Ja też mam 760 i osprzęt mam umiejscowiony tak jak pisze swital (no poza klimą bo jej nie ma)Tomeczek90 pisze:No no, ale kolega ma 760, wiec chyba będzie wszystko po jednej stronie.swital pisze:W 200 jest inaczej:Tomeczek90 pisze:Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- alternator po prawej stronie (pasażera)
- wspomaganie po lewej na górze
- klima po lewej na dole
D24TIC - polepszenie osiągów
- DarthVader
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 października 2014, 12:26
- Lokalizacja: GA
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
0 x
760 GLE D24T
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Hmm, to widocznie jeszcze za mało wiem o tych kanciakach.DarthVader pisze:Ja też mam 760 i osprzęt mam umiejscowiony tak jak pisze swital (no poza klimą bo jej nie ma)
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p
- DarthVader
- Posty: 197
- Rejestracja: 21 października 2014, 12:26
- Lokalizacja: GA
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Tomeczek90, człowiek się całe życie uczy... Może to kwestia tego ze mam hihihi "przedlifta" no i D24T, w późniejszych autach z D24TiC z tego co widywałem było tak jak piszesz
0 x
760 GLE D24T
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
AFC adjustment:
Very CAREFULLY, pull up on the rubber diaphragm and it will slide up. Look at how the shaft that the diaphragm is connected to is tapered towards the bottom. I refer to it as being cylindrical, but slightly off center. It has a "deep side" and a "shallow side". You want to position it so that the pin rides on the deep side of the shaft. While your in there, remove the plastic washer than the diaphram bottoms out on. Its white plastic and sitting on top of the star wheel (which looks like a gear). Shave around .100 off it. If you look at the wear mark on shaft where the pin has been riding, you will see that it doesn't travel all the way down to the deepest point. Shaving the washer down will alow it to get to the deepest point. Next, crank the star wheel down at least a turn or turn and a half. This will reduce the tension on the diaphram and reduce the amount of boost it takes to push it down. This helps increase low boost fueling, but will increase smoke. You can adjust this with the screw and jamb nut on top of the housing. Bottoming it out will give the most fuel with no boost to start with, and more fuel from there as boost increases.
Ktoś wie dokładnie o co w tym chodzi, może dysponuje zdjęciami gdzie widać co tam wszystko trzeba przekręcić?
Mój się teraz tak odpycha, doładowanie w peaku 1bar, trzyma 0.95.
Very CAREFULLY, pull up on the rubber diaphragm and it will slide up. Look at how the shaft that the diaphragm is connected to is tapered towards the bottom. I refer to it as being cylindrical, but slightly off center. It has a "deep side" and a "shallow side". You want to position it so that the pin rides on the deep side of the shaft. While your in there, remove the plastic washer than the diaphram bottoms out on. Its white plastic and sitting on top of the star wheel (which looks like a gear). Shave around .100 off it. If you look at the wear mark on shaft where the pin has been riding, you will see that it doesn't travel all the way down to the deepest point. Shaving the washer down will alow it to get to the deepest point. Next, crank the star wheel down at least a turn or turn and a half. This will reduce the tension on the diaphram and reduce the amount of boost it takes to push it down. This helps increase low boost fueling, but will increase smoke. You can adjust this with the screw and jamb nut on top of the housing. Bottoming it out will give the most fuel with no boost to start with, and more fuel from there as boost increases.
Ktoś wie dokładnie o co w tym chodzi, może dysponuje zdjęciami gdzie widać co tam wszystko trzeba przekręcić?
