Strona 3 z 9

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 13 marca 2015, 11:56
autor: Jacenty
Witam Szanowne Grono Forumowiczów,
to mój pierwszy tekst na forum, więc krótko się przedstawię, zanim skomentuję D24TIC. Nazywam się Jacek Tracz, mieszkam w Warszawie, od kilkunastu lat jeżdżę VOLVO i nie wiem czy na pewno wynika to tylko z pasji ;-) Obecnie w garażu posiadam trzy modele (info w stopce) wszystkie wyróżniają się czymś szczególnym. Wcześniej było kilkanaście starszych, młodszych i nowych sztuk. Wracając do wątku:

Jeżdżę właśnie takim V244, nie ja dokonywałem przekładki, więc nie wiem w jaki sposób poradzili sobie z tym tematem, ale efekt jest OK. Naturalnie klekot D24 pozostaje klekotem ;-) ale przyjemność z jazdy już dużo, dużo lepsza, a słyszalny gwizd turbiny jest ekscytujący :-) Silnik zestawiono ze skrzynią M47, do tego sportowa kierownica i mam subiektywne wrażenie o zmniejszonej ilości obrotów. Wcześniej nie kręciłem bączków 30-letnim dieselem, tym już się da :-)

Pzdr

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 13 marca 2015, 12:51
autor: Mareek
Cześć Jacku! Miło, że do nas dołączyłeś. Zacna kolekcja :)

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 13 marca 2015, 14:05
autor: kemizo
Witamy i czekamy na prezentacje z wieloma zdjęciami :)

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 27 marca 2015, 23:52
autor: Pete Sweed
Witam Wszystkich! Wybaczcie ze tak na wariata bez zadnych informacji, ale obecnie jestem w pracy za granica i wypelniajac luke czasowa przegladam forum :) tak pokrotce. Mam na imie Piotrek i mieszkam w Jaktorowie. Jesto to moje drugie Volvo. Poprzednie to V70 przed liftem 2.5tdi (R.I.P na drzewie). Obecnie nabylem niedawno 940 2.4tic, zdjecie i szersze info jak wroce do domu :D

Chcialbym zabrac glos w dyskusji poniewaz kupilem to auto z naciskiem na ten motor bo wiem ze ma duzy potencjal na modyfilacje. Jednak wszystko sie komplikuje za sprawa elektroniki... a w zasadzie jej brak. Sam szukam sposobu jak podniesc moc i moment na ori podzespolach. Poki co przychodzi mi do glowy wymiana pompy na wtrysku podanym przez komputer, ale wtedy potrzebny bedzie potencjometr do linki lub rzezba z pedalem gazu. Pytanie tez od czego podejdzie pompa. Myslalem ze bedzie latwiej z tym tematem a tu jest ciezki orzech do zgryzienia. Generalnie jest szereg, poniekad glupot konstrukcyjnych ktore zabjaja mi caly projekt, a wyssalem z palca ze chcialbym... cos okolo 300hp. Tak, jest to mozliwe i takim dieslem jezdzi sporo osob tylko nikt nie chce zdradzic jakie modyfikacje przeprowadzil. Jest ktos oblatany na forum w tego typu dzialaniach? :) moj mechanik woli przekladac silnik od bmw, bo mu latwiej. A ja chce robic tego starego 2.4 kle, kle, kle i on tego nie rozumie. Albo tak mu sie chce robic :)
Wszelkie sugestie mile widziane.

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 03 kwietnia 2015, 19:52
autor: Kaban
Ja Ci coś doradzę kolego z CB radia :D Wyciągam swojego b230fk, montujesz u siebie i robisz sobie 300hp :D

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 04 kwietnia 2015, 00:06
autor: takijedenkuba
Kaban pisze:Ja Ci coś doradzę kolego z CB radia :D Wyciągam swojego b230fk, montujesz u siebie i robisz sobie 300hp :D
Bardzo dobry pomysł za tysiaka :!:

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 05 kwietnia 2015, 06:16
autor: saabauto
Norbi pisze:zacznę od tego że ..praktyka jebiot teoriu
przede wszystkim nie włożysz wałka od głowicy płytkowej (wolnossącej) do hydraulicznej(turbo) bo są przesunięte krzywki o 2mm więc reszta wywodów i pierdół teoretycznych tu się kończy......nawet jeśli to spasujesz na stopkach to kółko rozrządu obciera o głowicę. wiem bo to przerabiałem osobiście
przepis prosty 1.1bara większa dawka i lata jak mój 760 (jakieś 140KM)
Oj Norbert, tylko byś dmuchał :-) i to "jakieś" to tylko Twoje subiektywne odczucie, uwierz.

Jest kilka przepisów, m.in. pompa wtryskowa hybrydowa, do tego zabawa w downgrade głowicy hydraulicznej do płytkowej, podmiana wałka, ustawienie pompy, wtryskiwacze od beemki, a turbo na koniec - mbc to każdy "Janusz" założy i "dmuchnie"...

Będzie fajny TiC, za kilka miesięcy, taki zbudowany niemal od podstaw... na pełnym przelocie 3 calowym wydechem, zobaczysz :-)

Na razie stoi blok, nie mam kiedy go skończyć.

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 20 maja 2015, 13:16
autor: David
Boost ustawiacie tylko przez kręcenie "sztangą" od WG czy jeszcze coś dochodzi?

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 06 lipca 2015, 14:15
autor: Rafies
Gdzieś tam w necie wyczytałem że pierwsze wolnossące głowice 2.4 miały większą komorę spalania, również wszędzie poruszany jest temat wałka rozrządu z wolnossącego (w sensie lepszy), narzekanie na budowę kolektora ssącego, porting głowicy/kolektora i jak najcieńsza uszczelka pod głowicę. '

Jestem ciekaw czy stare lt będą miały też tą głowice co pierwsze volvo

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 07 lipca 2015, 21:55
autor: szary_misiek
Mówisz o kolektorze ssącym rozumiem? Sorry za ignorancję, ale one się czymś różniły między td a d? Mam oba, jakoś specjalnie się nie przyglądałem, ale tylko pamiętam że wejścia miały trochę inne...