Cześć,
jak niektórzy słyszeli mam problemy ze swoją skrzynią. Poważnie rozważam swapa na manuala.
Teraz tak. Osobiście nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i jakie byłyby koszty. Czy ktoś z doświadczeniem w tych sprawach podpowie co najlepiej zrobić? M90 czy M46? A może jakaś skrzynia z BMW?
Mamy tu kogoś kto ogarnąłby takiego swapa od A do Z?
Wszelkie konkretne podpowiedzi/sugestie/propozycje mile widziane.
W internetach znalazłem taki adapter: http://www.abc-clutch.com/portfolio/vol ... dapter-kit
Nie znam ceny u producenta, w DE można kupić ten zestaw za 1500Euro - zdecydowanie za dużo
760 - SWAP z automata na manual.
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Koszty po krótce....
M90
-1000-1500zł za kpl skrzynia, wał wysprzęglik
- 700-1000 zł sprzęgło jednomas + przerobiony docisk + tarcza + pilot
robocizna...??? do tego geje pedały jakieś uchwyty.
Osobiście bym szedł w N47 z BMW , 6 biegów, tanie graty.
M90
-1000-1500zł za kpl skrzynia, wał wysprzęglik
- 700-1000 zł sprzęgło jednomas + przerobiony docisk + tarcza + pilot
robocizna...??? do tego geje pedały jakieś uchwyty.
Osobiście bym szedł w N47 z BMW , 6 biegów, tanie graty.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Tak jak pisze V945turbo, swap na M90 to spore koszty bo potrzebujesz:
- kompletna skrzynia (w wersji do redblocka, od diesla i whitebloka z 960 nie podejdą bo jest inny kielich) do tego wysprzeglik, łapa, poduszka, podpora tylna skrzyni;
- wał napędowy;
- wybierak od M90 bo jest zupełnie inny niż od M46 lub M47;
- no i największy dylemat, dwumasa+sprzegło lub jednomas+ docisk od M47 + tarcza od diesla z M90 + adapter żeby przedłużyć za krótki wałek sprzęgłowy+ delikatne podtoczenie docisku (1-2mm od środka) bo tarcz nie wchodzi...
Jak ma być budżetowo i na zasadzie p&p to raczej M46 bo podobno jest mocniejsza od M47 niestety czasem sypie się overdriwe. W tym wariancie też klamotów potrzebujesz całkiem sporo:
- koło zamachowe odpowiednie do twojej wersji LH-jetronica; jak masz LH2.2 to podejdzie każde bo czujnik jest w aparacie zapłonowym jak masz LH2.4 to zamach z 58 otworami bo zawsze może Ci się trafić od Reginy, wygląda podobnie tylko ma 40 otworów i nie bardzo chce działać z LH-jetronikiem...
- sprzęgło kompletne;
- skrzynia z łapą wyciskową, można iść w wersję na linkę, mniej klamotów a działa całkiem spoko, w jednej 740 tak mam i jest ok;
- odpowiedni wał bo jak pewnie wiesz do każdej ze skrzyń manualnych był innej długości;
- wybierak.
Skrzynia z BMW to ciekawy temat, rzeźbienia jest najwięcej i jest jedno ale - przydał by się szybki most do niej bo co z tego, że masz 6 biegów jak finalne przełożenie na6 jest na niej takie same jak na 5 biegu w skrzyni volvoskiej... {edit jeśli dobrze znalazłem to na 6 jest nawet odrobinę wolniej niż na 5 volvoskiej bo w BMW masz 0,85:1 a w volvo 0,81 lub 0,70:1}
W BMW tylny dyfer przy tej skrzyni miał 2,93 lub 3,07 Ty w swoim aucie masz pewnie 3,73 czyli żeby dało się jechać na trasie to jeszcze wymianę mostu musisz doliczyć.
- kompletna skrzynia (w wersji do redblocka, od diesla i whitebloka z 960 nie podejdą bo jest inny kielich) do tego wysprzeglik, łapa, poduszka, podpora tylna skrzyni;
- wał napędowy;
- wybierak od M90 bo jest zupełnie inny niż od M46 lub M47;
- no i największy dylemat, dwumasa+sprzegło lub jednomas+ docisk od M47 + tarcza od diesla z M90 + adapter żeby przedłużyć za krótki wałek sprzęgłowy+ delikatne podtoczenie docisku (1-2mm od środka) bo tarcz nie wchodzi...
Jak ma być budżetowo i na zasadzie p&p to raczej M46 bo podobno jest mocniejsza od M47 niestety czasem sypie się overdriwe. W tym wariancie też klamotów potrzebujesz całkiem sporo:
- koło zamachowe odpowiednie do twojej wersji LH-jetronica; jak masz LH2.2 to podejdzie każde bo czujnik jest w aparacie zapłonowym jak masz LH2.4 to zamach z 58 otworami bo zawsze może Ci się trafić od Reginy, wygląda podobnie tylko ma 40 otworów i nie bardzo chce działać z LH-jetronikiem...