Mój się teraz tak odpycha, doładowanie w peaku 1bar, trzyma 0.95.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Jako, że sam posiadam D24T, lubię stare diesle i ich " dosyć łatwe" modyfikacje to trochę tematów w tym właśnie kierunku przestudiowałem, lecz z praktyką póki co u mnie wszystko stoi w miejscu (silnik nie jest w najlepszym stanie ). Z większości tekstów rozumiem co drugie/trzecie słowo (jak i w tym przypadku) więc łatwo nie jest, ale te podstawowe modyfikacje mniejwięcej wiem już jak wykonać - głównie dzięki zdjęciom.David pisze:AFC adjustment:
Very CAREFULLY, pull up on the rubber diaphragm and it will slide up. Look at how the shaft that the diaphragm is connected to is tapered towards the bottom. I refer to it as being cylindrical, but slightly off center. It has a "deep side" and a "shallow side". You want to position it so that the pin rides on the deep side of the shaft. While your in there, remove the plastic washer than the diaphram bottoms out on. Its white plastic and sitting on top of the star wheel (which looks like a gear). Shave around .100 off it. If you look at the wear mark on shaft where the pin has been riding, you will see that it doesn't travel all the way down to the deepest point. Shaving the washer down will alow it to get to the deepest point. Next, crank the star wheel down at least a turn or turn and a half. This will reduce the tension on the diaphram and reduce the amount of boost it takes to push it down. This helps increase low boost fueling, but will increase smoke. You can adjust this with the screw and jamb nut on top of the housing. Bottoming it out will give the most fuel with no boost to start with, and more fuel from there as boost increases.
Ktoś wie dokładnie o co w tym chodzi, może dysponuje zdjęciami gdzie widać co tam wszystko trzeba przekręcić?
Mój się teraz tak odpycha, doładowanie w peaku 1bar, trzyma 0.95.
W tym przypadku chodzi raczej o tzw."fuel pin" czyli coś co odpowiada za stosunek ciśnienia paliwa do jego ilości (chyba jakoś tak). Tutaj: KLIK masz kilka zdjęć i opis po ang. jak to wygląda i przykładowe, customowe "szpilki". Wyczytałem, że na początek można spróbować wyciągnąć tą "szpile" i ją obrócić o 180 stopni. Powinno to jakiś zauważalny efekt dać, jak będzie mało to można próbować jeszcze bardziej zeszlifować to wcięcie, a jak to będzie za mało, to kombinować bardziej "wygryzione" , tylko koniecznie ze stali nierdzewnej! Na d24t.com ktoś napisał, że w ogóle pozbył się tego elementu i nie ma żadnych negatywnych odczuć, a nawet przeciwnie.
Tutaj KLIK masz jeszcze drobną modyfikację pompy, która daje większą dawkę paliwa i możliwość osiągnięcia wyższych obrotów.
Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem i nic nie namieszałem.
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Przymierzam się do montażu kolektora z D24 bez turbo, robił już to ktoś? Chodzi mi o kwestie podpięcia tej części pompy która podnosi dawkę przy doładowaniu, w kolektorze do TICa jest wkręcony króciec z nałożonym przewodem i stamtąd idzie ciśnienie do pompy, przy kolektorze z N/A lepiej będzie wziąć to ciśnienie z przewodu między muszlą sprężarki a WG, czy lepiej nagwintować gdzieś kolektor na ten króciec ze starego kolektora?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Może to zdjęcie Ci pomoże:
Chodzi o ten przewodzik, co idzie z pompy do kolektora nad pokrywą?
Chodzi o ten przewodzik, co idzie z pompy do kolektora nad pokrywą?
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
david zostawiasz seryjny IC ? ja do 200 mam już przygotowany z e60 z 3.0d
700 z foto wyżej jest do sprzedania
700 z foto wyżej jest do sprzedania
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Dokładnie o ten chodzi, tutaj widać ktoś się wkręcił w kolektor, innego użytkownika d24t.com pytałem to wpiął się właśnie między sprężarkę a WG, ale wygodniej będzie nagwintować kolektor tylko że jest cienki Ten z e60 będzie lepszy od naszej serii? Ja myślałem nad jakimś fmic, ale to i tak w dalszej przyszłości
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
W BMW obrabia grubo ponad 200KM, a jest fajnych rozmiarów i idealnie wchodzi pod belkę zderzaka.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico