940 turbo automat-słabe osiągi

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2273
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

Postautor: endriugto » 25 września 2018, 07:28

fonderal pisze:Wg VINu powinien być B230FT bez EGRu. Popatrz na ten numer silnika, osłona może być z jakiegokolwiek innego.
Rocznik jest w porządku, w VINie masz rok modelowy 93 tłuczony od sierpnia 92.
Wyposażenie jest zakodowane na tabliczce znamionowej, w prawej kolumnie. Kliknij sobie tutaj
https://www.myvolvolibrary.info/Tech_fi ... Pocket.pdf
i ściągnij przydatną książeczkę. Znajdziesz w niej sporo ciekawych informacji, łącznie z odczytywaniem tabliczek:)

Czy z którejś tabliczki lub z winu czy rocznika można dowiedzieć się jakie przełożenie ma most?
0 x

pasii
Posty: 25
Rejestracja: 23 września 2018, 20:05

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

Postautor: pasii » 25 września 2018, 09:19

Jest pierwsza kara od złomka. Rano nie zagadał. Pompa pracuje, paliwo jest. Podejrzewam jakieś prądy nieobecne..
0 x

xjtdi
Posty: 417
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

Postautor: xjtdi » 25 września 2018, 09:40

endriugto pisze: Czy z którejś tabliczki lub z winu czy rocznika można dowiedzieć się jakie przełożenie ma most?

Nie bardzo, z tabeli dla danego typu silnika i skrzyni możesz wyczytać jakie z 2 lub 3 dostępnych przełożeń możesz mieć.
Co innego jak jest naklejka na moście, na tej dużej na lewej osłonie półosi jest wszystko, typ mostu, przełożenie nr fabryczny.
Czasem jest jeszcze mała na deklu, wtedy po numerze seryjnym idzie w vadisie sprawdzić co tam jest i czy jest szpera a właściwie co tam było przy wyjeździe z fabryki bo przez te ćwierć wieku sporo mogło się w aucie zmienić ;-)
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 677
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

Postautor: fonderal » 25 września 2018, 17:50

pasii pisze:Jest pierwsza kara od złomka. Rano nie zagadał. Pompa pracuje, paliwo jest. Podejrzewam jakieś prądy nieobecne..

Pierwszym podejrzanym jest czujnik obrotów wału, drugim przekaźnik wtrysków.
W czujniku ukręca się kabel, przekaźnik z reguły wystarczy przelutować (zimne luty).
Czujnik znajdziesz na łączeniu silnika ze skrzynią, a przekaźnik to jedyny biały, w drugim rzędzie po lewej.
1 x

pasii
Posty: 25
Rejestracja: 23 września 2018, 20:05

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

Postautor: pasii » 25 września 2018, 20:29

Ogarnięte, wina kopułki :)
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości