180203.jpg (154.61 KiB) Przejrzano 587 razy
Mając chwilę czasu i nieznaczną odległość byłem pierwszy na oględzinach pod Tarnowem... Jeśli jest tu nowy właściciel - mam nadzieję że szkło DJ Auto się przyda, zawsze kilka złotych oszczędności przy pełnej renowacji... Ale i tak bym takie Turbo IC chciał :twisted:
20230707_174901.jpg
20230707_174901.jpg (316.61 KiB) Przejrzano 587 razy
20230707_180905.jpg
20230707_180905.jpg (253.5 KiB) Przejrzano 587 razy
Po prawie 3 (?) latach od końca remontu blacharskiego wykonałem konserwacje profili woskiem. Użyłem do tego 4 puszki Sika 6220S oraz 5 puszek Sika 6250S - łącznie sporo kasy :?

Tak czy siak zalane są progi, słupki B i C, drzwi, klapa oraz rogi maski, podłużnice i trochę szpar tu i tam :)

Przy tej okazji wyjąłem całe wnętrze i umyłem budę od wewnątrz, fotele, korytka odnowiłem opalarką, fotele przednie trochę poddrutowałem by się nie zapadały.

W jakimż byłem szoku gdy w kanapie tyłu znalazłem "zabytkowego" Chupa Chupsa (na bank za mojej kadencji się tam nie pojawił) oraz Euro centa z 2002 roku w fotelu kierowcy :) Jakim cudem to się uchowało podczas rozbiórki, blacharki oraz tylu lat użytku? Nie wiem :lol:
20230714_150353.jpg
20230714_150353.jpg (183.74 KiB) Przejrzano 587 razy
Z końcem lipca wóz zaliczył coroczny (2 lata od montażu) - serwis LPG. Jak to powiedział Pan właściciel - nic Pan żeś nie zmaścił przy wyjmowaniu silnika, instalacja w doskonałym stanie. Jeździć! :lol:

Nawiercona został także otwór w nadkolu (końca progu) z prawej strony. Podczas odbudowy został pominięty. Zaślepka oryginalna pobrana z dawcy dzięki hojności @bnw 8-)
20230730_175954.jpg
20230730_175954.jpg (298.99 KiB) Przejrzano 587 razy
Tegoż samego dnia wyżej wspomniany forumowicz zwrócił uwagę iż brak mi świateł wstecznego... Okazało się że wiązka urwała się w miejscu gdzie wiązka przechodzi z kabiny pod samochód :o Jak? Nie mam pojęcia - na ten moment dorobiłem ją tak by działało ale liczę że u @bnw znajdę cały fragment tak by siedziało na miejscu :?
Screenshot_20230731-232352_Messenger.jpg
Screenshot_20230731-232352_Messenger.jpg (851.71 KiB) Przejrzano 587 razy
Zdjęcie by @bnw bo ja głowę do zdjęć miałem już po ciemku :lol:

Mniej więcej przed konserwacją powrócił także problem ładowania i kontrolek... Wóz trafił na kobyłki i szukałem. Podmieniłem żarówkę ładowania na zapas z puszeczki, podmieniłem znów regulator... Patrzę od spodu a tu świeżo dorobiona masa przecięta niemal całkowicie w połowie. odkręcam obie śruby, wyjmuje... A tu jedno oczko zerwane z przewodu (tylko izolacja trzymała to w całości, ledwie kilka nitek styka). Powód? Poprzednie maglowanie alternatorami, nowy fragment przewodu wzbudzenia, podmiany regulatorów, odkręcanie osprzętu.

Kabel dorobiony, dokręcony - pędzę więc z kluczykiem do stacyjki! Wszystkie kontrolki wróciły! No poza ładowaniem... Wyjmuje żarówkę - a co to? Otóż lata temu (jeszcze za sedana) stworzyłem puszkę z bezpiecznikami i żarówkami. No i z braku wiedzy z jednej oprawki zarobionej fabrycznie do zegarów wyrwałem żarówkę i wsadziłem W1,2W - pasowało? Pasowało! A czy działało? No niezbyt.

Tak też kilka lat później głupota wróciła w najmniej niespodziewanym momencie :lol:

Wóz odżył, ładuje jak zawsze - 14,4V :D

Przy okazji zalewania wozu woskiem zauważyłem także że oba tylne amortyzatory są wylane... To jedyny nie zmieniony element zawieszenia podczas remontu w 1 połowie 2022 roku. Na samochodzie od praktycznie samego początku u mnie (w zamian za Nivomaty fabryczne) siedziały Sachs-y od Rudiego.

Cóż, z przodu Bilstein 21-030314 (B4) to i na tył trzeba było do kompletu założyć Bilstein 19-019529 (B4) - mamy komplet i cały zawias "nowy" od A do Z 8-)
20230731_164304.jpg
20230731_164304.jpg (236.83 KiB) Przejrzano 587 razy
No i tak się toczy to moje 240... Od jutra znów chyba będzie jedynym samochodem użytkowym w moim posiadaniu :mrgreen:
20230609_181905.jpg
20230609_181905.jpg (321.89 KiB) Przejrzano 587 razy
3 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Skurczybyk, Turbo na czarnych blachach. Myślałem że nie ma już takiego w Polsce!
1 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
Maciek4530
Posty: 1239
Rejestracja: 07 listopada 2016, 20:12
Lokalizacja: Zakopane/Kraków

Re: Volvo 240 '91 "RED245"

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Maciek4530 »

dom?n pisze:Skurczybyk, Turbo na czarnych blachach. Myślałem że nie ma już takiego w Polsce!
Truchło jest, oby nie wypłynęło ulepione drożej! :D
Bo centralnie kwota za jaką stało nie jest adekwatna do pracy i pieniędzy jakie trzeba włożyć. Zwłaszcza że w tym samym czasie wisi 244 turbo USA w stanie klasyk :)
1 x
ODPOWIEDZ