- sprzęgło kompletne;
- skrzynia z łapą wyciskową, można iść w wersję na linkę, mniej klamotów a działa całkiem spoko, w jednej 740 tak mam i jest ok;
- odpowiedni wał bo jak pewnie wiesz do każdej ze skrzyń manualnych był innej długości;
- wybierak.
Skrzynia z BMW to ciekawy temat, rzeźbienia jest najwięcej i jest jedno ale - przydał by się szybki most do niej bo co z tego, że masz 6 biegów jak finalne przełożenie na6 jest na niej takie same jak na 5 biegu w skrzyni volvoskiej... {edit jeśli dobrze znalazłem to na 6 jest nawet odrobinę wolniej niż na 5 volvoskiej bo w BMW masz 0,85:1 a w volvo 0,81 lub 0,70:1}
W BMW tylny dyfer przy tej skrzyni miał 2,93 lub 3,07 Ty w swoim aucie masz pewnie 3,73 czyli żeby dało się jechać na trasie to jeszcze wymianę mostu musisz doliczyć.
0 x
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Dzięki panowie za odpowiedź.
No mam dylemat. W przyszłym tygodniu próbuję ratować obecną skrzynię, jak się nie uda to może poszukam jakiegoś trupa na dawcę.
Co do mostu - o prędkości autostradowe się nie martwię, na obecnej skrzyni 200km/h to zwykła prędkość przelotowa bez wkręcania się na wysokie obroty.
Chłopaki na hamowni mówili że rozpędzili auto do takiego stopnia że wskazówka prędkości była pionowo w dół (okolice 270km/h?) Także skrócenie przełożeń byłoby mocno wskazane Z drugiej strony to pewnie kwestia AW, na M90 przełożenia byłyby znacznie korzystniejsze.
No mam dylemat. W przyszłym tygodniu próbuję ratować obecną skrzynię, jak się nie uda to może poszukam jakiegoś trupa na dawcę.
Co do mostu - o prędkości autostradowe się nie martwię, na obecnej skrzyni 200km/h to zwykła prędkość przelotowa bez wkręcania się na wysokie obroty.
Chłopaki na hamowni mówili że rozpędzili auto do takiego stopnia że wskazówka prędkości była pionowo w dół (okolice 270km/h?) Także skrócenie przełożeń byłoby mocno wskazane Z drugiej strony to pewnie kwestia AW, na M90 przełożenia byłyby znacznie korzystniejsze.
0 x
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Mam nadzieję że uratujesz skrzynię bo to komfortowe rozwiązanie.
Czekam też na relację z naprawy bo moja też ma problemy z przeciąganiem biegów. Muszę lekko odpuszczać gaz żeby wrzuciła wyższy bieg. Jeżdżę tak od roku i już się przyzwyczaiłem. W sumie dzięki temu reakcja na pedał gazu jest lepsza. Jak chcę przyspieszyć od razu redukuje bieg.
Czekam też na relację z naprawy bo moja też ma problemy z przeciąganiem biegów. Muszę lekko odpuszczać gaz żeby wrzuciła wyższy bieg. Jeżdżę tak od roku i już się przyzwyczaiłem. W sumie dzięki temu reakcja na pedał gazu jest lepsza. Jak chcę przyspieszyć od razu redukuje bieg.
0 x
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Ja bym szukał drugiej skrzyni AW wyjdzie taniej i prościej.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Miałem tak samo, pomogła regulacja linkiendriugto pisze:Muszę lekko odpuszczać gaz żeby wrzuciła wyższy bieg.
Automat jest super, nie chcę już manuala, ale w naszych pomodzonych autach to najsłabsze ogniwo. Aw podobno kiepsko znosi wyższe moce..
0 x
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Tylko gdzie zlecić taką regulację? Ewentualnie jak to zrobić???ambasador pisze:Miałem tak samo, pomogła regulacja linkiendriugto pisze:Muszę lekko odpuszczać gaz żeby wrzuciła wyższy bieg.
Automat jest super, nie chcę już manuala, ale w naszych pomodzonych autach to najsłabsze ogniwo. Aw podobno kiepsko znosi wyższe moce..
0 x
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Zacznij od sprawdzenia czy linka nie jest
napięta przy przepustnicy, powinna mieć luz.
Zwróć też uwagę czy linka nie wypadła z rowka prowadnicy na przepustnicy.
Poszukaj "regulacja linki tv cable", każdy warsztat robiący coś przy automatach powinien to ogarnąć
napięta przy przepustnicy, powinna mieć luz.
Zwróć też uwagę czy linka nie wypadła z rowka prowadnicy na przepustnicy.
Poszukaj "regulacja linki tv cable", każdy warsztat robiący coś przy automatach powinien to ogarnąć
0 x
-
Onlineendriugto
- Posty: 3658
- Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
- Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886
Re: 760 - SWAP z automata na manual.
Jak dzwonię po automaciarzach i opisuję sytuację i że chcę zrobić regulację i przegląd to mi tylko makaron nawijają na uszy że to remont trzeba zrobić i to będzie 2, 3 albo 5 tysięcy kosztowało...
0 x